بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش شگفت انگیز “سان یه جین”

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش

به گزارش آنلاین، Son Ye-jin بازیگر 42 ساله کره ای است که بیشتر بینندگان او را با بازی معروفش در درام کره ای «سقوط آزاد عشق» می شناسند. اما قبل از آن، سون یکی از معتبرترین بازیگران زن کره جنوبی بود. او از سال 1379 کار خود را به عنوان صداپیشه در یک فیلم سینمایی آغاز کرد اما با بازی در سریال یازین کوکوسو و فیلم کلاسیک در سال 2003 به شهرت رسید.

به گزارش فرادید؛ از آن زمان، سون به عنوان یک بازیگر مشهور و محبوب به کار خود ادامه داد. او در ژانرهای مختلف، از هیجان‌انگیز گرفته تا درام‌های تاریخی و حتی کمدی‌های رمانتیک ظاهر شده و استعدادهای خود را در طیف وسیعی به نمایش گذاشته است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم ها و درام های Son Ye Jin را بررسی می کنیم.

1. سلیقه شخصی

لی مین هو و سون ی جین در درام “طعم شخصی” در سال 2010 یک زوج عالی ساختند. سون ی جین در این درام نقش یک طراح تازه کار را بازی می کند که تاکنون موفقیتی در حرفه خود به دست نیاورده است. وقتی نامزدش نیز او را ترک می کند، دلش می سوزد و تصمیم می گیرد دیگر وارد روابط عاشقانه نشود. اما وقتی مسیر زندگی او با یک معمار (با بازی لی) تلاقی می‌کند، زندگی او نه تنها از نظر عاشقانه بلکه از نظر حرفه‌ای نیز کاملاً تغییر می‌کند.

2. دزدان دریایی

فیلم ماجراجویی “دزدان دریایی” محصول 2014 توانایی سون یه جین را در ایفای نقش های مختلف به نمایش می گذارد. داستان این فیلم در آغاز سلسله چوسون اتفاق می افتد. امپراتور مینگ مهر سلطنتی را به دیپلمات های چوسون تقدیم می کند، اما در راه بازگشت به چوسون توسط یک نهنگ بلعیده می شود. برای شخصی که بتواند مهر و موم را از نهنگ پس بگیرد، جایزه تعیین شده است و باعث می شود شخصیت های مختلف برای این جایزه به رقابت بپردازند. این رویداد منجر به ملاقات رهبر سارقان کوهستانی با کاپیتان زن دزدان دریایی (با بازی Son) می شود و نبرد برای بازیابی مهر آغاز می شود.

3. کلاسیک

فیلم «کلاسیک» ملودرامی به کارگردانی کواک جائه یونگ است که پیش از این فیلم موفق «دختر جسور من» را ساخته بود. سون ی جین نقش جی هی را بازی می کند که پس از تمیز کردن خانه مادرش نامه ها و خاطرات نوشته شده توسط مادرش را کشف می کند. فیلم بین گذشته و حال به عقب و جلو می رود و پسر در هر دو دوره نقش مادر و دختر را بازی می کند.

4. آخرین شاهزاده خانم

سون ی جین برای بازی در فیلم آخرین شاهزاده خانم (2016) که در آن شاهزاده دیوک هی، آخرین شاهزاده سلسله چوسون کره را به تصویر کشیده بود، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلم از سال 1925 شروع می شود، زمانی که شاهزاده 13 ساله بود و مجبور شد برای تحصیل به ژاپن برود. او اجازه بازگشت به کره را ندارد، اما با فعالان جنبش استقلال کره در ژاپن ارتباط برقرار می کند.

1719897836 160 بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش

5. برف آوریل

فیلم «برف آوریل» که در سال 2005 در سینماهای کره اکران شد تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده هور جین هو است که فیلم سینمایی «آخرین شاهزاده خانم» را نیز کارگردانی کرده است. داستان فیلم درباره زن و مردی است که همسرانشان بر اثر تصادف وحشتناکی در بیمارستان بستری شده اند. بعداً مشخص می شود که همسران آنها با یکدیگر رابطه دارند و این دو نفر با عصبانیت و ناامیدی به یکدیگر نزدیک می شوند.

6. رایحه تابستانی

“بوی تابستان” یکی از اولین نقش های برجسته سون ی جین در کارنامه کاری او است و در سال 2003 اکران شد. شخصیت اصلی این درام یو مین وو (با بازی سونگ سونگ هون) است که با تراژدی از دست دادن عشق اول خود در یک تصادف رانندگی روبرو می شود. با این حال، خانواده دختر اعضای بدن او را اهدا می کنند و زن دیگری که به شدت به قلب نیاز دارد، قلب نامزد مین وو را دریافت می کند. او به طور اتفاقی با زنی آشنا می شود که قلب عشق اولش را گرفته بود و هر بار که او را می بیند قلب قرض گرفته شده تندتر می تپد.

1719897836 856 بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش

7. لحظه ای برای یادآوری

جانگ وو سونگ و سون ی جین در «لحظه ای به یاد ماندنی» بر اساس یک درام ژاپنی بازی می کنند. داستان درباره زن و مردی است که به طور اتفاقی با هم آشنا شده اند. یکی از آنها یک طراح مد است که پس از ترک نامزدش و تحقیر او تصمیم می گیرد از نو شروع کند. وقتی او در یک فروشگاه با مردی آشنا می شود، مجموعه ای از اتفاقات شروع می شود که زندگی هر دوی آنها را تغییر می دهد.

8. مذاکره

فیلم «مذاکره» محصول 2018 درباره همکاری هیون بین و سون ی جین است که بعداً پس از بازی در درام Falling On You ازدواج کردند. در این فیلم، سون نقش یک افسر پلیس را بازی می کند که به طور خاص به عنوان یک مذاکره کننده بحران کار می کند. او پس از کار بر روی پرونده ای که در آن گروگان گیران و قربانیان به قتل رسیده اند، از ناتوانی خود در انجام آن لحظه آسیب روحی می بیند. اما وقتی پرونده بزرگ دیگری به او داده می شود، مجبور می شود ترس و احساسات خود را در مورد پرونده کنار بگذارد تا به دلیل سستی خود از مرگ دیگران جلوگیری کند.

9. سی و نه

سریال «سی و نه» که در سال 2022 منتشر شد، نگاهی دقیق به زندگی زنان میانسال در سال‌های نوجوانی دارد که با واقعیت‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. این درام به طور خاص روی گروهی متشکل از سه دوست متمرکز است که همگی به 40 سالگی خود نزدیک می شوند، با بازی سون ی جین، جون می دو و کیم جی هیون. در طول این مجموعه 12 قسمتی، آنها با چالش‌های حرفه‌ای و شخصی مواجه می‌شوند که ناشی از سن و جایگاهشان در زندگی است. آنها نشان می دهند که اگرچه پیری در درازمدت می تواند کمی ترسناک باشد، اما لازم نیست آنقدرها هم سخت باشد.

1719897837 291 بهترین فیلم ها و سریال های کره ای با نقش

10. Crash Landing on You

بسیاری از بینندگان کره ای و بین المللی این سریال را یکی از بهترین درام های کره ای می دانند که تاکنون ساخته شده است. در این درام، سون ی جین نقش دختر یک خانواده ثروتمند را بازی می کند که شرکت خودش را اداره می کند. با این حال او یک روز در حین پرواز با پاراگلایدر تصادف می کند و در کره شمالی فرود می آید. در آنجا یک افسر کره شمالی (با بازی هیون بین) او را نجات می دهد و به او کمک می کند. وقتی زمان بیشتری را با هم می گذرانند، احساسات عاشقانه بین آنها پدیدار می شود، اما روابط پیچیده بین دو کشور بر عشق آنها نیز تأثیر می گذارد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین