بهترین چای های پاییزی برای یک خواب راحت

بهترین چای های پاییزی برای یک خواب راحت

بسیاری از دمنوش های گیاهی حاوی ترکیباتی هستند که با اتصال به گیرنده های GABA (انتقال دهنده های عصبی) در مغز به القای خواب کمک می کنند. این کار زمان خوابیدن شما را کاهش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عادت به نوشیدن یک فنجان چای قبل از خواب می تواند به آماده سازی مغز برای خواب کمک کند. در اینجا 9 بهترین دمنوش خواب وجود دارد که به شما کمک می کند سریعتر به خواب بروید. همچنین در طول شب بهتر بخوابید.

بابونه بهترین قرص خواب

بابونه گیاهی است که قرن هاست به عنوان قرص خواب استفاده می شود. این روزها که اصلی ترین چای «وقت خواب» است. بابونه یک آرام بخش ملایم است که حاوی آپیژنین است، یک ماده شیمیایی که بر گیرنده های بنزودیازپین در مغز تأثیر می گذارد. به طور مشابه، برخی از داروها مانند Ambien نیز به درمان بی خوابی کمک می کنند.

یک یا دو ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید تا به خوابتان کمک کند.

مهم: زنان باردار نباید چای بابونه بنوشند زیرا ممکن است خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش دهد.

چگونه تهیه می شود: چای بابونه را در آب 100 درجه فارنهایت به مدت 4 تا 5 دقیقه دم کنید. اگر می خواهید شیرین باشد، می توانید آن را ساده بنوشید یا عسل اضافه کنید.

علف لیمو؛ بهترین قرص خواب

بادرنجبویه از خانواده نعناع است. حاوی ترکیبی به نام رزمارینیک اسید است که بر گیرنده های GABA تأثیر می گذارد و خواب را تسهیل می کند.

مطالعات نشان می دهد که بادرنجبویه در کاهش بی خوابی، افسردگی و اضطراب موثر است که اغلب می تواند منجر به بی خوابی یا بی خوابی شود. لیموترش همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بنابراین، در زمستان و پاییز که سرماخوردگی و آنفولانزا اغلب خواب را مختل می کند، مفیدتر است.

برای استفاده از علف لیمو برای خواب، دو ساعت قبل از خواب یک فنجان چای بادرنجبویه بنوشید. می توانید آن را گرم یا سرد بنوشید.

چگونه تهیه می شود: چای علف لیمو را در آب 175 درجه فارنهایت به مدت 3 دقیقه دم کنید.

لیمو

اگرچه تحقیقات محدودی در مورد چای لیمو وجود دارد. با این حال، مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد، نشان داد افرادی که 10 میلی لیتر شربت گزنه و لیمو را یک ساعت قبل از خواب مصرف کرده بودند، این وضعیت را تجربه کردند. آنها گزارش کردند که سریع‌تر به خواب می‌روند، مدت طولانی‌تری به خواب می‌مانند و در طول روز کمتر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

علاوه بر این، یک مطالعه کوچک دیگر در سال 2021 نشان داد که افرادی که روزانه 400 میلی گرم مکمل گزنه مصرف می کنند، پس از ورزش شدید، درد عضلانی کمتری را تجربه می کنند. بنابراین، یک لیوان چای لیمو را بعد از ورزش شدید یا یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

چگونه تهیه می شود: روی چای لیمو آب جوش بریزید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه دم بکشد.

والرین

سنبل الطیب قرن ها به عنوان یک آرام بخش استفاده می شده است. اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در سنبل الطیب، از جمله اسیدهای والریک و والپوتریات ها، بر گیرنده های GABA در مغز تأثیر می گذارد. سپس شما را خواب آلود می کند.

اما تحقیقات در مورد سنبل الطیب برای بی خوابی متفاوت است. یک بررسی علمی در سال 2020 شواهدی از اثربخشی این گیاه پیدا کرد. اما او خواستار تحقیقات بیشتر در مورد اینکه چه نوع سنبل الطیب (مکمل، چای یا چیز دیگری) ممکن است به تسهیل خواب کمک کند، شد.

چگونه تهیه می شود: روی چای سنبل الطیب آب جوش بریزید و 10 تا 15 دقیقه دم کنید.

رویبوس; بهترین قرص خواب

چای رویبوس حاوی مقادیر کمی مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم است. هر دو با خواب سالم مرتبط هستند. آنها همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند.

شواهدی وجود دارد که خواص ضد التهابی چای رویبوس و همچنین سطوح آنتی اکسیدانی آن ممکن است به خواب کمک کند.

چگونه تهیه می شود: روی چای رویبوس آب جوش بریزید و بسته به غلظتی که می خواهید 2 تا 5 دقیقه دم کنید.

اسطوخودوس

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس ممکن است به اشکال مختلف از خواب پشتیبانی کند. با این حال، تحقیقات در مورد اثربخشی چای اسطوخودوس بحث برانگیز است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2015 روی زنان پس از زایمان نشان داد که نوشیدن هر روز چای اسطوخودوس به مدت 2 هفته در ابتدا باعث کاهش خستگی می شود. با این حال، پس از چهار هفته، اثر آن شبیه به اثر دارو شد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که مکمل های روغن اسطوخودوس ممکن است کمی کیفیت خواب را بهبود بخشد. به شما کمک می کند بیشتر بخوابید و خواب آلودگی و بیداری های شبانه را کاهش می دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رایحه درمانی اسطوخودوس ممکن است تنها تأثیر کوتاه مدتی بر کیفیت خواب داشته باشد. همین امر ممکن است در مورد نوشیدن چای اسطوخودوس نیز صدق کند.

برای امتحان چای اسطوخودوس برای خواب، دو ساعت قبل از خواب یک فنجان دم کنید. همچنین زمانی را به بوی اسطوخودوس در چای اختصاص دهید.

چگونه تهیه می شود: روی چای اسطوخودوس خود آب جوش بریزید و 2 دقیقه دم کنید.

گیاه عسل

گیاه عسل شبیه رویبوس است. با انواع فواید سلامتی، از تسکین علائم PMS گرفته تا کاهش سرفه و بهبود کلسترول مرتبط است. اگرچه هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از پیچ امین الدوله برای بهبود خواب وجود ندارد. اگر هر روز یک لیوان چای بوته عسل گرم بنوشید، خواب خوبی خواهید داشت. زیرا این چای حاوی کافئین نیست.

چگونه تهیه می شود: آب جوش را روی چای کیسه ای خود بریزید و 4 تا 5 دقیقه دم کنید. چای درختچه عسل را برای طعم بیشتر طولانی تر کنید.

زردچوبه؛ بهترین قرص خواب

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است که گفته می شود به بهبود هضم و کاهش التهاب کمک می کند.

کورکومین، ماده فعال زردچوبه، یک آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی است. ممکن است به تنظیم انتقال دهنده های عصبی در مغز کمک کند. اگرچه تحقیقات کمی در مورد تأثیر زردچوبه بر خواب وجود دارد، اما می توانید با استفاده از آن خواب خود را بهبود ببخشید.

اما فواید کلی آن برای سلامتی آن را جایگزین خوبی برای نوشیدنی های کافئین دار در طول روز می کند. چای زردچوبه را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد زیرا فاقد کافئین است و لزوما باعث خواب آلودگی نمی شود.

زردچوبه را می توان با عسل، لیمو و آب مخلوط کرد تا نوشیدنی چای مانند ایجاد کند. یا آن را با شیر (یا جایگزین شیر)، عسل و سایر ادویه ها ترکیب کنید.

چگونه تهیه می شود: یک لیوان آب و شیر داخل قابلمه بریزید. مقداری زردچوبه، عسل و لیمو را اضافه کنید. آن را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از شام از آن لذت ببرید.

چای سبز

از آنجایی که چای سبز حاوی مقداری کافئین است، نباید قبل از خواب مصرف شود، اما همچنان می تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های کافئین دار بیشتر باشد. یک مطالعه کوچک در سال 2017 نشان داد که بزرگسالانی که چای سبز کافئین دار کمتری در طول روز می نوشند نسبت به بزرگسالانی که چای سبز کاملاً کافئین دار می نوشند، سطح استرس کمتری دارند.

حتی چای سبز کاملاً بدون کافئین حاوی تنها 12 میلی گرم کافئین است، در حالی که یک فنجان قهوه متوسط ​​حاوی حدود 95 میلی گرم کافئین است. این یک گزینه خوب برای یک جلسه صبح یا بعد از ظهر است که خواب شبانه شما را مختل نمی کند.

چگونه تهیه می شود: آب را بجوشانید و روی چای کیسه ای بریزید و به مدت 3 دقیقه دم کنید. اگر می خواهید چای سرد بنوشید، زمان دم کشیدن را افزایش دهید. سپس اجازه دهید نوشیدنی خنک شود. 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر ماچا را با آب داغ در فنجان خود هم بزنید. و از نوشیدن این چای لذت ببرید.