به همین راحتی از شر حشرات و پشه ها در گلدان گل خلاص شوید!

حشرات و پشه گلدان را به همین سادگی از بین ببر!

حشرات و پشه های گزنده اغلب با گرم شدن هوا مهمان خانه های ما می شوند و در گلدان های گیاهان آپارتمانی می نشینند. این موجودات مزاحم جذب مواد خیس و پوسیده گلدان می شوند و روز به روز تکثیر می شوند.

به گزارش محلاتو، شته ها، مگس قارچ، کنه عنکبوتی و مگس سفید از رایج ترین حشرات گلدانی هستند و اگر در خاک گیاهان باقی بمانند با جویدن برگ و ریشه گیاه باعث از بین رفتن گیاهان آپارتمانی و حتی از بین بردن مواد مغذی موجود در خاک می شوند. اتفاق افتاد

حتی مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی نیز ممکن است مورد حمله حشرات قرار گیرند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از حمله حشرات گلدان ها به طور مرتب گلدان های خود را چک کنید. زیرا تشخیص زودهنگام حشرات باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود. هنگام آبیاری گیاهان خود سطح خاک را بررسی کنید.

اکثر حشرات گلدانی هنگام آبیاری به سطح خاک می آیند. همه آفات علائم را نشان می دهند. به عنوان مثال می توانید با تکان دادن گیاه متوجه وجود پشه های قارچی شوید. تشخیص کنه های عنکبوتی سخت تر است و تنها زمانی قابل مشاهده است که خاک گلدان را روی یک ورق کاغذ بریزید. شته ها و مگس های سفید روی برگ و ساقه گیاهان و در خاک به وضوح قابل مشاهده هستند.

1- استفاده از پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه)

پراکسید هیدروژن یک ضدعفونی کننده ملایم و بی خطر است و به طور گسترده در خانه ها استفاده می شود. سه قسمت آب را با یک قسمت پراکسید هیدروژن 3 درصد ترکیب کرده و در خاک گلدان بریزید. این محلول می تواند باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و آفات گلدان را از بین ببرد و علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی، با افزودن اکسیژن به خاک، به رشد و سلامت ریشه گیاهان نیز کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید این محلول را روی برگ‌های گیاهان اسپری کنید تا حشرات روی آن‌ها از بین بروند. از پراکسید هیدروژن با خلوص بیشتر از 10 درصد استفاده نکنید. زیرا به گیاه شما آسیب می رساند.

2- استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک پودر ریز آسیاب شده از جلبک های فسیل شده است که به عنوان یک آفت کش طبیعی عمل می کند. این ماده حاوی نقاط تیز میکروسکوپی است و می تواند اسکلت بیرونی حشرات را سوراخ کرده و آنها را از بین ببرد. همچنین به نفوذ بهتر آب در خاک کمک می کند. اگرچه این ماده می تواند حشرات را از بین ببرد، اما برای انسان، حیوانات خانگی، پرندگان و حتی ماهی ها کاملا بی خطر است. لایه نازکی از خاک دیاتومه را در خاک گلدان بریزید و گلدان را در سینی زهکشی قرار دهید تا هنگام خزیدن یا آبیاری گیاه، حشرات از زیر گلدان خارج شوند. استفاده از خاک دیاتومه با محلول پراکسید هیدروژن یک راه عالی برای از بین بردن خاک گلدان است.

3- اجازه دهید خاک خشک شود

پس از کشتن حشرات داخل گلدان با خاک دیاتومه و پراکسید هیدروژن، مدتی به گیاه آب ندهید تا خاک کاملا خشک شود. بهتر است گیاهان را برای مدت کوتاهی در فضای باز قرار دهید و آبیاری آنها را برای چند روز متوقف کنید. زیرا خاک مرطوب مکان ایده آلی برای رشد تخم حشرات یا لارو است. لاروها حشرات کوچک و بالدار هستند که به حشرات ناقل بیماری معروف هستند. این نوع پشه ها نمی توانند از گیاه دور شده و با تغذیه از ریشه گیاه آسیب جدی به آن وارد کنند. لاروها محیط های گرم و مرطوب را دوست دارند. اگر گیاهان شما پشه ها را جذب می کنند، بگذارید کمپوست قبل از آبیاری کاملا خشک شود و مقداری ماسه ریز به سطح آن اضافه کنید. اگر همچنان مشکل حضور حشره در گلدان دارید، باید خاک گلدان را عوض کنید.

4- از انتشار حشرات گلدانی جلوگیری کنید

بهترین راه برای درمان حشرات گلدانی پیشگیری از آنهاست. به محض مشاهده حشرات روی گیاه، گلدان آسیب دیده را از سایر گیاهانی که حشره ندارند دور کنید تا دچار این مشکل نشوند. در چنین شرایطی روغن چریش بهترین دوست شماست. روغن چریش یک سلاح کشتار جمعی است که با اسپری کردن آن بر روی مناطق آسیب دیده به راحتی می توانید حشرات آن مناطق را از بین ببرید. با استفاده منظم از آفت کش های غیر سمی و ارگانیک مانند روغن چریش بر روی گیاهان، می توانید از نشستن حشرات مزاحم روی آنها جلوگیری کنید. استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک مزایای زیادی نسبت به آفت کش های سمی دارد. یکی از این موارد حفظ سلامت انسان و حیوان خانگی است.