بیماری های قلبی پنهان در پدران

بیماری های قلبی پنهان در پدران

در یک مطالعه طولانی مدت و چند قومیتی، محققان آمریکایی رابطه بین پدر شدن و خطر بیماری قلبی عروقی را بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پدران در سنین بالا از سلامت قلب کمتری نسبت به سایر مردان برخوردارند.

گزارش دیجیاتو نشان می‌دهد که اگرچه این نتایج ممکن است بسته به سن پدر شدن و قومیت شرکت‌کنندگان متفاوت باشد، به‌نظر می‌رسد به طور کلی فشارها و مسئولیت‌های والدینی حفظ عادات قلبی سالم را دشوار می‌کند.

محققان می گویند نتایج مطالعه آنها زمینه هایی را مشخص می کند که اعضای خانواده و متخصصان بهداشت می توانند به پدران کمک کنند. آنها کار خود را در مجله AJPM Focus منتشر کردند.

داده های 2814 مرد بین 45 تا 84 سال که به مدت 18 سال تحت نظر بودند، در این مطالعه استفاده شد. این داده ها شامل گزارش هایی در مورد رژیم غذایی، ورزش و سیگار کشیدن و همچنین شاخص توده بدن، فشار خون، کلسترول و سطح قند خون بود.

خطر پدر شدن برای سلامت قلب

همانطور که اشاره شد، پدران در مقایسه با مردانی که هرگز بچه دار نشدند، سلامت قلب کمتری داشتند. مردانی که در سن 25 سالگی یا زودتر پدر شدند نسبت به سایر پدرها سلامت قلب بدتری داشتند. به خصوص در مردان سیاه پوست یا اسپانیایی تبار. میزان مرگ و میر نیز در این گروه بیشتر بود.

محققان می گویند طیف وسیعی از عوامل در این موضوع نقش دارند. برای مثال، پدران جوان ممکن است از نظر مالی ثبات کمتری داشته باشند و در اوقات فراغت خود انعطاف کمتری داشته باشند.

محققان می گویند سلامت پدران تاثیر زیادی بر سلامت کل خانواده دارد. با این حال، بسیاری از مطالعات بر سلامت فرزندان و مادران خانواده ها تمرکز دارند. این پژوهش ممکن است راه را برای بررسی رابطه چندوجهی پدر، مادر و فرزندان هموار کند.

یکی از نتایج جالب این مطالعه این بود که پدران سیاهپوست نسبت به سایر مردان سیاه پوست میزان مرگ و میر کمتری داشتند. این بدان معنی است که پدر شدن احتمالاً عادات سبک زندگی را ایجاد می کند که به نفع اقلیت های محروم است.

نتایج این تحقیق مستقیماً هیچ علت یا معلولی را ثابت نمی کند. علاوه بر این، تفاوت های بهداشتی بین گروه ها بسیار کم اما از نظر آماری معنی دار بود. با توجه به اینکه بیماری های قلبی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر هستند، نتایج این تحقیق می تواند از ارزش بالایی برخوردار باشد.