بیمه سلامت ماهانه بیش از 8 میلیون نسخه الکترونیکی را انجام می دهد

بیمه سلامت ماهانه بیش از 8 میلیون نسخه الکترونیکی را

انتخابتو به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، محمدمهدی نشی در خصوص نسخه های الکترونیکی گفت: نسخه های الکترونیکی در کشور به جایی رسیده است که بیش از 98 درصد نسخه های الکترونیکی در حوزه سلامت نوشته یا تکمیل می شود. پرداخت می شوند. لذا در زمینه نسخه الکترونیک و بیمه پایه سلامت در حوزه مراقبت های بستری و سرپایی. برای اطمینان موقعیت اجتماعی او را تعیین کرد.

وی افزود: امروز بالغ بر 100 میلیون نسخه الکترونیکی در سال در سازمان بیمه سلامت وجود دارد که به این معناست که ماهانه 8 تا 9 میلیون نسخه الکترونیکی صادر، پردازش و پرداخت می شود. پیش بینی می شود برق، اینترنت، مشکلات زیرساختی و حوادث غیرمترقبه با نرخ 20 درصد رخ دهد. نسخه های کاغذی توسط بیمه های پایه پذیرفته می شود و پرداخت بر اساس آن انجام می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، حمایت جامعه پزشکی و وجود زیرساخت های قابل قبول، بیمه سلامت در سال گذشته تنها 1 تا 2 درصد نسخه های کاغذی به میزان 1.2 میلیون و 200 هزار نسخه را پذیرفت. از آنجایی که مابقی فرم به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت شد، این موضوع هیچ هزینه ای برای سازمان نداشت.

وی ادامه داد: بیمه سلامت قانون را اجرا کرده است و این حق مردم است، وقتی مشکلاتی وجود دارد باید نهاد بیمه اصلی نیز از حقوق آنها حمایت کند. تردیدی نیست که تجویز الکترونیکی مقدمه ای برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت است. در آینده به سمت این پروژه حرکت خواهیم کرد، در این مسیر هیچ راه برگشتی وجود ندارد و اطلاعات خوبی مناسب نظام سلامت در این زمینه به دست آمده است.