بیوگرافی، عکس ها و زندگی افشین پیروانی (تصاویر)

بیوگرافی، عکس ها و زندگی افشین پیروانی تصاویر

افشین پیروانی (زاده 17 بهمن 1348 در شیراز) مربی فوتبال ایرانی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران پرسپولیس است. او رکورددار بیشترین کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس است. وی فارغ التحصیل دکترای مدیریت کلان سازمانی از دانشگاه آمریکایی است.

خانواده و اصالت

افشین پیروانی آخرین فرزند خانواده پیروانی در یکی از محله های قدیمی شیراز به دنیا آمد و در 9 سالگی پدرش را که در کار ساختمانی بود از دست داد. برادر بزرگتر او عزیز پیروانی دومین برادر خانواده غلامحسین ملقب به «شغلام» بود که در سال 1384 درگذشت و سال ها مربی فجر سپاسی بود. برادر دیگر او امیرحسین نیز بازیکن سابق فوتبال و در حال حاضر مربی فوتبال است.

ماندن آمریکا

او یکی از اولین فوتبالیست هایی است که موفق به دریافت گرین کارت آمریکا (اقامت دائم) شد، همسرش فارغ التحصیل آمریکایی است و در حال حاضر با فرزندانش در آنجا زندگی می کند. پیروانی دکترای خود را از دانشگاه فینیکس آمریکا دریافت کرد.

ازدواج

افشین پیروانی در سال ۱۳۷۰ در سن ۲۲ سالگی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو فرزند به نام های غزل و وستا بود.

61

کار کردن دوم

گفته می شود او یک مغازه ورزشی در بازارهای مالی آباد تهران و شیراز دارد و بیشتر درآمد فوتبالش را صرف کارهای ساختمانی می کند. او همچنین سهامدار برند ورزشی جورابان است.

دوستی با علی عمو

علی دایی مربی بزرگی است و افتخار فوتبال ایران محسوب می شود. شاید او در لیگ نباشد اما نامش همیشه بزرگ است و هرگز در ذهن فوتبالدوستان فراموش نخواهد شد.

تیم مورد علاقه افشین یک پیرو

یکی از فالوورهای او در مورد تیم محبوبش چنین گفت: من از بچگی عاشق این تیم بودم، یک بار پرسپولیسی ها به شیراز آمدند، صبح زود به حافظیه می رفتم تا سکو را از دست ندهم. دوران نوجوانی و جوانی من با عشق به تیم قرمز گذشت، حتی در و دیوار اتاقم از پوسترهای بازیکنان این تیم بود.
من عاشق بازیگران خوب و معروف آن سال ها مثل علی پروین، محمد مایلی خان، ضیا عربشاهی، مرتضی کرمانی مقدم، فرشاد پیوس، کاظم سیدعلیخانی، حمید درخشان و سوگلی عنان، ناصر محمد خانی بودم.

62

بازی کنید مجموعه فوتبال

افشین پیروانی از 10 سالگی فوتبال را در کوچه پس کوچه های شیراز آغاز کرد و این روند بعدها ادامه یافت. «شیرزاد شول» زمانی که برای اولین بار پا به چمن گذاشت، به عنوان اولین مربی برای او زحمت کشید تا اینکه در سال 1364 در سن 16 سالگی زیر نظر برادرش وارد تیم جوانان «شیراز الکتریک» شد. یک سال بعد در سال 65 به جمع بزرگان این تیم پیوست و چهار سال در این تیم خدمت کرد.

شیراز به: پرسپولیس

در سال ۱۳۶۹ به تیم «بانک تجارت» تهران پیوست و سه فصل در این تیم چنان درخشید که به تیم ملی صعود کرد و مورد توجه هواداران پرسپولیس قرار گرفت. به این ترتیب او در سال 1372 به باشگاه بزرگ پرسلیس پیوست و به مدت 11 سال در این تیم رشد کرد و در 209 مسابقه به میدان رفت و 14 گل به ثمر رساند. البته در مدت کوتاهی، کمتر از یک سال، در سال ۱۳۷۸ در السد قطر بازی کرد.

63

آخرین در طول فوتبال

این فوتبالیست باتجربه که در سال 1392 در سن 35 سالگی به تیم پیکان تهران پیوست، موفق شد در 17 مسابقه به میدان برود و در پایان فصل به فوتبال خود پایان دهد.

افتخار یک باشگاه

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ آزادگان 1374

لیگ آزادگان 1375

لیگ آزادگان 78-1377

لیگ آزادگان 79-1378

اولین لیگ فوتبال ایران

نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران

لیگ آزادگان 1372

لیگ آزادگان 80-1379

افتخار جام مقدماتی

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران 78-1377

64

فعالیت ها افشین دنبال کنندگان پس از خداحافظی از فوتبال

پس از خداحافظی افشین پیروانی از میادین و بازی در تیم های مختلف فوتبال، تحصیلاتش در فوتبال تمام نشد و هدایت تیم های مختلف را بر عهده گرفت.

از دستیار قلعه نووی به استین آذین

افشین پیروانی در سال 1384 دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی شد و در سال 1386 برای مدت کوتاهی دستیار افشین قطبی بود. او در سال 1388 در تیم بسیار مستعد استیل آذین دستیار “تومابکویچ” بود که در چند دیدار تجربه سرمربیگری را داشت اما این تیم به لیگ پایین سقوط کرد.

65

در طول سرمربی

افشین پیروانی دارای مدرک مربیگری حرفه ای فیفا (پرلیسانس) است. وی پس از کسب تجربه سرمربیگری در استیل آذین در سال 1390 هدایت تیم سنگ آهن بافق را برعهده گرفت و سپس در سال 1393 به علی دایی در پرسپولیس کمک کرد.

66

مدیر اجرایی تیم ملی

افشین پیروانی به مدت 4 سال و 5 ماه از اردیبهشت 1393 تا مهر 1397 مدیرکل تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی آن کارلوس کی روش بود.

کنترل کنید پرسپولیس

وی از 25 مهر 1397 به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس منصوب شد و قراردادش تا سال 1402 و بیست و دومین دوره لیگ برتر تمدید شد.

67

محرومیت به دلیل تخلفات ملی

افشین پیروانی در حالی که در سال 1395 سرمربی پرسپولیس بود به دلیل تخلفات مالی در تیم ملی با محرومیت 5 ساله از کمیته اخلاق مواجه شد. وی در این پرونده به دلیل دریافت پول از یک شرکت حامی تیم ملی به عنوان سرمربی وقت تیم ملی فوتبال ایران متهم به تخلف مالی شد.

ماجرا از این قرار بود که فناپ به عنوان حامی مالی تیم ملی مبلغی را به حساب شخصی افشین پیروانی واریز کرد. پیروانی مدعی شد این مبلغ به عنوان دستمزد به او پرداخت شده است اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این مبلغ خارج از قرارداد و بدون اطلاع فدراسیون پرداخت شده است.

68

افشین پیروانی ضمن تشریح این تخلف مالی، مشکل را مربوط به جوایزی است که اسپانسر تیم ملی به اعضای تیم اختصاص داده است.
در این مراسم با حضور تمامی اعضای تیم، کادر فنی، مسئولان و نمایندگان حامیان مالی هدایایی اهدا شد.

وی گفت: می توانید با 57 نفر از افراد حاضر در مراسم اهدای جوایز تماس بگیرید. این هدایا به همه اعضای تیم اعم از بازیکنان، کادرفنی و مسئولان داده شد و من هیچ دخالتی در این هدایا نداشتم. من به عنوان مدیر تیم برگه جایزه را امضا کردم و حالا تقصیر من است.

در نهایت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال افشین پیروانی را به مدت 5 سال از فعالیت ورزشی محروم و پس از اعتراضات به جریمه نقدی محکوم کرد که این مجازات به 2 سال کاهش یافت.

منبع: ستاره