تربچه ترشی؛ ترشی خوشمزه و معروف کره ای

تربچه ترشی؛ ترشی خوشمزه و معروف کره ای

برای فرار ترشی یکی از متنوع‌ترین پیش‌غذاهای خوشمزه است که همراه با غذا سرو می‌شود. فصل اصلی ترشی‌پزی معمولاً پاییز است. با این حال، ترشی هایی نیز وجود دارد و مواد آن را می توان در هر فصلی از سال تهیه کرد. در فصل پاییز و زمستان، خوردن ترشی همراه با غذا نسبت به ماست، سالاد و سایر چاشنی‌ها سیر کننده‌تر است، بنابراین در این فصل ترشی‌ها انواع زیادی دارد. تربچه ترشی یک ترشی خوشمزه و معروف در کره جنوبی است که اغلب با انواع غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو سرو می شود. طرز تهیه این ترشی خوشمزه و خوش رنگ بسیار آسان است و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید، پس تا پایان این مطلب با توضیح تربچه تربچه همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز

تربچه: 300 گرم
فلفل سبز تند: 2 عدد
سیر: 5 حبه
سرکه سفید: 1 فنجان
شکر: 1 قاشق غذاخوری
نمک: 1 قاشق غذاخوری
آب سرد: 1 فنجان

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا تربچه ها را کاملا بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند سپس تربچه ها را به صورت حلقه های کوچک خرد کنید. حالا یک لیوان تمیز و خشک انتخاب کنید. 2 حبه سیر پوست گرفته و 1 فلفل سبز خرد شده را داخل شیشه بریزید و تربچه های خرد شده را روی آن بریزید. در آخر باقی مانده سیر و فلفل سبز را روی تربچه ها بریزید. در یک کاسه جداگانه آب، سرکه، شکر و نمک را مخلوط کنید. حالا این مخلوط را داخل شیشه ترشی بریزید و روی تربچه ها را کاملا بپوشانید. درب شیشه را ببندید و به مدت 1 هفته در جای خشک و خنک بگذارید. در پایان این مدت ترشی تربچه خوشمزه ما آماده سرو است، از غذای خود لذت ببرید.

نکات برجسته
1- شکر را از دستور این ترشی حذف نکنید. زیرا شکر تندی شدید سرکه را نرم می کند.
2- ترشی را در ظرف شیشه ای بریزید. ظرفی که قصد ترشی آن را دارید باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می زند. در ظرف را محکم ببندید تا هوا نشت نکند. اگر هوا باشد ترشی خراب می شود.
3- ترشی ها را حتما در جای خنک و دور از نور خورشید و ترجیحا در یخچال نگهداری کنید.
4- دقت کنید که مواد ترشی بعد از شستن کاملا خشک شوند در غیر این صورت مواد ترشی کپک می زند.
5- در افزودن ادویه ترشی و نمک زیاده روی نکنید. برخی افراد آنقدر ادویه در تهیه ترشی می گذارند که تمام مواد موجود در ترشی طعم اولیه خود را از دست می دهد.