(تصاویر) زندگی خصوصی رویا میرعلمی; از کودکی تا شهرت

تصاویر زندگی خصوصی رویا میرعلمی از کودکی تا شهرت

رویا میرعلمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در 19 شهریور 1357 در یک خانواده 5 نفره در قزوین به دنیا آمد. رویا میرعلمی دارای یک خواهر و یک برادر بود که مادرش ملیحه سادات کرباسی بود که در اردیبهشت 1402 درگذشت و پدرش سید جمال میرعلمی نام داشت.

رویا میرعلمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در 19 شهریور 1357 در یک خانواده 5 نفره در قزوین به دنیا آمد. رویا میرعلمی یک خواهر و یک برادر داشت، مادرش ملیحه سادات کرباسی در اردیبهشت 1402 درگذشت و پدرش سید جمال میرعلمی نام داشت.

بیوگرافی رویا میرعلمی

نام: روی

نام خانوادگی: میرعلمی

تاریخ تولد: 19 شهریور 1357

محل تولد: قزوین

حرفه: بازیگری

تحصیلات: لیسانس طراحی صحنه

وضعیت تأهل: متاهل

سروش صحت بازیگر نقش زیبا در سریال شمعدونی، تحصیلات خود را در رشته طراحی صحنه تا مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران ادامه داد و سپس کار خود را آغاز کرد. از آنجایی که خانواده اش مخالف بازیگری بودند، تصمیم گرفت در این رشته تحصیل کند تا کم کم به آرزویش برسد و موفق شد.

رویا میرعلمی و همسرش

رویا میرعلمی همسر حسین کیانی کارگردان است که در سال ۱۳۷۸ در حین کار در خانه تئاتر با وی آشنا و ازدواج کردند.

پسر رویا میرعلمی

در نتیجه ازدواج رویا میرعلمی و همسرش حسین کیانی پسری به نام کارن به دنیا آمد که به دلیل علاقه به دوران شیرخوارگی کارن همایونفر نام کارن را برای فرزندش انتخاب کرد.

(تصاویر) زندگی خصوصی رویا میرعلمی، عکس های شخصی و بیوگرافی

حسین کیانی همسر رویا میرعلمی

حسین کیانی کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی در سال 1353 در شهرستان ملایر استان همدان به دنیا آمد. او علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، به نوشتن کتاب نیز می پردازد.

(تصاویر) زندگی خصوصی رویا میرعلمی، عکس های شخصی و بیوگرافی

بازیگری را شروع کنید

میرعلمی که به دلیل مخالفت خانواده اش با بازیگری تئاتر را آغاز کرده بود، قول داد تا اولین کارش از تلویزیون پخش نشود تا زمانی که خانواده و نزدیکانش از او حمایت کنند، در تلویزیون و سینما بازی نکند.

اولین سریال رویا میرعلمی از شبکه وجدان آشفته بود که در سال 1387 پخش شد و 2 سال بعد سریالی که او را به مخاطبان معرفی کرد حیرانی کاری بود اما اوج نبوغ و شهرت رویا میرعلمی زمانی بود که نقشی زیبا را ایفا کرد. در سریال شمعدونی به کارگردانی سروش تاسیس شد.

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی رویا میرعلمی

جوایز بازیگری رویا میرعلمی

از جوایز این هنرمند می توان به نامزدی هفت بار در رشته بهترین بازیگر تئاتر در جشن بازیگر تئاتر اشاره کرد. او همچنین با نمایش «کارگردانان نمی میرند» سومین جایزه بازیگری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اولین جایزه بازیگری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را با تله تئاتر «بچه های من، بچه های آفریقا» از آن خود کرد. او با نمایش “زمان رضا” در بیستمین و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جایزه اول و جایزه دوم بازیگری زن و بهترین کمدی زن را با نمایش “جان گز” از پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت دریافت کرد. جایزه بازیگر از هجدهمین جشنواره حافظ.

(تصاویر) زندگی خصوصی رویا میرعلمی، عکس های شخصی و بیوگرافی

میرعلمی همچنین با نمایش «ناسور» کاندیدای بهترین بازیگر زن سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر و نامزد بهترین بازیگر زن انجمن منتقدان تئاتر ایران در سال 1395 برای بازی در نمایش «قتل شاکا گیبی» شد. او در پنجمین جشنواره در مجموعه تلویزیونی جام جم «بخش مردمی» «مجردها» در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن بازی می کند.

فیلم های رویا میرعلمی

برادر: 2007

بیداری: 1387

صبح روز هفتم: 2007

یوسف بیگ: 2009

به خواب رفتن: 1392

سینما کاسه شهر: 2018

سریال رویا میرعلمی

مستوران: مسعود آب پرور، سید جمال سیحاتمی، 1401ق

سفر بیست و یکم: سیامک انصاری، جواد رضویان، 1398

سرزده: بهادر اسدی، ۱۳۹۸

کارشناسی ارشد: سروش صحت، ۱۳۹۷

وحشت خاموش: احمد معظمی، 2018

شش و نیم قهرمان: حسین زوانت، 2018

عاشقان: منوچهر هادی، 1397، شبکه سه

لیسانس: سروش صحت ۱۳۹۴-۱۳۹۴

شمعدونی: سروش صحت، ۱۳۹۳

عصر پاییز: اصغر نعیمی، ۱۳۹۲

تاریخ: حسن فتحی، ۱۳۹۱

حیرانی: امید بنکدار، کیوان علیمحمدی، ۱۳۸۹

منبع: گفتن