(تصاویر) متمایزترین «خانه های هند» به انتخاب مجله معتبر معماری

تصاویر متمایزترین خانه های هند به انتخاب مجله معتبر معماری

معماران هندی در سال های اخیر به طور فزاینده ای به دنبال به چالش کشیدن شکل خانه های سنتی بوده اند. به حدی که خانه های خارق العاده در پرجمعیت ترین کشور جهان به یک روند اصلی تبدیل شده است.

به گزارش فرادید، در این مطلب به معرفی مجموعه ای از خانه های هندی می پردازیم که به تازگی در مجله معماری Dezeen معرفی شده اند و با هنجارهای معماری مسکونی فاصله دارند.

Saravaswa، بمبئی توسط Spasm Design

این برج 12 طبقه که توسط استودیوی هندی Spasm Design ساخته شده است، خانه یک خانواده هندی است. این خانه که برای متمایز شدن در یک محیط شهری شلوغ طراحی شده است، توسط یک دیوار ضد باران ساخته شده از صفحات سفالی احاطه شده است.

ساراواسوا علیرغم ارتفاعش، بلندترین ساختمان بمبئی نیست. این عنوان هنوز متعلق به Antilla است، یک اقامتگاه 27 طبقه که توسط شرکت معماری بین المللی Perkins & Weill در سال 2010 برای میلیاردر Mukesh Ambani ساخته شد.

ساخته شده توسط Wall Makers، Choji، Tamil Nadu

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

در حالی که معماران Saravaswa تمام تلاش خود را برای برجسته ساختن این پروژه انجام دادند، دیگران سعی کردند خانه هایی تقریبا نامرئی طراحی کنند. برای مثال، دیوارسازان، چوجی را به عنوان «معماری استتار» توصیف می‌کنند. این خانه در یک سایت نیمه شیبدار ساخته شده است و فضاهای زندگی در اطراف درختان و صخره های از قبل موجود ساخته شده است.

خانه گلدان، حیدرآباد توسط گروه معماری کیرون چیرلا

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

گرمای شدید در بسیاری از مناطق هند به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده است و گروه معماری Kiron Cherla با دادن سقفی فانوس مانند به خانه در حیدرآباد پاسخ داد که تهویه و نور طبیعی را فراهم می کند.

این خانه که با استفاده از مصالح محلی ارزان قیمت مانند چوب، آلومینیوم راه راه و آجر خشن ساخته شده است، حول یک فضای نشیمن با ارتفاع کامل و مشرف به بلندترین نقطه خانه سازماندهی شده است.

کف اسباب بازی ساخته شده توسط Wallmakers، Kerala

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

سازندگان نقاشی دیواری کف اسباب بازی را با استفاده از تقریباً 6200 اسباب بازی دور انداخته ساخته اند. ساختمان دایره‌ای با دیوار سوراخ‌دار ساخته شده از بلوک‌های زمین تثبیت شده فشرده، کاشی‌های ماناگولور و اسباب‌بازی‌های دور ریخته شده در محل پوشیده شده است. به گفته وینو دانیل، بنیانگذار Wallmakers، از این اسباب بازی ها برای تبدیل خانه به “یادبود زنده نوستالژی و دوران کودکی” استفاده می شود و در عین حال تهویه متقابل را نیز فراهم می کند.

طلوع ابدی، تامیل نادو، استودیو Earthscape

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

خانه مدور دیگری با ساختار بیرونی غیرمعمول، این خانه با دیوار سبدی احاطه شده است که سنگ های بزرگی از همان مزارع روی آن آویزان شده است.

این خانه تعطیلات توسط استودیوی محلی Earthscape در اطراف یک استخر آبشاری درون زمینی در وسط خانه طراحی شده است.

خانه درختی مردم، نویدا، توسط Archeopteryx

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

استودیوی معماری Archeopteryx هنگام طراحی خانه درختی انسان، مجموعه آب را در اولویت قرار داد.

این خانه که دارای یک استخر آب پاش در پشت بام است، در اطراف یک استوانه مرکزی با یک آسانسور و یک راه پله مارپیچ ساخته شده است. یک سطح شیبدار منحنی روی پشت بام، آب باران را در یک مخزن جمع آوری می کند که از طریق یک لوله قرمز روشن از مرکز خانه به زیرزمین منتقل می شود.

خانه وندی، کرالا توسط استودیو Earthscape

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

این خانه در داخل یک جنگل انبوه توسط استودیو Earthscape Bangalore طراحی شده است تا بدون نیاز به قطع درختان یا استفاده از بتن و فولاد چشمگیر به نظر برسد.

نتیجه خانه ای است که به دو حجم طاقدار جداگانه تقسیم می شود که وزن خود را تحمل می کند و با استفاده از آجرهای سه لایه سنتی تولید شده در منطقه ساخته شده است.

مسکن توسط Ni Dukan Design، گجرات

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

استودیوی طراحی چند رشته ای نی دوکان رویکردی رفت و برگشت به این خانه داشت که نتیجه “بی علاقگی کامل” مشتری به ظاهر آن از بیرون بود.

این خانه قلعه مانند در اطراف مجموعه ای از حیاط ها ساخته شده است که با دیوارهای بتنی احاطه شده اند و سه حجم برج مانند از آنها بلند شده است.

Asmalai در نزدیکی بمبئی، ساخته شده توسط Blairing Boundaries

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

Asmalai خانه دیگری است که در اطراف درختان موجود در این لیست ساخته شده است. در ساخت دیوار داخلی این خانه که فرم های مواج دارد از مواد بازیافتی مانند بطری های شیشه ای استفاده شده است.

شریا پاراسرامپوریا، یکی از بنیانگذاران این استودیو معماری، گفت: ما مجذوب ایده ساختن یک اقامتگاه به شکل یک قطعه مجسمه بودیم تا یک ساختمان خالص.

ساخت خانه گدی، موال، مادوشالا PMA

(تصاویر) به انتخاب مجله معتبر معماری

این خانه که توسط استودیوی معماری PMA Madushala طراحی شده است، با صفحه ای از آجر موج دار و سنگ سوراخ پوشیده شده است.

ویژگی های فوق العاده خانه تنها به نمای آن محدود نمی شود. حیاط های داخلی در هر یک از چهار گوشه ساخته شده بود، در حالی که در مرکز یک پلکان مجسمه ای وجود داشت که از بالا به پایین مارپیچی می شد و با گچ آبی پوشانده شده بود.