(تصاویر) کشف نفرین های یک زندان قدیمی; “خدایا آنها را به مرگی وحشتناک بکش”

تصاویر کشف نفرین های یک زندان قدیمی خدایا آنها را

یک باستان شناس در کورینث یونان ویرانه های یک زندان رومی را شناسایی کرده است که یکی از معدود خرابه هایی است که در جهان روم شناسایی شده است.

به گزارش فرادید، باستان شناس متیو لارسن در مجله Hesperia نوشت که سوابق تاریخی نشان می دهد که تقریباً هر شهر رومی باید دارای یک زندان بوده باشد، حداقل آنهایی که دادگاه های خود را داشتند. با این حال، شناسایی بقایای باستان شناسی زندان ها بسیار دشوار است. شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد زندان رومی چه شکلی بوده یا در کجا واقع شده است.

خرابه های یکی از سلول های زندان

تاریخچه این زندان به حدود سال 1600 برمی گردد، زمانی که امپراتوری روم این منطقه را تحت کنترل داشت و بسیاری از مردم آنجا به مسیحیت گرویدند. لارسن با بررسی منطقه، گرافیتی های خراشیده شده در کف و دیوارها و سوابق حفاری زندان در سال 1901 را پیدا کرد.

بخش قابل توجهی از وسایل زندان شناسایی شده، نوشته های کف زندان بود. این نوشته‌ها شامل دعاهایی است که به زبان یونانی نوشته شده‌اند، و یکی از آنها می‌خواند: «خدایا کسانی را که در این مکان بی‌قانون رنج می‌برند، نجات بده»، «خداوندا، به کسانی که ما را در اینجا اسیر می‌کنند رحم کن».

1723473715 736 تصاویر کشف نفرین های یک زندان قدیمی خدایا آنها را

رد خطوط حک شده روی دیوار

لارسن متوجه شد که تمام نوشته ها در فاصله ها قرار دارند. این نشان می‌دهد که در زمان کف‌ریزی و خواندن دعای زندانیان در این شکاف‌ها، قبلاً شکاف‌هایی وجود داشته است، بنابراین به احتمال زیاد این مکان زمانی زندان بوده است.

لارسن همچنین به بقایای کوزه ها و چراغ های نفتی در راهرو شرقی زندان اشاره کرد. اینها راه هایی برای تامین آب و نور زندانیان بود. شواهدی از یک توالت کوچک نیز در یکی از اتاق های زندان یافت شد که احتمالاً توسط زندانیان یا نگهبانان استفاده می شد.

لارسن معتقد است که شرایط اینجا برای زندانیان بد است. او در ایمیلی به LiveScience گفت: «شما از آنچه که می نویسند این حس را دریافت می کنید که زندانیان در فضای بسیار تاریکی قرار دارند.

یکی از کتیبه های حکاکی شده نشان می دهد که گروهی از زندانیان تمام زمستان را در زندان گذرانده اند. در یکی از کتیبه ها آمده است: “خداوندا، بگذار مارینوس انتقام مجازاتی را که مارینوس بر ما تحمیل کرده است، بگیرد که ما را تمام زمستان در اینجا اسیر نگه داشته است.” لارسن فکر می‌کند این مکان در زمستان بسیار سرد است.

1723473716 486 تصاویر کشف نفرین های یک زندان قدیمی خدایا آنها را

تکه ای از کفپوش زندان با حکاکی های یونانی که توسط زندانیان نوشته شده است

برخی از مقالات دارای نقشه‌هایی از تخته‌های بازی بودند که نشان می‌دهد زندانیان احتمالاً نوعی بازی برای گذراندن وقت انجام می‌دهند. برخی از نوشته ها شامل دعا برای آزادی زندانیان است: “فقط خدایا، ما دو برادر را از این مکان نجات بده. ای عیسی، بوداها و جانها را نجات بده…”

و در یک مقاله به معشوقه های زندانیان اشاره شده است: “خداوند به دختران زیبایی که عاشق مردان مجرد می شوند رحمت کند.” در بسیاری از کتیبه ها این دعا برای مجازات اسیرکنندگان به خاطر اعمالشان آمده است: «پروردگارا، آنها را مرگ هولناکی عطا کن!»