(تصاویر) Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا; زشت ترین گیاه دنیا!

تصاویر Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا زشت ترین گیاه دنیا

گیاهی است که به دلیل ظاهر عجیبش زشت ترین گیاه جهان یا شیطان صحرا نامیده می شود اما گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این گیاه به زیستگاه طبیعی آن یعنی نامیبیا سفر می کنند. شکل پیچ خورده برگ ها به همین دلیل نام شیطان را انتخاب کردند.

به گزارش موبنا، Villochia mirabilis یک گیاه منفرد است که شبیه یک توده درهم و پیچیده است. در واقع طول عمر این گیاه بین 500 تا 1500 سال است و به گفته بسیاری از گیاه شناسان مربوط به دوره ژوراسیک است.

ماندگاری این گیاه به حدی است که به راحتی می تواند شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کند و با شرایط بد سازگار شود. تنها یک گونه از این گیاه وجود دارد و گونه های دیگر منقرض شده اند.

Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا؛  درباره زشت ترین گیاه دنیا!

ظاهر آن شبیه یک هشت پا غول پیکر است. در ظاهر آنقدر جذابیت و ویژگی دارد که برخی فقط برای دیدن این گیاه به نامیبیا می روند. این گیاه اولین بار در سال 1859 توسط گیاه شناس اتریشی فردریک ولویچ در آنگولا کشف شد. نام گیاه از نام فردی که آن را کشف کرده است گرفته شده است. در مناطقی که گیاه پخش می شود، باران در خاک نفوذ نمی کند و هنگام بارندگی مانند رودخانه جاری می شود. دمای هوا در طول روز بسیار بالاست و بارندگی بسیار نادر است و در برخی مناطق احتمال عدم بارندگی تا چند سال وجود دارد. برای اینکه گیاهان در این شرایط زنده بمانند، سازگاری گیاه با خشکی محیط بسیار مهم است. Vilucia در واقع یک گیاه مقاوم به خشکی نیست، اما برای تامین آب به خوبی مجهز است. به عنوان مثال، برگ های گیاه توانایی جذب رطوبت از هوا را دارند. این گیاه در جاهایی که آب های زیرزمینی وجود دارد یافت می شود و گیاه با ریشه های بلند خود قدرت جذب و بالا بردن این آب های زیرزمینی را دارد.

این گیاه در بیابان ها رشد می کند و می تواند بیش از 2500 سال زندگی کند. این گیاه دارای ریشه عمودی بلند اما ساقه کوتاهی است. آنها در طول عمر گیاه به کندی رشد می کنند و نوک آنها در اثر نور خورشید خشک می شود و در اثر بادهای بیابانی فرسایش می یابد. ویلوشیا از نظر تشکیل بذر در داخل مخروط ها شبیه کاج است.

Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا؛  درباره زشت ترین گیاه دنیا!

جایی که برگ های این گیاه پخش می شود، آب باران نمی تواند وارد خاک شود، بنابراین رودخانه هنگام بارندگی جاری می شود. در طول روز، دمای هوا به دلیل نور خورشید به شدت افزایش می یابد و معمولاً باران بسیار کمی می بارد، بنابراین ممکن است سال ها طول بکشد تا یک قطره باران در برخی نقاط ببارد. فقط گیاهانی که بتوانند خود را با این شرایط بد سازگار کنند می توانند در چنین آب و هوایی زنده بمانند.

Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا؛  درباره زشت ترین گیاه دنیا!

گیاه Villochia mirabilis به خشکی مقاوم نیست، بنابراین ممکن است بپرسید که چگونه این گیاه می تواند در این شرایط رشد کند و بیش از 1000 سال زنده بماند! در واقع چیزی که به این گیاه اجازه زنده ماندن می دهد تجهیزاتی است که آن را به آب می آورد! چگونه؟ برگ های گیاه می توانند رطوبت مه را جذب کرده و از آن استفاده کنند. مه؟ ممکن است بپرسید: آیا در این بیابان مه وجود دارد؟ بله در طول شب هوای سرد شمال و هوای گرم صحرای نامیب باعث ایجاد مه می شود. اینجاست که برگ های گیاه وارد بازی می شوند. منافذ هوای برگ ها باز است، رطوبت جذب می شود و به محض رفع مه، روزنه ها بسته می شوند. بقای این گیاه تا حد زیادی به مه بستگی دارد، بنابراین فاصله آن از ساحل کمتر از 100 کیلومتر است. نکته جالب در مورد این گیاه این است که فقط در مکان هایی که چشمه های زیرزمینی جاری است یافت می شود و گیاه با برداشتن آب از جداول زیرزمینی به کمک ریشه های بلند خود در آنجا به حیات خود ادامه می دهد.

این گیاه تنها دو برگ دارد و به طور متوسط ​​8 تا 15 سانتی متر در سال رشد می کند. به طور کلی، نمونه های مختلف این گیاه از نظر اندازه یکسان هستند، اما یکی از بزرگترین نمونه هایی که در طبیعت دیده می شود، 1.5 متر ارتفاع دارد و تقریباً تا 4 متر روی زمین پخش می شود. دو برگ این گیاه دائما رشد می کنند و به سمت داخل فرو می ریزند و ظاهر عجیبی ایجاد می کنند. اگر به نمونه جوانی از این گیاه برخورد کنید، شکل آن کاملا متفاوت است. از آنجایی که گیاه به کندی رشد می کند، دو برگ مجزای آن کاملاً نمایان است و رشد چندانی نداشته است.

Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا؛  درباره زشت ترین گیاه دنیا!

Villuccia mirabilis یا شیطان صحرا؛  درباره زشت ترین گیاه دنیا!