(تصویر) درختی که دندان درد را تسکین می دهد!

تصویر درختی که دندان درد را تسکین می دهد

پایتخت نپال، کاتماندو، زیارتگاه عجیبی برای Vaish Dev، قدیس حامی دندان ها است. در واقع این زیارتگاه چیزی نیست جز تنه درختی که دندان دردها برای درمان دردشان سکه های روپیه ای میخکوب می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، خیابانی در شهر کاتماندو که تنه درختی در آن پنهان شده است عجیب ترین جاذبه گردشگری این منطقه به حساب می آید. طبق افسانه ها، این درخت بخشی از تنه درخت افسانه ای بانگمودا است که در این خیابان به نام الهه وایشا دو قرار دارد. البته این کنده درخت دیگر شبیه کنده نیست زیرا با سکه های روپیه نپال پوشانده شده است.

اگرچه سن این درخت چندان مشخص نیست، اما برخی منابع ادعا می کنند که تاریخچه آن به 400-750 سال پس از میلاد مسیح باز می گردد. اعتقاد شفابخش این درخت به قدری در زندگی مردم این منطقه ریشه دوانده است که با وجود چندین دهه دندانپزشکی مدرن در نپال، هنوز بسیاری از مردم هنگام دندان درد به سراغ این درخت می آیند و امیدوارند با زدن یک سکه شفا پیدا کنند. روی آن الهه ویشا دو دندان آنها را شفا خواهد داد.

(تصویر) درختی که دندان درد را تسکین می دهد!

نکته جالب در مورد این درخت این است که این الهه می تواند دو گروه از مردم را به خود جذب کند. کسانی که به دنبال شفا و دندانپزشکان هستند که می خواهند کلینیک و مطب دندانپزشکی ایجاد کنند. علاوه بر این درخت، این منطقه مملو از کلینیک های دندانپزشکی است تا جایی که به منطقه دندانپزشکی معروف است.

(تصویر) درختی که دندان درد را تسکین می دهد!