تعداد زائران جان باخته ایرانی اعلام شد/جزئیات

تعداد زائران جان باخته ایرانی اعلام شدجزئیات

به گزارش انتخابتو، رئیس جمعیت هلال احمر کشور تعداد زائران جان باخته از آغاز مراسم حج تا آخرین روز را 7 نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از این زائران بر اثر گرمازدگی جان باختند.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد جان باختگان حج امسال نصف جان باختگان حج سال گذشته بوده است، افزود: از آغاز عملیات حج تا روز یکشنبه 7 خردادماه، 7 زائر ایرانی شدند. زائران مرده.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، برخی از این زائران بیماری های زمینه ای داشتند و تعدادی نیز بر اثر گرمازدگی جان باختند.

اضافه: تنها در عربستان سعودی در روز عید قربان که اولین روز ورود حجاج به منا است، حجاج گرم ترین روز را در این کشور سپری کردند، نمازهای زیادی را اقامه کردند و 3 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.

کولیوند همچنین گفت: حدود 5000 زائر ایرانی نیز از 9 بیمارستان صحرایی و موکب عرفات بازدید کردند که به دلیل استقرار پزشکان در 9 محل، ازدحام جمعیت در پی نداشت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: با هماهنگی هلال احمر و مقامات بهداشتی مکه، یک فروند بالگرد برای روز عرفات تنها به ایران اختصاص یافت که البته نیازی به آن نبود. در زمینه پزشکی و بهداشت با سعودی ها هماهنگی خوبی صورت گرفته است و تجهیزات و امکانات بیمارستانی داریم.

کولیوند بیان کرد: بیمارستان های صحرایی دارای آزمایشگاه، سونوگرافی، بخش ویژه مددکاری و کمک رسانی به سوگواران و بخش ویژه بانوان در سال جاری از راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی استفاده شد و توانستیم بسیاری از بیماران را به صورت سرپایی درمان کنیم . .

وی ادامه داد: اگرچه تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هلال احمر در عرفات و منا در روز اول نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما شرایط مساعد است. در حالی که کاروان اورژانس بنیاد شامل زائران بیمار و زائران منتقل شده به بیمارستان ها با حمایت جمعیت هلال احمر و پزشکان کار خود را انجام می داد، یک زائر مصری بدون علائم حیاتی زنده شد و به عربستان سعودی منتقل شد. بیمارستان

کولیوند تاکید کرد: مراکز درمانی هلال احمر در منا محدودیتی برای پذیرش بیماران سایر کشورها ندارند.

19 زائر بر اثر گرمازدگی جان باختندkh

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که دست کم 19 اردنی و ایرانی بر اثر گرما در جریان زیارت حج در عربستان سعودی جان خود را از دست دادند.

وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد حجاج بر اثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند و 17 نفر مفقود شدند.

این به روز رسانی پس از آن منتشر شد که سی ان ان گزارش داد که شش نفر در جریان حج در مکه در روز یکشنبه (16 ژوئن 27) بر اثر گرمازدگی جان باختند.

دمای هوا در این هفته در عربستان سعودی از 46 درجه فراتر رفت و مناسک در فضای باز را برای سالمندان دشوار می کند، به خصوص که بیشتر زیارت ها در خارج از منزل و پیاده انجام می شود.

خبرگزاری الجزیره نیز گزارش داد که دست کم 240 نفر که اکثراً از اندونزی بودند در مراسم حج سال گذشته جان باختند، اما علت آن مشخص نیست. یک مقام سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از 10000 بیمار مرتبط با گرما ثبت شده اند که 10 درصد آنها دچار گرمازدگی شده اند.

به گفته مقامات سعودی بیش از 1.8 میلیون زائر در مراسم حج امسال که یکی از بزرگترین تجمعات جهان است، شرکت می کنند. منا که در حال حاضر زائران در آن به زیارت حج می پردازند، سابقه حوادث مرگباری مانند شلوغی و آتش سوزی را داشته است که گرمای شدید در اکثر سال ها مشکل اصلی آن است.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین