تعرفه های فیزیوتراپی غیرواقعی و معیارهای کم/سخت باید بازنگری شود

تعرفه های فیزیوتراپی غیرواقعی و معیارهای کمسخت باید بازنگری شود

احمد موذن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه یکی از مشکلات فیزیوتراپیست ها مقررات سختگیرانه وزارت بهداشت است، گفت: سخت گیری ها مربوط به صدور جواز تاسیس و تمدید مسئولیت فنی برای صدور پروانه است. همکاران در سطح کشور

وی ادامه داد: فیزیوتراپی یکی از موسسات بهداشتی است و مجوز آن از سوی وزارت بهداشت صادر می شود و این مقررات به دلیل رعایت استانداردهای امنیتی، آتش نشانی و آسانسور و موارد دیگر سختگیرانه است و همچنین مراحل اداری برای صدور و تمدید پروانه وجود دارد. گفته می‌شود که نمی‌خواهند موسسات فیزیوتراپی به این شکل تنظیم شوند و مسئولان وزارت بهداشت از ایران فیزیوتراپی خواسته‌اند که با کمک انجمن، مقررات مربوطه را اصلاح کنند و این مقررات را از حالت سخت‌گیرانه خارج کنند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: دو سال پیش شورای عالی نظام پزشکی تصویب شد، در صورت همکاری وزارت بهداشت، مراحل اداری افتتاح و تمدید موسسات فیزیوتراپی در موسسه را انجام می دهند، اما این همکاری جواب داد در وزارت بهداشت این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی تعرفه فیزیوتراپی است که مانند سایر تعرفه های پزشکی برخلاف کشورهای پیرامونی و کشورهای توسعه یافته غیرواقعی و پایین است. با توجه به این مبانی اقتصادی و هزینه ای هنوز تکمیل نشده است و همین موضوع برای موسسات فیزیوتراپی مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است.

موذن زاده با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده برخی موسسات فیزیوتراپی تعطیل شوند و در این زمینه فعالیت نکنند، گفت: همکاران جوان ما به دلیل هزینه های زیاد رغبتی برای فعالیت در این زمینه ندارند و با توجه به کمبودهای فعلی درآمدها محدود است. بنابراین ما نیاز داریم که تعرفه ها به واقعیت تبدیل شوند.

عضو هیئت مدیره مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: بیمه‌های پایه و تکمیلی پرداخت‌های معوق، محدود و قطعی می‌کنند و هنوز خسارت شش ماهه از بیمه تامین اجتماعی دریافت نشده است. وضعیت نامطلوبی است و مشکلات مشابهی در مورد بیمه اضافی وجود دارد.

او گفت: با توجه به این طبق قانون، فیزیوتراپی یکی از خدمات تحت پوشش بیمه است و در حالی که افراد باید حداکثر 30 درصد هزینه خدمات را بپردازند، این مبلغ در حال حاضر 50 درصد است و مؤسسات بیمه باید پایه های مالی خود را تقویت کنند. آنها اعلام کردند که توانایی پرداخت خدمات ذکر شده را دارند.

موذن زاده افزود: در حالی که گاهی افراد فاقد صلاحیت در کار فیزیوتراپی بیماران دخالت می کنند، موضوع درمان خط قرمز دارد و افرادی که آموزش های لازم را در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گذرانده و از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده اند می توانند وارد این شوند. رشته. کارت و پروانه سیستم آنها فعال بوده و دارای صلاحیت حرفه ای نیز می باشد لذا باید با افراد غیرآموزشی که مداخله می کنند و افراد فاقد صلاحیت که از تبلیغات غیرمجاز در فضای مجازی استفاده می کنند برخورد قانونی شود.