اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد / مسابقه 3 روزه که در آن بهترین ها انتخاب می شوند

اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد مسابقه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی دبیر اجرایی، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلمنامه نویسی عنوان کرد. همچنین با بیان اینکه استعدادهای خلاق فیلمنامه نویسی باید در کشور ارتقا یابد، گفت: در زمستان سال گذشته فراخوانی برای شروع فیلمنامه نویسی داده شد و قالب های در نظر گرفته شده برای این رویداد خلاصه ایده و طرح در ژانرها بود. فیلم های بلند، داستان های کوتاه و سریال های تلویزیونی.
به گفته دبیر اجرایی، هیئت داوران این رویداد شامل خانم پوران درخشنده، آقای مهدی سجادچی، دکتر مصطفی رستگاری، علی موزانی و حجت الاسلام حسین رحیم زاده شرکت کردند و این هیئت داوران از بین هزار اثر ارسالی 332 نفر 98 اثر را انتخاب کردند. 98 نفر منتخب دبیرخانه در دو بخش کوتاه و بلند، طرح ها و ایده های خود را در فضای رقابتی در مدت 90 ثانیه ارائه می کنند.
بهزاد رشیدی گفت: از جمله منتورهای اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی دکتر. در این مراسم محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهود و استاد رضا حیدرنژاد بر کار بهترین گروه های فیلمنامه نویسی نظارت خواهند داشت. ایده ها و سایر برگزیدگان خلق می شود و ایده های آنها به یک طرح تبدیل می شود.

اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد / مسابقه 3 روزه که در آن بهترین ها انتخاب می شوند
اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد / مسابقه 3 روزه که در آن بهترین ها انتخاب می شوند

در ادامه سخنان دبیر اجرایی در اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی، رئیس هیات ارزیابی آثار بر سر میز نشست تا روند ارائه 90 ثانیه ای برگزیدگان آغاز شود. مهدی سجاده چی پیش از ارائه آثار خود با بیان اینکه این رویداد راهی برای ورود علاقه مندان به جریان حرفه ای است، گفت: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد. هدف از برگزاری این رویداد، زمینه سازی برای علاقه مندان به فیلمنامه نویسی است تا ابتدا به دلخواه وارد جریان آماتور و سپس وارد جریان حرفه ای سینما و تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.
افرادی که با این توضیحات انتخاب شدند، ایده های 90 ثانیه ای خود را در گروه های 5 نفره ارائه کردند و پس از پایان این ارائه ها، 10 نفر به عنوان بهترین انتخاب شدند. بر این اساس 10 کارگروه تشکیل و صاحبان آثار برتر به عنوان رئیس گروه انتخاب شدند. علاوه بر این، شرکت کنندگان دیگری که عنوان اثر برتر را دریافت نکردند نیز به عنوان اعضای این 10 گروه قرار گرفتند. طبق برنامه در نظر گرفته شده برای این رویداد، اعضای این گروه ها با فعالیت زیر نظر مربیان، طرح را شکل می دهند. طرح هایی که در روز پایانی رقابت خواهند کرد.

کارگاه های اولین سناریو کیک آف به مدت سه روز تا بامداد 18 مرداد 1403 ادامه خواهد داشت و در آخرین روز خروجی های این کارگاه ها در قالب یک طرح با اکدگیر به رقابت خواهند پرداخت. این مرحله با ارائه طرح های نهایی و ارزیابی طرح ها توسط هیئت داوران و سرمایه گذاران، عصر روز سوم رویداد انجام می شود و در نهایت جوایز به برندگان اهدا می شود.
شایان ذکر است اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی با هدف کمک به رشد اقتصاد خلاق و سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، خانه سینما، مرکز فیلمنامه نویسان سینمایی، سازمان سینمایی، مرکز تخصصی فیلمنامه نویسی، سازمان سینمای ایران و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد. دانشگاه. نماهنگ سروش با مدیریت علم و فرهنگ، شرکت سینما تیکت و صدا برگزار شد. این کارگاه ها در بازه زمانی 16 تا 18 مرداد برگزار می شود و عصر روز سه شنبه 18 مرداد به پایان می رسد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین