تعیین اولویت های بودجه ای حوزه سلامت یکی از وظایف اصلی برنامه و مرکز بودجه است.

تعیین اولویت های بودجه ای حوزه سلامت یکی از وظایف

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیداولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال 1404 با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و کارشناسان فعال در حوزه بودجه برگزار شد. در این جلسه طاهر محبتی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از بررسی و برآورد منابع درآمدی وزارت بهداشت در مصوبات مورد نیاز برای تدوین بسته پیشنهادی قانون شماره 1404 خبر داد. . وی درباره بودجه وزارت بهداشت گفت: فعال سازی و تشکیل کارگروه های لازم برای برآورد مالیات و عوارض دخانیات برای برنامه ریزی بودجه 1404 وزارت بهداشت ضروری است.

وی افزود: قوانینی در حوزه سلامت در سال اول برنامه هفتم اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه و نزدیک شدن به نهادهای ذیربط به منظور پیش بینی وام های لازم می تواند نقش مهمی در تحقق بودجه لازم داشته باشد. . توسط وزارت بهداشت برای سال 1404.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تعیین اولویت های بودجه ای حوزه سلامت را از وظایف اصلی اداره کل برنامه و بودجه وزارت بهداشت در سال 1404 عنوان کرد و گفت: در صورتی که به طور کلی قرار است سیاست‌های نظام سلامت به‌عنوان یک سند صعودی اجرا شود، قانون بودجه تصویب شود، برای این کار نمره لازم داده شود.

محبتی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: برخی برنامه های مربوط به حوزه های مختلف وزارت بهداشت ممکن است بودجه مشخصی نداشته باشد و این نیاز به برآورد در بودجه 1404 بعد از آمار دارد.

وی افزود: اهمیت دادن بیشتر به مقوله بهره وری امری اجتناب ناپذیر است و اداره کل برنامه و بودجه موظف است ظرفیت ها و موانع قانونی بهره وری را بررسی و در بسته پیشنهادی بودجه 1404 وزارت بهداشت ارائه کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: آیین نامه های محاسبه شده برای برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت به عنوان آیین نامه های اولویت دار و دوره ای در سال اول به اطلاع حوزه های مربوطه برسد سازمان برنامه و بودجه باید هر چه زودتر راه اندازی شود. از ظرفیت های مرکز تحقیقات حقوق ملی سلامت نیز در این زمینه می توان استفاده کرد.