جان تورتورو با افتخار قلب سارایوو تجلیل شد

جان تورتورو با افتخار قلب سارایوو تجلیل شد

به گزارش این خبرگزاری، جایزه افتخاری قلب سی امین جشنواره فیلم سارایوو به جان تورتورو اهدا خواهد شد. این جایزه برای کمک به صنعت سینما و تلاش های او به عنوان بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس اهدا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جووان مریانوویچ، مدیر جشنواره فیلم سارایوو درباره خود گفت: او با بیش از ۴۰ سال فعالیت حرفه ای، نمایش های فراموش نشدنی را در زمینه های مختلف و با فداکاری خود به هنر و صنایع دستی ارائه کرده است. او تطبیق پذیری دارد و توانایی شکل دادن به او را دارد.

تورتورو که فارغ‌التحصیل مدرسه درام ییل است، فیلم‌های «کار درست را انجام بده» و «تب جنگل» از اسپایک لی، «رنگ پول» اثر مارتین اسکورسیزی، «بازی تاج و تخت» ساخته رابرت ردفورد و «آتش بس» ساخته فرانچسکو رزی را کارگردانی کرده است . ، «چوپان خوب» ساخته رابرت دنیرو، «جعبه مهتاب» ساخته تام دی سیلو و «مادر من» ساخته نانی مورتی از جمله آنها هستند.

در سال 2004 در درام تاریخی آدیمیر کنوویچ کارگردان بوسنیایی «گذرگاه مخفی» بازی کرد.

تورتورو بارها نقش جوئل و اتان کوئن را ایفا کرده است و جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه دیوید دوناتلو را از جشنواره کن برای بازی در فیلم «بارتون فینک» دریافت کرده است. این دو برادر در فیلم های «برادر، کجایی؟»، «عبور میلر» و «لبوفسکی بزرگ» به عنوان بازیگر حضور داشتند.

او جایزه دوربین طلایی کن را برای اولین کارگردانی خود، فیلم «مک» دریافت کرد. از دیگر فیلم‌های او به‌عنوان کارگردان/نویسنده می‌توان به «Illuminata» با سوزان ساراندون و کیت وینسلت، «عشق و سیگار»، مستند «شور» با وودی آلن، و «ژیگولو در حال افول» با وودی آلن اشاره کرد مسیح”. .

در تلویزیون، تورتورو برای بازی در نقش هاوارد کوسل در «Monday Night Mayhem» و بار دیگر برای بازی در «Bronx Burning» نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران سینما شد. او برای نقش مهمان در سریال راهب برنده جایزه امی شد و نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما را برای سریال The Night شبکه HBO دریافت کرد. این با فصل دوم سریال “Ayrılık” اپل ظاهر خواهد شد.

تورتورو در بخشی از سی امین جشنواره فیلم سارایوو، یک استاد کلاس در مورد حرفه و هنر خود برگزار خواهد کرد. همچنین فیلم «بارتون فینک» با حضور او در جشنواره به نمایش درمی آید.

پیش از این اعلام شده بود که الکساندر پین کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده 63 ساله آمریکایی قلب افتخاری جشنواره امسال را دریافت خواهد کرد.

سی امین جشنواره فیلم سارایوو بین 16 تا 23 اوت (26 اوت تا 2 سپتامبر) در بوسنی برگزار می شود.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین