کدام غذاها خطر حمله قلبی را کاهش می دهند؟

کدام غذاها خطر حمله قلبی را کاهش می دهند؟

انتخابتو، احتمال سکته قلبی در میان سالمندان و همچنین جوانان رو به افزایش است، بنابراین لازم است با انجام اقداماتی ساده، خطر سکته قلبی را کاهش دهیم. به عنوان مثال، رژیم غذایی نامناسب سرشار از چربی های ترانس و کلسترول می تواند افراد را در معرض خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی قرار دهد. رژیم غذایی کم سدیم و سرشار از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مغزها و دانه ها. ممکن است با کاهش التهاب و کاهش سطح تری گلیسیرید از سلامت قلب حمایت کند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از غذاهای عالی که سلامت قلب را بهبود می بخشند، می پردازیم:

آووکادو

مصرف روزانه آووکادو به طور قابل توجهی به بهبود سلامت قلب کمک می کند، این میوه سرشار از چربی های سالم مانند چربی های تک غیراشباع است که می تواند کلسترول بد را از بدن دفع کند و در نتیجه احتمال تشکیل پلاک و فشار خون بالا را کاهش دهد. سوم، آووکادوهای متوسط ​​مصرف کنید، زیرا این میوه خطر ابتلا به سرطان، آرتریت، افسردگی و التهاب را نیز کاهش می دهد.

دانههای چیا

یکی دیگر از مواد غذایی مفید که از سلامت قلب حمایت می کند، دانه چیا است که سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 است. علاوه بر این، دانه چیا سرشار از فیبر است و برای عملکرد قلب بسیار مفید است و سطح مواد مضر را کاهش می دهد. همچنین به کلسترول خون کمک می کند، بنابراین مصرف روزانه حدود پنج قاشق غذاخوری یا 50 گرم دانه چیا توصیه می شود.

دارچین

استفاده از دارچین به عنوان ادویه فواید بسیاری برای سلامتی دارد. سطح کلسترول خون، فشار خون و همچنین قند خون را کاهش می دهد. نتایج مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارچین ممکن است به کاهش انسداد رگ های خونی کمک کند. کنترل سطح قند خون نیز مفید است.

انگور

انگور همچنین برای سلامت قلب بسیار مفید است زیرا سرشار از پتاسیم است و با کاهش فشار خون مرتبط است. انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله پلی فنول هایی مانند کورستین و رسوراترول است که از قلب محافظت می کند و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. این روغن همچنین حاوی اسید لینولئیک است که از بروز مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می کند.

گردو

مصرف روزانه 30 گرم گردو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، زیرا گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق، حتی کاهش التهاب، بهبود تعادل کلسترول و کاهش فشار خون داشته باشد. گردو سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و اسید چرب امگا 3 موجود در آن باعث کاهش التهاب در قلب می شود.