پس از ادعای ترامپ مبنی بر نقض آتش بس توسط ایران؛ سنتکام اعلام کرد که حمله به سایت موشکی، پهپادی و رادار ساحلی در جزیره سیریک ایران انجام شده است. افزایش تنش در اواسط مذاکرات فضای عدم اطمینان را در مورد تفاهم نامه و بازار جهانی انرژی ایجاد کرد.
تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ باز نمی گردد. عمان به متحدان اروپایی خود گفته است که کشتی هایی که از تنگه هرمز عبور می کنند ممکن است مجبور شوند برای خدماتی مانند کمک های ناوبری و کنترل آلودگی هزینه کنند. عمان گفت که بازگشت به شرایط پیش از جنگ در تنگه هرمز ممکن نیست.
ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران آتش بس را نقض کرده است: ترامپ مدعی شد که ایران حداقل 4 هواپیمای تهاجمی را علیه کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند پرتاب کرده است. یکی از پهپادها مستقیماً به سطح یک کشتی باری بزرگ برخورد کرد و به آن آسیب رساند.
حمله به سایت موشکی ایران، هواپیمای بدون سرنشین و رادار ساحلی: سنتکام در بیانیه رسمی خود گفت: «در 26 ژوئن، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به عنوان پاسخی قوی به حمله روز گذشته به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز، حمله ای را به ایران آغاز کردند. او گفت.
واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواضع مندرج در بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس مورخ ۴ خرداد ۱۳۹۵ را مداخله جویانه، غیرمسئولانه و تحریک آمیز دانسته و نسبت به ادامه رفتارهای تهاجمی و مداخله جویانه در منطقه هشدار می دهد.
اگر خبر را از دست دادید
اخبار دیروز را اینجا دنبال کنید






ارسال پاسخ