جشنواره فیلم بوسان جایزه/انتخاب جدیدی را به مستند مورد علاقه بینندگان ارائه می دهد

جشنواره فیلم بوسان جایزهانتخاب جدیدی را به مستند مورد علاقه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مستندسازان ممکن است امیدوار باشند که در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان در پاییز امسال جایزه جدیدی کسب کنند. جشنواره بانفوذ کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که در دوره بعدی خود یک جایزه تماشاگران برای مستندهای بلند را به جوایز خود اضافه می کند تا علاقه عمیق تری به فیلم های مستند در میان مردم ایجاد کند.

مهر نوشت: این جایزه به یک فیلم مستند شرکت کننده در بخش قدیمی جشنواره «زاویه باز – مستند» تعلق می گیرد و برنده جایزه نقدی ۱۰ میلیون ارز کره ای با آرای مردمی دریافت می کند.

بوسان تاکنون دو جایزه از مخاطبان دریافت کرده است، یکی در بخش ترندهای جدید و دیگری در بخش فلش فوروارد که به ترتیب به اولین یا دومین فیلم بلند سینماگران آسیایی و غیرآسیایی تعلق می گیرد.

در بیانیه این جشنواره کره‌ای آمده است که این جشنواره با هدف نزدیک‌تر کردن مخاطبان به فیلم‌های مستند، این جایزه را اهدا کرده است و امیدوار است تولید فیلم مستند تشویق شود و از فیلمسازان کره‌ای و آسیایی حمایت بیشتری شود.

این جشنواره که مدت‌ها به عنوان تاثیرگذارترین جشنواره فیلم آسیا شناخته می‌شد، در حال حاضر تلاش می‌کند تا بر دوره طولانی آشفتگی غلبه کند، زیرا طی 2 سال گذشته مجموعه‌ای از تغییرات مدیریتی را پشت سر گذاشته است و اکنون در حال تشکیل تیم جدیدی برای برگرداندن دوباره است. اعتماد به صنعت کره پارک کوانگ سو که در حال حاضر یک فیلمساز تاثیرگذار است، مدیریت جشنواره 2024 را بر عهده دارد تا پس از پایان دوره امسال، جستجوی مناسب ترین نامزدها در زمان کافی انجام شود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان از 2 تا 11 اکتبر (11 تا 20 مهر) برگزار می شود و به موازات آن، نوزدهمین بازار فیلم و محتوای آسیایی با تمرکز بر صنعت از 5 تا 8 اکتبر (14 مهر تا 14 مهرماه) برگزار می شود. 17) .

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین