یک فرد مبتلا به سرخک 14 نفر را مبتلا می کند/پوشش واکسن در کشورهای همسایه موجود نیست

یک فرد مبتلا به سرخک 14 نفر را پوشش می

آمیتیس رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سرخک بیماری همراه با تب، ضایعات و … است. حباب ها این بیماری از طریق پوست منتقل می شود و به شدت مسری است، بنابراین اگر یک فرد مبتلا باشد و در محیطی با افراد محافظت نشده و واکسینه نشده باشد، یک فرد مبتلا می تواند 14 تا 15 نفر را مبتلا کند.

به لطف واکسن خوب، وضعیت کشور خوب است، شرایط ما خوب است، به مرحله حذف سرخک نزدیک شده بودیم، اما اپیدمی کرونا این امر را مختل کرد و باعث شد موارد سرخک در کشور دیده شود. در بهار سال جاری گزارش می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی انستیتو پاستور ایران گفت: لازم است بدانید که موارد سرخک چندان زیاد نیست و اکنون این بیماری تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد.

رمضانی با بیان اینکه پوشش واکسن سرخک برای کودکان کشورهای همسایه مناسب نیست، اظهار داشت: باید دانست در کشورهای همسایه نظارت و مراقبت جدی خارج از محدوده واکسن سرخک وجود ندارد. سیستم واکسیناسیون

وی خاطرنشان کرد: عدم واکسیناسیون کودکان در کشورهای همسایه منجر به گزارش آماری از شیوع سرخک می شود کما اینکه اخیرا گزارشی مبنی بر ابتلا به این بیماری در عراق گزارش شده است.

دبیر جامعه عفونی کشور با اشاره به شیوع بیماری سرخک در عراق خاطرنشان کرد: زائرانی که قصد سفر به عراق برای اربعین حسینی را دارند، از تکمیل سابقه واکسیناسیون سرخک در کودکان زیر 15 سال اطمینان حاصل کنند و کارت واکسیناسیون را به همراه داشته باشند.

رمضانی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سرخک در کودکان ادامه داد: در صورت وجود نداشتن مدارک واکسیناسیون کودکان و عدم دریافت واکسن، باید قبل از سفر واکسیناسیون انجام شود تا از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری شود. به خطر انداختن کودکان سلامت کودک