«جوکر ۲» در شرایط بحرانی قرار داشت

جوکر ۲ در شرایط بحرانی قرار داشت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دنباله فیلم «جوکر» در حالی به فروش پیش از افتتاحیه 7 میلیون دلاری در آمریکا رسید که قسمت اصلی این فیلم در شرایطی مشابه تقریبا دو برابر فروش داشت.

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود «جوکر: جنون معمولی» که توسط برادران وارنر ساخته شده، در اکران داخلی (آمریکای شمالی) به فروش افتتاحیه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار دست پیدا کند و با احتساب نمایش‌های پیش از اکران، این رقم در مجموع به فروش خواهد رسید. 70 میلیون دلار اپیزود اول جوکر با افتتاحیه خیره کننده 96.2 میلیون دلاری در سرتاسر جهان از مرز یک میلیارد دلار عبور می کند.

جوکر: جنون مشترک تاد فیلیپس که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد، فیلمی چند ژانر با عنصر موسیقی قوی است که تعریف را به چالش می کشد. فیلم نگران‌کننده‌تر از فروش پیش از اکران، امتیاز تماشاگران بسیار پایین فیلم در وب‌سایت PostTrak است. در اینجا، تماشاگران به فیلم نیم ستاره از پنج ستاره دادند، مانند فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا Megalopolis.

در واقع، نه تاد فیلیپس و نه واکین فینیکس، بازیگر اصلی، در مورد ساخت دنباله‌ای برای جوکر مطمئن نبودند و مدتی قبل از تصمیم‌گیری برای ساخت دنباله، آن را به عنوان یک نمایشنامه برادوی در نظر گرفتند.

در حالی که فیلم جوکر 2019 با آثار قبلی مارتین اسکورسیزی مقایسه شد، دنباله آن سفری بسیار کندتر با تمرکز بر زندگی درونی دو بازیگر اصلی آن است. منتقدان زیبایی کلی، بازیگری و مشکلات فنی فیلم را ستودند و از روایت آن انتقاد کردند. دیوید رونی، منتقد ارشد سینمای هالیوود ریپورتر، درباره این فیلم در جشنواره فیلم ونیز نوشت: «برای فیلمی که دو ساعت و نیم طول می‌کشد، دنباله جوکر از نظر روایی نازک و گاهی خسته‌کننده است.»

صرف نظر از عملکردش در باکس آفیس، انتظار می رود «جوکر: جنون رایج» نقش مهمی در رقابت اسکار داشته باشد.

«جوکر ۲» این آخر هفته در تمامی بازارهای بین المللی به جز ژاپن و چین و برادران وارنر اکران می شود. امیدوار است برای افتتاحیه بین المللی 80 تا 85 میلیون دلاری.

فیلم اصلی جوکر با بازی تاد فیلیپس در نقش شخصیت شرور نمادین بتمن در نقش یک ضدقهرمان به دنبال آرتور فلک، یک کمدین مبارز و دلقک پاره وقت که به دنبال خشونت های تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می شود. این فیلم تیره که سرعتی متفاوت با فیلم‌های اکشن و سینمای ابرقهرمانی معمول دارد، در سال ۲۰۱۹ با فروش بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان، با وجود تنها ۷۰ میلیون دلار فیلم‌برداری، رکورد جهانی باکس آفیس را شکست.

جوکر همچنین نامزد 12 جایزه اسکار در سال 2019 از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی شد و اخیراً برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی (هیلدور گودنادوتیر) شده است. «ققنوس» دومین بازیگری شد که برای بازی در فیلم «جوکر» اسکار دریافت کرد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین