خاص ترین هدیه روز مادر; به زن و شوهر هدیه ندهید!

خاص ترین هدیه روز مادر به زن و شوهر هدیه

مادران این فرشتگان زمینی این روزها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند تا خانواده خود را سیر کنند. البته این وقف زمان چیزی جز عشق را نشان نمی دهد. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که به مادران برای فداکاری‌هایشان پاداش دهیم، خستگی‌های روزانه‌شان را جبران کنیم و آنها را از صحبت با وسایل آشپزخانه به فضای خانوادگی و گفتگوهای گرم خانوادگی برگردانیم. شاید روز مادر فرصت خوبی باشد تا به آنها اجازه دهیم جای خود را در آشپزخانه بگیرند و کمی استراحت کنند.

روز جهانی مادر را با این غذاهای خوشمزه جشن بگیرید.

روز مادر در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می شود. این توافقنامه بین المللی اهمیت روز مادر را برای جهان نشان می دهد. البته روز جهانی مادر با روز مادر ایرانی یکی نیست و این خوشحالی مادران ایرانی است که حضور پر مهرشان را دو بار جشن می گیریم.

پاهای ماهی، بخشی ضروری از روز مادر

در اولین مرحله از تهیه این غذای معروف روز مادر، باید خمیر را آماده کنید. پایه خمیر را با مخلوط کردن آرد، آویشن، نمک و پودر خردل در مخلوط کن آماده کنید. با اضافه کردن کره و مخلوط کردن آن را آماده می‌کنید تا بافتی شکننده ایجاد شود که سپس با اضافه کردن نصف تخم مرغ و یک قاشق چای‌خوری آب سرد به خمیر پایه این پای اضافه می‌شود.

حالا در مرحله بعد سیب زمینی ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه بجوشانید و آب آن را خالی کنید تا خنک شود. در همین حین، روغن و کره را در یک تابه بزرگ گرم کنید و سیب زمینی ها را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. سپس آرد را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه با همزن تفت دهید. شیر را در چند مرحله اضافه کنید تا بافت صافی حاصل شود. در این مرحله خامه، پنیر و خردل را اضافه کرده و 1 تا 2 دقیقه دیگر تفت دهید تا پنیر آب شود. پیاز و چاشنی را اضافه کنید. حالا ظرف را به مدت 15 دقیقه از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

در آخرین مرحله از ترکیب همه این مواد در فر، یک کیک برای روز مادر می پزید. فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. ماهی قزل آلا، سیب زمینی و میگو را در مخلوط تره فرنگی خامه ای قرار دهید و به آرامی در یک قالب تارت 27 سانتی متری قرار دهید. در آخر خمیر ورز داده شده را داخل قالب بریزید و دور آن را برش بزنید. برای زیبایی بیشتر می توانید الگوی مورد نظر را به آرامی با چاقو روی آن بکشید. اکنون همه چیز آماده است. قالب را در فر قرار دهید و به مدت 35 یا 45 دقیقه بگذارید بپزد تا طلایی شود. می توانید با این شیرینی از سبزیجات بخارپز نیز استفاده کنید و طعم آن را دو چندان کنید.

فیله ماهی قزل آلا دودی خزر 200 گرم

پاهای ماهی

برنج مرغ انار زعتر مخصوص روز مادر

برای تهیه این غذای خاورمیانه ای ابتدا ران مرغ را در مخلوطی از روغن، یک قاشق چایخوری نمک، سیر و آبلیمو بریزید و به مدت 1 تا 12 ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شود.

فر و تابه را همزمان گرم کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. حالا ابتدا مرغ تفت داده شده را در تابه سرخ کنید و بلافاصله در سینی فر قرار دهید. مقداری زعتر (یک چاشنی تند خاورمیانه که بیشتر در لبنان استفاده می شود) روی مرغ بپاشید و به مدت 10 دقیقه در فر بپزید.

برای تهیه پلو یک تابه بزرگ را داغ کرده و پیاز را در آن تفت دهید. عصاره های دلخواه خود مانند برنج، زعفران، بادام زمینی و دانه فلفل قرمز را اضافه کنید. ادویه ها را اضافه کنید و مرغ آماده شده را به این مخلوط اضافه کنید. حالا از آب آشپزی که دوست دارید استفاده کنید (ترجیحا آب گوشت) و مخلوط برنج و مرغ را در فر قرار دهید تا برنج کاملا پخته شود.

در مرحله آخر برنج مرغ را با مقداری انار تزئین کرده و میل کنید. مرغ با بهترین کیفیت را از سوپرمارکت دیجی کالا تهیه کنید.

ران و سینه مرغ پروتئین پویا - 1800 گرم

پلو مرغ

بره هریسا یک غذای ویژه برای روز مادر است

هریسا نوعی ادویه تند است که از ترکیب چند نوع فلفل قرمز تهیه می شود. اگر می خواهید خودتان هریسا درست کنید، فلفل قرمز را به دلخواه بجوشانید و سپس در مخلوط کن با سیر، نمک، روغن زیتون، سایر مواد دلخواه و سرکه مخلوط کنید.

تکه های بره را به قطعات 3-5 سانتی متری برش دهید. یک قاشق غذاخوری هریسا را ​​رزرو کرده و بقیه را روی تکه های بره بمالید و ورز دهید. حالا تکه های گوشت را روی پیازهای خرد شده قرار دهید و میل کنید. اگر آن را در دمای اتاق نگه دارید، یک ساعت اگر از شب تا صبح وقت دارید، آن را در یخچال بگذارید.

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. گوشت بره را به مدت 4 یا 5 ساعت بپزید و پس از خارج کردن از فر، آن را در آبگوشت داخل تابه فرو کنید. تکه‌های تیره‌ای که به سطح می‌آیند را با قاشق چوبی بردارید و به جوشاندن ادامه دهید تا آب تابه به یک سوم کاهش یابد. در این مرحله باقیمانده هاریسا را ​​اضافه کنید و در آخر از مخلوط بره آغشته به طعم پیاز و هاریسا لذت ببرید.

پات: مقداری تفاله گوسفند به مخلوط گوشت اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود.

اسانس بره الیت بسته 48 عددی

تکه های گوشت پخته شده

ماکارونی لینگوین با تکه های نان

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. فلفل ها را با مقداری روغن و ادویه در فر قرار دهید. در مرحله بعد سیر را در تابه ای در روغن داغ بپزید و فلفل چیلی، تکه های نان خشک و ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ طلایی یکدست شود.

در مرحله آخر ماکارونی لینگوین پخته شده را با فلفل هایی که از فر درآورده اید، زیتون، ریحان، پوست لیمو، مقداری آبی که هنگام پخت پاستا، کره و ادویه ها در تابه نگه داشتید، ترکیب کنید.

پاستا پنه پروتئین پاستا ماکارونی طلایی - 250 گرم

یک چنگال پاستا

غذاهای اصیل ایرانی برای شام روز مادر

همانطور که گفتیم اکثر کشورهای جهان یک روز در سال را به بزرگداشت این فرشتگان اختصاص می دهند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما ایرانی ها در این روز سعی می کنیم بیش از هر زمان دیگری عشق و علاقه خود را به مادرانمان ابراز کنیم و چه راهی بهتر از لذت بردن از غذاهای اصیل ایرانی برای جشن گرفتن این روز؟

اما قبل از هر هدیه و جشنی به یاد داشته باشید که سلامتی مادران بیش از هر چیز دیگری مهم است، رعایت 10 توصیه مهم برای سلامت مادران مفید است.

مشکی و سبز اصالت روز مادر را نشان می دهد

به راحتی می توان گفت که قورمه سبزی محبوب ترین غذای ایرانی در جهان است. این خورش که با مخلوط سبزی آب پز تهیه می شود در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد و کسانی که می خواهند برای اولین بار غذاهای ایرانی را امتحان کنند به قورمه سبزی مراجعه می کنند.

در طرز تهیه قورمه سبزی ترجیحا با بزرگانی که به طبخ او اعتماد دارید مشورت کنید، زیرا این خورش اصیل ایرانی در نقاط مختلف ایران طعم و عطر متفاوتی دارد. اقوام آذربایجانی، تهرانی، گیلانی و سایر اقوام ایرانی در جنوب کشور با استفاده از تکنیک های بومی خود سبزی خاصی به مواد خورش می افزایند یا طعمی محلی به قورمه سبزی می دهند. اما در اینجا ذات قورمه سبزی ایرانی را به شما آموزش می دهیم.

حبوبات را از شب قبل خیس کنید اگر چند بار آب آن را عوض کنید از پف کردن حبوبات راضی خواهید بود. این کار هم باعث می شود که حبوبات پف کنند و هم زودتر بپزند.

پیازهای خرد شده را در قابلمه با مقداری روغن و ادویه تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و در مرحله بعد گوشت قرمز خرد شده خود را اضافه کنید.

حالا لوبیاها را به مخلوط گوشت تفت داده شده و پیاز اضافه کنید و سه لیوان آب اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا بجوشد سپس حرارت را کمی کم کنید تا گوشت فرصت بپزد. این مخلوط را به مدت 2 ساعت بپزید.

لوبیا قرمز گلستان - 900 گرم

شما اکنون طرف اصول هستید. سبزی های پخته شده را ریز خرد کنید، هر چه کوچکتر باشد بهتر است. شروع به تفت دادن سبزیجات در تابه کنید. هر چه بیشتر سرخ کنید خورش تیره تر می شود. سپس سبزیجات سرخ شده را به قابلمه قابلمه خود اضافه کنید.

در مراحل پایانی پخت می توانید لیمو عمانی، مقداری فلفل و آب اضافه کنید. اضافه کردن آب پرتقال به ذائقه شما بستگی دارد. حالا که دانه لیمو عمانی را اضافه کردید به آرامی شروع به مزه کردن غذا کنید و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید تا به ذائقه شما نزدیک شود.

درست کردن کاسه کورمزابزی ترفندها و تکنیک های خاص خود را دارد که در این متن نمی گنجد اما با درست کردن کورمزابزی در روز مادر این روز را به خوبی جشن بگیرید.کاری سبزی با برنج زعفرانی، ماست و خیار

مرغ شکم پر، یک غذای محبوب برای جشن گرفتن روز مادر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای اصیل ایرانی است. ما ایرانی ها معمولا در مناسبت های مهم این غذا را سرو می کنیم و چه مراسمی برای پخت یک غذای اصیل مهمتر از روز مادر است؟

طبق معمول پخت و پز را با سرخ کردن پیاز خرد شده شروع کنید. سبزیجات معطر دلخواه را خرد کنید. توصیه ما برای انتخاب سبزیجات ترکیبی از جعفری، گشنیز، شنبلیله و آویشن است.

حالا این سبزی خرد شده را همراه با گردو، کشمش، زرشک، 2 حبه سیر خرد شده و زعفران دم کرده تفت دهید.

زرشک خشک ۲۵۰ گرم

در این مرحله رب گوجه فرنگی، رب انار و آبلیمو را به این مخلوط اضافه کنید. بعد از حدود 5 دقیقه تفت دادن از روی حرارت بردارید. مراقب باشید هنگام چاشنی و شستن مرغ، پوست مرغ را جدا نکنید. سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه، دارچین و مخلوط ادویه دلخواه را روی مرغ بمالید و ماساژ دهید تا مزه دار شود.

حالا فر را با دمای 180 درجه گرم کنید و مرغ های پر شده با مواد از قبل آماده شده را حداکثر به مدت 4 ساعت در فر قرار دهید تا کاملا بپزد.

شکم مرغ

کلم شیرازی

یکی از اقوام ایرانی که مفهوم اهمیت غذا را بهتر می داند شیرازی ها هستند و واضح است که این قوم باید در انتخاب و تهیه نوع غذا قابل اعتماد باشند.

برای تهیه کلم پلو شیرازی ابتدا برنج را خیس کنید و بدانید که هر چه برنج شما تازه تر باشد زمان کمتری برای خیس کردن آن نیاز خواهید داشت.

برنج تارم ممتاز گلستان مقدار 1 کیلوگرم

حالا پیاز را خرد کرده و شروع به تفت دادن کنید. این پیاز و سبزیجات کلم پیچ (مخلوطی از شوید، تره فرنگی، ریحان و ترخون) را با هم تفت دهید تا در آشپزی استفاده کنید.

حالا نوبت کلم است. ابتدا کلم را بشویید و خوب خرد کنید و با مقداری روغن و زردچوبه شروع به تفت دادن کنید تا کلم بو شود. بعد از کمی تفت دادن، حرارت را کم کنید، در تابه را بپوشانید و اجازه دهید آب آن کشیده شود.

برنج را فراموش نکنید که مهمترین قسمت آن است. در قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و نمک و زردچوبه را مزه دار کنید و برنج را بریزید. وقتی برنج از بیرون نرم و داخل سفت شد، آن را آبکشی کرده و آماده دم کشیدن برنج شوید. البته هیچ کس خورش کلم را رد نمی کند، بنابراین توصیه می کنیم از سیب زمینی در خورش استفاده کنید. یک لایه برنج، یک لایه مخلوط کلم پیچ و غیره اضافه کنید تا زمانی که کل مخلوط برنج و کلم پیچ خود را بدست آورید. از آن استفاده کنید. حالا برنج را 45 دقیقه بگذارید دم بکشد و به سراغ کوفته قلهولی بروید.

برای تهیه کوفته کلخلی از مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده استفاده کنید. این مخلوط را ورز دهید تا یکدست شود، اگر مخلوط کوفته شل شد، از مقداری آرد استفاده کنید. حالا این کوفته ها را به مدت 15 دقیقه در یخچال بگذارید و سرخ کنید.

حالا می توانید یک بشقاب پر از کلم را با کوفته های کلخلی برای تزیین روی میز بگذارید و با مادرتان مهربان باشید.

گوشت چرخ کرده گوشت گوساله و گوسفند مخلوط پروتئین مهتا - 1 کیلوگرم - به ارز نیمایی

کلم برنج

حرف آخر این است

این یک واقعیت است که بچه ها نمی توانند زحمات مادرانشان را جبران کنند. اما هرگز نباید از تلاش برای دوست داشتن مادران دست بکشید. با تهیه یک وعده غذایی روز مادر و دور نگه داشتن مادرتان از آشپزخانه، می توانید زمان بیشتری را برای گذراندن با هم در روز مادر بخرید. ناگفته نماند که هنگام پخت و پز و تهیه غذا برای مادران باید به میزان نمک و روغن مصرفی و موادی که در اختیار دارید توجه کنید تا بتوانید به سالم ترین شکل با مادر خود رفتار کنید.

هر آنچه را که برای این شب خاص نیاز دارید خیلی سریع از سوپرمارکت دیجی کالا سفارش دهید.

با تخفیف خرید کنید

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا