خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در مطبوعات داخلی خبر می رسد که مرد طاس، عضلانی و طنز سینما درگذشت اما خوشبختانه رسانه های خارجی این خبر را تایید نمی کنند. دیگر نگاه نکنید زیرا بروس ویلیس با خبر مرگ و از دست دادن حافظه اش تیتر خبرها می شود. روزی روزگاری، هر فیلم جدید ویلیس امید جدیدی برای شکستن رکوردها و جذب میلیون ها بیننده در سراسر جهان بود.

همشهری نوشت: ویلیس با بازی در سریال «شغل دوم» که از سال 1985 تا 1989 از شبکه ABC پخش شد به شهرت رسید. این سریال اولین نمونه موفق و تأثیرگذار درام یا «درامدی» به عنوان یک ژانر تلویزیونی متمایز بود. ویلیس کار خود را در سینما با حضور در دو فیلم آغاز کرد اما نام او در تیتراژ هیچ یک از آنها ذکر نشد. یکی از این فیلم ها، فیلم درجه یک «حکم» (سیدنی لومت، 1982) بود که ویلیس در آن نقش یکی از حاضران در دادگاه را بازی کرد. 5 سال بعد از این فیلم اولین نقش مهم خود را در یک فیلم کمدی رمانتیک بازی کرد. این اولین حضور در سینما برای ویلیس به دلیل موفقیت سریال «شغل دوم» اصلاً عجیب نبود. در دومین فیلم مهم خود در سال 1988، او این شانس را داشت که با بلیک ادواردز افسانه ای، که به خاطر مجموعه پلنگ صورتی و دیگر کمدی ها شناخته می شد، همکاری کند. اما این «جان سخت» (جان مک تیرنان، 1988) بود که ویلیس را به عنوان قهرمان سینمای اکشن شهرت بین المللی به ارمغان آورد. پس از آن، ویلیس جایی برای خود در سینما پیدا کرد و اگرچه مانند هر بازیگری فراز و نشیب های خود را داشت، اما در بیشتر دوران کاری خود به نامی مهم و قابل اعتماد در سینمای عامه پسند تبدیل شد.

بروس ویلیس در سمت راست تصویر مشخص شده است. سمت چپ تابین بیل، بازیگر اصلی سریال «اره» قرار دارد.
از اواسط دهه 2010 تا سال 2023، زمانی که ویلیس به دلیل از دست دادن حافظه از بازیگری کناره‌گیری کرد، بیشتر آثار او بدون انتشار در پلتفرم‌های آنلاین منتشر شدند. بیشتر فیلم‌های سال‌های پایانی کار او اکشن‌های کلیشه‌ای بودند که توسط آژانس‌های تولید درجه دو ساخته شدند. اما او در بسیاری از فیلم های فراموش نشدنی ظاهر شده است که حتی حضور در بیش از 30 فیلمی که به اکران بزرگ راه پیدا نکرده اند، به اعتبار و اعتبار حرفه ای او لطمه ای وارد نمی کند. در اینجا به بررسی چند فیلم مهم او پرداخته ایم.

جان سخت (جان مک تیرنان، 1988)
این فیلم و 4 دنباله آن شناسنامه حرفه ای بروس ویلیس است. جان مک لین (ویلیس)، کارآگاه پلیس نیویورک، به تنهایی در مقابل گروهی از تروریست ها ایستاده است که مقر نوپای یک شرکت ژاپنی در لس آنجلس را تصرف کرده اند و مهمانانی را که در یک مهمانی شب سال نو شرکت می کنند، گروگان می گیرند. ویلیس برداشت تازه ای از قهرمان اکشن ارائه کرد، ترکیبی از شوخ طبعی، بی پروایی و آسیب پذیری. مک لین از ابتدا مانند اکثر قهرمانان اکشن دهه 1980 شکست ناپذیر نبود و همین موضوع باعث شد تا مخاطبان به دنبال سرنوشت او علاقه مند شوند، البته با ساخت دنباله های دیگر این ویژگی به تدریج از شخصیت او حذف شد.

تخیلی پالپ (تارانتینو، 1994)
بوچ کولیج (ویلیس) بوکسور سالخورده و زمینی است که طبق توافق قبلی مجبور می شود مسابقه ای را از دست بدهد، اما تصمیم می گیرد در مسابقه برنده شود و با پول زیادی در دست از دست مارسلوس والاس (وینگ ریمز) فرار کند. . جیب زمانی که ویلیس در این فیلم بازی کرد، او یک ستاره تثبیت شده بود که فیلم هایش اکثراً نقدهای منفی دریافت کردند و در گیشه شکست خوردند. بازی در نقش بسیار کوتاه بوچ به معنای کاهش دستمزد و به خطر انداختن شهرت او بود. اما به لطف موفقیت فیلم، ویلیس نه تنها به عنوان یک بازیگر با استعداد مورد قدردانی قرار گرفت، بلکه چندین میلیون دلار نیز به دست آورد. به گفته تارانتینو، ویلیس ظاهر یک هنرپیشه دهه 1950 را داشت و نمی توانست به بازیگر دیگری با آن قیافه فکر کند.

عنصر پنجم (لوک بسون، 1997)
در حالی که باستان شناسی در مصر در حال رمزگشایی یکی از اهرام فراعنه است، او ناگهان با بیگانگان روبرو می شود. بیگانگان راهب را از پیشگویی و اتفاق بدی که در آینده رخ خواهد داد مطلع می کنند، راه جلوگیری از آن را به او می گویند و دنیا را ترک می کنند. در آینده، زمانی که یک موجود بیگانه (میلا یوویچ) از نظر ژنتیکی بازسازی می شود و به طور اتفاقی با یک راننده تاکسی (ویلیس) برخورد می کند، بیگانه سعی می کند به زبانی ناشناخته به راننده تاکسی هشدار دهد اما متوجه نمی شود. اگر ویلیس فقط یک ستاره اکشن مانند سیلوستر استالونه یا آرنولد شوارتزنگر بود، بعید به نظر می رسید که او این نقش را دریافت کند. چیزی که اغلب به او نسبت داده می شود شیرینی و لطافت ذاتی اوست که حتی نقش های خشن را برای مخاطب لذت بخش می کند.
خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

حس ششم (M. Night Shyamalan، 1999)
یک روانشناس کودک به نام مالکوم کرو (ویلیس) در حالی که زندگی زناشویی نامشخص است سعی می کند وضعیت کودک را بهبود بخشد. این پسر کوچک که کول نام دارد ارواح را می بیند و از آنها می ترسد. کلاغ با او دوست می شود و سعی می کند کول را شفا دهد. رزولوشن فصل پایانی فیلم مخاطب را به این فکر می‌اندازد که تا به حال چه دیده‌اند و آخرین پیچ‌شدن داستان چه چیزی را برای او به جا گذاشته است. ویلیس با مهار و کنترلی که کمتر از او دیده ایم این نقش را بازی کرد و توانست تاثیر چرخش ناگهانی داستان را در فصل آخر چند برابر کند.

خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

شهر گناه (رابرت رودریگز، 2005)
در قسمت اول این فیلم چهار قسمتی، راوی داستان یک افسر پلیس به نام هارتیگان (ویلیس) است که تنها چند ساعت تا بازنشستگی فاصله دارد و وظیفه نجات یک کودک 11 ساله را به عنوان آخرین ماموریتش بر عهده دارد. پیرزنی به نام نانسی کالاهان که از اسارت پسر یک سناتور فاسد فرار کرد. به دلیل نفوذ و قدرت سناتور، هیچکس جرات دستگیری پسر او و جلوگیری از اقدامات او را نداشت. هارتیگان موفق می شود نانسی کالاهان را نجات دهد و پسر سناتور رورک را زخمی می کند. با این حال، پس از خیانت همکارش و دسیسه های سناتور رورک، او به زندان می افتد. این داستان با دو داستان دیگر فیلم ترکیب می شود و در کنار سبک بصری خاص آن بر جذابیت فیلم می افزاید. ویلیس همچنین یکی از بهترین بازی های خود را در این نئو نوآر جنایی اپیزودیک ارائه می دهد.

خاطره انگیزترین نقش های آخرین قهرمان مقاوم

16 بلوک (ریچارد دانر، 2006)
جک موزلی (ویلیس) یک افسر پلیس الکلی و سخت کوش است که مسئول محافظت از یک شاهد سیاه پوست پرحرف و انتقال او از بازداشتگاه پلیس به دادگاه است. اما برخی از افسران پلیس که با شهادت این شاهد موقعیت آنها به خطر می افتد، قصد دارند جلوی همکاران خود را بگیرند و مانع از آوردن شاهد در زمان مقرر به دادگاه شوند. موزلی برای محافظت از مردی که به او سپرده شده است دست به هر کاری می زند و اجازه نمی دهد همکارانش به او آسیب برسانند. در نهایت، موزلی یک ضربه غیرمنتظره به همکارانش می‌زند. یکی از بهترین نقش‌هایی که نشان می‌دهد ویلیس چقدر بازیگر خوبی است و نقشی را که بازی می‌کند به خوبی درک می‌کند. خستگی و تندی او در حالات چهره و هیکلش نمایان است و مخاطب فراموش می کند که ویلیس یکی از قهرمانان فیلم های اکشن است.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین