خبر مهم برای زائران اربعین/ هزینه گذرنامه چقدر است؟

خبر مهم برای زائران اربعین هزینه گذرنامه چقدر است؟

به گزارش انتخابتو، رئیس ستاد اربعین کشور گفت: در خصوص گذرنامه زیارتی اربعین برای زائران ایرانی با طرف عراقی به توافق رسیده ایم و این گذرنامه با قیمت 65 هزار تومان به سرعت صادر می شود.

مهر در خبری نوشت: سید مجید میراحمدی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان گفت: در این جلسه بحث های مربوط به زائران غیرایرانی بررسی شد و در حوزه زائران غیرایرانی دو مورد است. بخش هایی از زائران مقیم و غیر مقیم.

رئیس ستاد اربعین کشور ادامه داد: زائران غیر مقیم از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها; نقطه خروج آنها مرز دهانه است. مهمترین موضوع این زائران بحث حمل و نقل است و در این جلسه تاکید شد زائران عزیز پاکستانی با اتوبوس شخصی وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی با اتوبوس های مورد تایید و وانت بار مانند اتوبوس پاکستانی برای جابجایی زائران از کشورمان به سمت مرز عراق حرکت کنند.

وی در خصوص زائران اسکان یافته گفت: از سند کدیم اعلام شده از سوی فرجا، این عزیزان می توانند با اخذ این مدارک از ضامن ها، برای ورود به کشور عراق و عبور از مرز شلمچه اقدام کنند.

میراحمدی با اشاره به اینکه برآورد ما این است که در اربعین 1403 بیش از 500 هزار زائر مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشورمان به کشور عراق تردد کنند، اظهار داشت: همه امکانات و انواع خدمات از جمله استراحتگاه را فراهم کرده ایم. برای شهروندان غیر ایرانی موکب های پذیرایی و خدمات درمانی به نحو مناسبی برای این عزیزان در سفر به ایران ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: برای عزیزان پاکستانی، دولت عراق 50 هزار نفر را تعیین کرده است. با توجه به این؛ ستاد خراسان رضوی و اربعین استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل خود را برای استقبال از این زائران اعلام کرد.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی گفت: با طرف عراقی در خصوص گذرنامه حج اربعین برای زائران ایرانی به توافق رسیده ایم و با هزینه 65 هزار تومان به سرعت صادر می شود. همچنین در جلسه با معاون ارزی اربعین به تصویب رسید و بانک مرکزی اعلام آمادگی کرد. از سوی دیگر در خصوص بلیت پروازها در جلسه ستاد اربعین به تصویب معاون رئیس جمهور رسید و تاکید شد که قیمت پروازها بررسی شود تا آسیبی به زائران وارد نشود.

میراحمدی اینگونه ادامه داد: این را هم باید گفت; تصمیمات خوبی اتخاذ شده است تا کاروان های ایرانی خدمات لازم را به زائران عزیزمان ارائه دهند که از اول صفر به راه افتاده و عموما تا دوازدهم صفر ادامه دارد. در حالی که بحث مدیریت حمل و نقل مطرح بود، مقرر شد از تمام ظرفیت کشور برای جابجایی زائران استفاده شود تا شما زائران گرامی دچار مشکل نشوید. به همین منظور با دولت عراق در خصوص انتقال سریع زائران گرانقدر به داخل کشور توافق شد.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: موضوع تامین آب، یخ و چتر در مرزها به خوبی پیگیری می شود. با توجه به این؛ سفر مشترکی بین وزرای دو کشور صورت گرفت و باید گفت دولت عراق در آن سوی مرز اقدامات خوبی انجام داد. به اذن خدا شاهد اربعین زیبایی مثل پارسال خواهیم بود.

23332336

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین