خواص بهداشتی عرق بیدمشک و بررسی عوارض احتمالی

دواتسه زهرا بیدمشک - حجم 1 لیتر

طبیعت پر از گیاهانی است که برای سلامتی مفید هستند و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. بیدمشک یکی از این گیاهان است. رایج ترین روش استفاده از ریشه بیدمشک، تهیه تری آن است. از خواص ریشه بیدمشک می توان به ملین بودن آن، تقویت قلب و دستگاه گوارش و افزایش اشتها و میل جنسی اشاره کرد. این نوشیدنی طبیعت سرد و مرطوب دارد و به درمان گرمازدگی در فصول گرم سال کمک می کند. اگر مستعد اسهال یا فشار خون پایین هستید بهتر است از خوردن عرق مشک پرهیز کنید. در این مقاله از مجموعه مقالات انتخابتو با ما همراه باشید تا با خواص و عوارض استفاده از عصاره چغندر آشنا شوید.

خواص ریشه بیدمشک برای رحم

مصرف ریشه بیدمشک به کاهش درد قاعدگی کمک می کند. این نوع عصاره گیاهی هورمون های زنان را تنظیم می کند. همچنین در رفع نوسانات خلقی و کسالت در دوران قاعدگی موثر است. بیدمشک سرشار از آهن و اسید فولیک است و ممکن است در درمان و پیشگیری از کم خونی قاعدگی موثر باشد.

خواص ریشه بیدمشک برای کبد چرب

عرق چغندر باعث بهبود متابولیسم بدن، تصفیه خون و در نتیجه بهبود عملکرد کبد می شود. اگر کبد شما ملتهب است، طبق توصیه پزشک هر روز مقداری عصاره مشک مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در این نوع مایعات از کبد در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند.

برای اطلاعات بیشتر: ویژگی های زنان

خواص ریشه بیدمشک

خواص ریشه بیدمشک برای کاهش وزن

اگر قصد کاهش وزن با استفاده از دمنوش های گیاهی و نوشیدنی های الکلی دارید، مشک گزینه خوبی برای شما نیست. اگرچه مصرف آجیل فوفل به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند، اما اشتها را نیز افزایش می دهد. بنابراین این عرق گیاهی برای افرادی که تصمیم به افزایش وزن دارند مناسب است.

روغن توس ممتاز سرمد - 4 لیتر
3%

190000

۱۷۹,۰۰۰ تقسیمی

خواص ریشه بیدمشک برای دیابت

آنتی اکسیدان های موجود در آجیل قند خون را کاهش داده و در کنترل دیابت موثر هستند. به همین دلیل به افراد دیابتی توصیه می شود از عرق این گیاه در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

خواص ریشه بیدمشک

خواص عرق مشک برای پوست

در صورت مشاهده منافذ باز یا ضایعات پوستی روی پوست می توانید از عرق بیدمشک استفاده کنید. کراتولیتیک و سالیسین موجود در این عرق به درمان ضایعات پوستی، حذف سلول های مرده و جوش های سرسیاه و کاهش ترشح سبوم کمک می کند. برای جلوگیری از جوش می توانید مقداری عرق خرما را با آب مخلوط کرده و بنوشید. همچنین می توانید یک تکه پنبه را به این مایع آغشته کرده و روی صورت خود ماساژ دهید تا جوش های سرسیاه و سلول های مرده از بین برود.

برای اطلاعات بیشتر: خواص پنیر

سایر خواص کره فوفل عبارتند از:

  • تنظیم و تقویت ضربان قلب
  • درمان سنگ کیسه صفرا
  • کنترل فعالیت غدد و ترشح عرق
    شیره توس سنجد - 1 لیتر
۱۸ درصد

۷۷۰۰۰

۶۲,۹۹۰ تقسیمی

مضرات عرق مشک

مصرف ریشه بیدمشک معمولاً عوارضی ندارد. با این حال، هنگامی که بدن شما این نوع عرق را مصرف می کند، ممکن است به صورت زیر واکنش نشان دهد:

  • آلرژی: برخی افراد پس از مصرف عصاره مشک دچار قرمزی، خارش، تورم، سوزش پوست و چشم می شوند.
  • تداخل دارویی: باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ تداخلی بین ریشه بیدمشک و داروهای شما وجود ندارد. داروهایی که فوفل با آنها تداخل دارد عبارتند از: سرترالین، فلوکستین، دیگوکسین، آتنولول، تنورمین، متوپرولول، لوپرسور، توپرول، پروپرانولول و ایندرال.
  • اختلالات گوارشی: هنگام نوشیدن آب میوه ممکن است حالت تهوع، سوء هاضمه یا اختلالات گوارشی را تجربه کنید.

همچنین توصیه می شود زنان باردار، افراد حساس به گیاهان دارویی، افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کلیوی و سابقه سوء هاضمه از مصرف ریشه بیدمشک پرهیز کنند.

حرف آخر؛ ساختار سرد و مرطوب خربزه تلخ این نوشیدنی را ملین و مناسب برای رفع تشنگی می کند. مصرف این ماده به تقویت قلب و تنظیم ضربان قلب، درمان درد و خستگی، درمان سنگ کیسه صفرا، درمان التهابات پوستی و … کمک می کند. کمک می کند. تقویت رحم و کاهش درد قاعدگی از دیگر خواص عرق کف دست است. البته قبل از استفاده از عصاره مشک باید به مضرات آن نیز توجه کرد. به عنوان مثال، اگر به داروهای گیاهی حساسیت دارید، عصاره مشک ممکن است برای شما مناسب نباشد.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر، سلب مسئولیت انتخابتو را بخوانید.

سوالات متداول

1. چه زمانی شیره توس بخوریم؟

بهترین زمان برای مصرف ریشه بیدمشک قبل از غذا است.

2. عرق خرمالو چه خواصی برای رحم دارد؟

کاهش دردهای قاعدگی و متعادل کردن هورمون ها از جمله فواید گل ختمی برای رحم است.

3. عرق مشک چه فوایدی برای پوست دارد؟

ماساژ پوست با ریشه بیدمشک به از بین بردن جوش های سر سیاه و جلوگیری از آکنه کمک می کند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا