دانش آموزان برای غلبه بر استرس امتحان چه می کنند؟

دانش آموزان برای غلبه بر استرس امتحان چه می کنند؟

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدآزاده زارعی با اشاره به ایام امتحانات دانش آموزان به پیشنهادات طب سنتی برای بهره وری بیشتر اشاره کرد و گفت: در طب سنتی شش اصل داریم که بحث تغذیه تنها یکی از این اصول را شامل می شود و خواب و بیداری، هوای آب. و حالات روانی از دیگر اصول سلامت هستند.

در مورد تغذیه که شامل غذاها و نوشیدنی ها می شود، طب ایرانی با توجه به مزاج افراد را تجویز می کند، اما تعدادی از غذاها و نوشیدنی ها مانند بادام و کشمش نیز با توجه به مزاج فرد تجویز می شود. مقوی این مغز است، ویژگی های کلی دارد.

کارشناس پزشکی ایرانی خاطرنشان کرد: برخی از نوشیدنی ها مانند شربت زعفران و نوشیدنی های حاوی زنجبیل یا دارچین انرژی بدن را در حین مطالعه افزایش می دهد و با ایجاد احساس خستگی در فرد باعث افزایش راندمان می شود و در صورت مخلوط شدن با میخک یا دارچین نیز می تواند افزایش انرژی فرد

زارعی با ارزیابی اینکه خواب کافی و مناسب برای بهره وری دانش آموزان بسیار مفید است، گفت: برای غلبه بر استرس و اضطراب شب قبل از امتحان به دانش آموزان توصیه می شود قبل از خواب و در زمان استراحت از شربت زعفران و شربت ترش استفاده کنند.