درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت سیزدهم است

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیددر جلسه ای که در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور بهرام عین اللهی، آیت الله علم الهادی و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی وزارت بهداشت، معاونین و مدیران ارشد آنها برگزار شد، امام جمعه رضوی و مشهد در استان خراسان گفت: گروه کنونی اساتید کشور، سه نفر آخر را به عنوان افسران پزشکی مناطق خود دارند، دانشگاه های علوم پزشکی پیشرو هستند که در طول سالیان متمادی خدمات ارزنده ای ارائه می کنند.

وی افزود: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در عرصه حکومت داری اهمیت ویژه ای داشت آه تو آنها می خواستند مدیران متدین، مصمم، متخصص، انقلابی و جهادی منصوب شوند و شخصاً بر این جریان نظارت کنند. ما در این زمینه بسیار دقت کرده ایم و افراد را بر اساس شاخص های دینداری، ولایتمداری، تخصص و تعهد و همچنین گرایش های سیاسی، قومیتی و اجتماعی انتخاب کرده ایم.

وزیر بهداشت گفت: همکاران من من آنها در سه سال گذشته سربازان خوب حکومت مردمی بوده اند و امروز از نبود فرمانده بزرگ خود متاثر شده ایم اما راه او را برای خدمت به مردم ادامه می دهیم.

عین اللهی توجه ویژه به حوزه سلامت را یکی از ویژگی های مهم شهید آیت الله رئیسی ارزیابی کرد و گفت: امکان افتتاح پروژه ای در حوزه سلامت و بازدید از پروژه های عمرانی در حوزه سلامت برای رئیس جمهور شهید وجود نداشت. سلامت و امنیت غذایی به ریاست شهید آیت الله رئیسی شورای عالی با حضور 9 وزیر کابینه سه بار تشکیل جلسه داد و تصمیمات مهم و ارزشمندی اتخاذ شد.

این سازمان 17000 تخت بیمارستانی راه اندازی کرد، 2700 پروژه بهداشتی را افتتاح کرد، بیش از 380 دستگاه پیشرفته و تجهیزات پزشکی سنگین را عمدتاً در مناطق فقیر توزیع کرد، به پنج پنجک درآمدی برتر جامعه بیمه رایگان ارائه کرد و یک صندوق حمایت ویژه بیماری ایجاد کرد. دشوار رفتار به عنوان بخشی از دستاوردهای سکتور صحت دولت مردمی ذکر شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در دولت مردمی یکی از دائمی ترین خدمات دولت های پس از انقلاب است، خاطرنشان کرد: این عکس هفته گذشته در نشست سازمان جهانی بهداشت در ژنو منتشر شد. من شهید آیت الله رئیسی و فرزندان غزه را به وزرای بهداشت کشورها معرفی کردم و وضعیت شهادت کودکان مظلوم غزه را به جهانیان نشان دادم. ممکن است رسیدناما با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی در کشور، با تاکید و دستور ویژه رئیس جمهور شهید کشورمان، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

زمانی که دولت سیزدهم تأسیس شد، روزانه 700 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دادند، روزانه 50 هزار بیمار تشخیص داده می شدند، 20 هزار بیمار بستری می شدند و 8 هزار نفر نیز در بخش های ویژه بستری می شدند. 50 هزار میلیارد تومان بدهی و 700 میلیون دلار از دولت های قبل تعهد داشتیم. اما شهید آیت الله رئیسی شخصاً برای تهیه واکسن با رئیس جمهور چین دیدار می کرد و جلسات ستاد ملی کرونا گاهی دو بار در هفته تشکیل می شد و در عرض سه ماه، کرونا در کشور تحت کنترل قرار گرفت که خدمت بزرگی است. از چین دولت و وزارت بهداشت را رعایت می کردند.