در برابر حملات حیوانات وحشی چه باید کرد؟!

در مقابل حمله حیوانات وحشی چه کاری انجام دهیم؟!

حیوانات موجودات باشکوهی هستند، اما بسیاری از آنها پتانسیل خطرناک بودن را دارند.

اگرچه بیشتر حیوانات بی دلیل به شما حمله نمی کنند، اما همیشه بهتر است بدانید که در صورت وقوع حمله چگونه واکنش نشان دهید. در این راهنما، به شما خواهیم گفت که اگر حیوانی به شما حمله کرد، چه کاری انجام دهید (و چه کاری را نباید انجام دهید).

سگ ها

به گزارش روزیاتو؛ سگ‌ها می‌توانند تهاجمی باشند، و با وجود تعداد زیادی سگ در اطراف، دانستن اینکه در صورت حمله چگونه واکنش نشان دهیم، همیشه مفید است. اگر سگی به شما حمله کرد، از او بخواهید چیزی غیر از بدن شما، مانند یک تکه لباس شما را گاز بگیرد. سعی کنید از صورت، گردن، سینه و کشاله ران خود محافظت کنید.

زنبورها

کسانی که نیش زنبور را تجربه کرده اند می دانند که چقدر دردناک است. حالا تصور کنید گروهی از زنبورها به شما حمله می کنند! برخلاف تصور رایج، پریدن به داخل آب فایده ای ندارد زیرا زنبورها روی آب شناور می شوند و منتظر شما می مانند! اگر مورد حمله انبوهی از زنبورها قرار گرفتید، تنها گزینه شما فرار خواهد بود.

مارها

انواع مختلفی از مارها وجود دارد که می توانند کشنده باشند. برخی می توانند شما را با سم خود بکشند، برخی می توانند شما را خفه کنند. اولین قدم این است که حرکت نکنید، فقط بی حرکت بمانید. اگر متوجه شدید که مار رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهد، به آرامی دور شوید. اگر مار سمی شما را گزید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و کمک بخواهید. وحشت فقط گردش خون شما را افزایش می دهد و اجازه می دهد سم سریعتر در جریان خون شما پخش شود.

گرگ ها

از آنجایی که گرگ ها بسیار سریعتر از انسان ها هستند، دویدن در مقابل حمله گرگ بی فایده است. تنها راه شما این است که خود را تا حد امکان بزرگ و قوی کنید. فریاد بزنید و هر چه می توانید به سمت آنها پرتاب کنید.

تمساح و تمساح

این حیوانات شکارچیان ماهری هستند. آنها سریع هستند، در استتار خوب هستند و می توانند شما را به راحتی بکشند. اگر با یکی از این خزندگان روبرو شدید، برای جان خود فرار کنید. اگر مورد حمله قرار گرفتید، پاسخ دهید و صحبت کنید.

خرس گریزلی

این خرس ها می توانند تا 270 کیلوگرم وزن داشته باشند و دارای دندان ها و چنگال های تیز هستند. آنها می توانند آسیب جدی ایجاد کنند. اولین توصیه این است که خود را بکشید. اگر خرس به حمله ادامه داد، به عقب بجنگید و صورت را نشانه بگیرید.

خرس های سیاه

برخلاف خرس گریزلی، اگر یک خرس سیاه بخواهد به شما حمله کند، نباید خود را تا حد مرگ کتک بزنید. واقعا باید بجنگی! خرس های سیاه دوندگان خوبی هستند و به راحتی از موانع بالا می روند. بنابراین، سعی نکنید با دویدن یا بالا رفتن از درخت بر آنها غلبه کنید. بهترین راه این است که سعی کنید حیوان را بترسانید. بهترین راه برای یادآوری تفاوت بین خرس قهوه ای و سیاه این است: «اگر قهوه ای است، دراز بکش. اگر سیاه است، بجنگ.»

خرس های قطبی

این پستانداران با شکوه قطبی می توانند بسیار خطرناک باشند. اگر به یکی از آنها برخورد کردید، توقف کنید و دعا کنید. خرس های قطبی به راحتی نمی ترسند و اگر فرار کنید قطعا شما را تعقیب خواهند کرد. اگر می‌دانید که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد، حمل اسپری خرس احتمالاً بهترین گزینه است. اسپری خرس یک وسیله دفاعی است که برای محافظت در برابر حملات خرس استفاده می شود. این اسپری حاوی مواد شیمیایی است که چشم، بینی و پوست خرس را تحریک و تحریک می کند و در نتیجه از حمله خرس جلوگیری می کند.

کوسه ها

حملات کوسه ها در بسیاری از کشورها یک واقعیت است و هر ساله افراد جان خود را از دست می دهند یا به شدت مجروح می شوند. آمریکا و استرالیا با 1406 و 488 حمله در 30 سال گذشته در صدر فهرست قرار دارند. اگر یک کوسه به شما حمله کرد، یک نقطه وجود دارد که باید آن را هدف قرار دهید تا به آن درد وارد کنید و باعث شود حیوان علاقه خود را نسبت به شما از دست بدهد: آبشش.

ببرها

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فرار کنید. بالاخره آنها شکارچیان بزرگی هستند و غریزه آنها تعقیب شما خواهد بود! اولین کاری که باید انجام دهید این است که بی حرکت بمانید. با این حال، اگر ببر به سمت شما حرکت می کند، سعی کنید تا حد امکان بزرگ و قوی به نظر برسید. بایستید و با تمام وجود فریاد بزنید!

شامپانزه ها

اجازه ندهید ظاهر انسان مانند آنها شما را فریب دهد. شامپانزه ها می توانند بسیار تهاجمی باشند و اگر به شما حمله کنند به شما آسیب خواهند رساند. هنگامی که یک شامپانزه نسبت به شما پرخاشگر می شود، سعی کنید خونسرد خود را حفظ کنید و فرار نکنید و با آن درگیر نشوید.

کانگورو

این کیسه‌داران واقعاً زیبا به نظر می‌رسند، اما مانند بسیاری از حیوانات دیگر، می‌توانند به شما هم حمله کنند! پنجه های آن می توانند آسیب جدی به شما وارد کنند. بنابراین، اگر راهی برای فرار از حمله وجود ندارد، سعی کنید به پهلو بایستید یا به شکل یک توپ جمع شوید.

اسب آب

تخمین زده می شود که اسب آبی ها سالانه حدود 500 نفر را در آفریقا می کشند. فاصله خود را حفظ کنید و اگر کسی به سمت شما آمد سعی کنید در درختی پناه بگیرید.

پلنگ ها

اگرچه این حیوانات زیبا عموما از انسان دوری می کنند، اما این پتانسیل را دارند که به راحتی انسان را بکشند. اگر یکی از آنها سعی کرد به شما حمله کند، سعی کنید تا حد امکان بزرگ و قوی به نظر برسید.

بوفالو

این حیوانات می توانند بزرگ باشند، شاخ داشته باشند و می توانند بدود! از گاو نر دوری کنید. به آنها نزدیک نشوید. اگر متوجه شدید که خیلی به کسی نزدیک هستید، به آرامی دور شوید. دویدن انتخاب خوبی نیست زیرا گاو نر شما را تعقیب خواهد کرد.

فیل ها

فیل ها بزرگ هستند، واقعاً بزرگ. بنابراین، آنها می توانند آسیب جدی به شما وارد کنند. اگر فیل به شما حمله کرد، بهتر است روی درخت باشید!

شیرهای کوهستانی

مانند دیگر گربه‌های بزرگ، فرار کردن اگر با یکی از آنها روبه‌رو شوید فقط اوضاع را بدتر می‌کند. در عوض، تماس چشمی را حفظ کنید و قاطعانه به نظر برسید. با حیوان صحبت کنید و در صورت لزوم هر چیزی را که در نزدیکی آن است به سمت آن پرتاب کنید.

پری دریایی

این موجودات زیبا در صورت تماس با پوست شما می توانند درد زیادی ایجاد کنند. اگر چتر دریایی را در آب دیدید، بهترین گزینه این است که وارد آب نشوید. اگر در آب هستید فاصله خود را حفظ کنید.

کفتارها

کفتارها به خوردن حیوانات مرده معروف هستند، بنابراین کشتن خود گزینه خوبی در صورت حمله نیست. ثابت ماندن و کوچک به نظر رسیدن کمکی نمی کند. در عوض سعی کنید آنها را بترسانید.

بوفالو آفریقایی

با وزن حدود 600 کیلوگرم برای یک بزرگسال، ترس از این حیوانات آسان است. تا زمانی که سلاح گرم حمل نکنید، احتمالاً شانسی در برابر آنها نخواهید داشت. تنها گزینه در این شرایط شلیک است.

بیش از حد او

بله سمورها می توانند خطرناک باشند و به شما حمله کنند! سعی کنید به طور کامل از آنها دوری کنید. اگر یک بیل همراه خود داشته باشید می تواند جان شما را نجات دهد!

جلوگیری از حملات حیوانات وحشی

این راهنما به شما کمک می کند هنگام مواجهه با حیوانات خطرناک واکنش مناسب نشان دهید. اما به یاد داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از حملات حیوانات احترام به قلمرو حیوانات و حفظ فاصله ایمن است. همیشه در مورد حیوانات بومی تحقیق کنید و قبل از سفر به مناطق طبیعی اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.