در مورد عجیب ترین شهر چین چه می دانید؟

در مورد عجیب ترین شهر چین چه می دانید؟

انتخابتو به قلم الی گشت. شهر ممنوعهنامی که عظمت و عظمت امپراتوری چین را تداعی می کند. این مجموعه کاخ باشکوه که در قلب پایتخت چین، پکن قرار دارد، یادگاری از دوران طلایی امپراتوران سلسله‌های مینگ و چینگ است. سفر به شهر ممنوعه سفری به اعماق تاریخ و هنر چین خواهد بود.

قصرهایی که رازهای تاریخ را زمزمه می کنند

در سال 1406، امپراتور یونگ، دومین امپراتور سلسله مینگ، دستور ساخت شهر ممنوعه را صادر کرد. ساخت این مجموعه کاخ عظیم 14 سال به طول انجامید و در سال 1420 میلادی اولین خانواده امپراتوری در اینجا ساکن شدند.

شهر ممنوعه نام خود را از این واقعیت گرفته است که افراد عادی از ورود به آن منع شده اند. فقط امپراتور، خانواده و درباریان اجازه ورود به این کاخ ها را داشتند.

شکوه معماری چینی در قلب پکن

معماری شهر ممنوعه برگرفته از سبک های کلاسیک چینی و آسیای شرقی است. تقارن، نظم و استفاده از رنگ های خاص وجه تمایز این معماری بی نظیر است.

در ساخت این مجموعه کاخ از بهترین مصالح و هنرمندان چینی استفاده شده است. تزیینات نفیس، نقاشی های دیواری، مجسمه ها و اشیای نفیس گواه ذوق و هنر منحصر به فرد هنرمندان آن دوره است.

موزه شهر ممنوعه: گنجینه ای از مصنوعات منحصر به فرد

امروزه شهر ممنوعه به موزه ای تبدیل شده است که گنجینه ای از هنر و تاریخ چین را در خود جای داده است.

مجموعه های بی نظیری از چینی، سرامیک، نقاشی، بشقاب، مهر، مجسمه، اشیاء میناکاری و ظروف برنزی تنها بخشی از این گنجینه ارزشمند است.

از دیگر قسمت های جذاب این موزه می توان به کتابخانه امپراتوری اشاره کرد که شامل مجموعه ای از کتب و اسناد تاریخی کمیاب و همچنین مجموعه ای از ساعت های مکانیکی قرن 18 و 19 می باشد.

سفری فراموش نشدنی به شهر ممنوعه

بازدید از شهر ممنوعه یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی است. قدم زدن در میان این کاخ های باشکوه، کاوش در تاریخ چین و تماشای آثار هنری بی نظیر این سرزمین ها خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار می گذارد.

نکاتی برای بازدید از شهر ممنوعه:

  • بهترین زمان برای بازدید از شهر ممنوعه از اوایل آوریل تا اواسط ژوئن و اواسط سپتامبر تا اواسط دسامبر است.
  • در تعطیلات ملی چین از بازدید از این مجموعه خودداری کنید زیرا بسیار شلوغ خواهد بود.
  • شهر ممنوعه روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • ساعات بازدید از این مجموعه از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 عصر می باشد.
  • برای ورود به شهر ممنوعه باید بلیط بخرید.
  • هنگام بازدید از اینجا قوانین و مقررات را رعایت کنید.

شهر ممنوعه فقط یک مجموعه کاخ نیست، بلکه دروازه ای به تاریخ، فرهنگ و هنر جذاب چین است.

درباره عجیب ترین شهر چین چه می دانید؟

به گزارش سلامنو