در هر موقعیتی یک نشانه مثبت پیدا کنید / دستیابی به یک احساس خوب از طرز فکر شما ناشی می شود

در هر موقعیتی یک نشانه مثبت پیدا کنید دستیابی

احمد پدرام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هیچ فردی کامل نیست و انسان سالم پذیرنده این موضوع است، گفت:

وی با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر خوب و ارزشمند است، گفت: در واقع تلاش برای رسیدن به جایگاه های مهم در بعد اقتصادی، اجتماعی، هنری، علمی و ورزشی ستودنی و پسندیده است، اما آنچه که اولین و پسندیده ترین است. خواسته هر فردی؟ این توانایی فرد برای رسیدن به احساس شایستگی و ارزش است.

مشاور و روانشناس خانواده خاطرنشان کرد: افراد نباید فراموش کنند که انسان سالم انسان کاملی نیست بلکه انسان سالمی است که عیوب خود را بشناسد و آنها را بپذیرد که بداند هیچ فردی کامل نیست. مصمم است به خواسته های منطقی و احتمالی خود عمل کند.

پدرام با بیان اینکه انسان سالم بر عیوب خود غلبه می کند و به سمت کمال حرکت می کند، ادامه داد: بسیاری از افراد با وجود رفاه مالی و سلامت جسمی از زندگی خود راضی نیستند اما افرادی هستند که در مقابل آنها حضور دارند و به راه خود ادامه می دهند. با امید در مواجهه با مشکلات مالی یا مشکلات فراوان زندگی.” و به این باور می رسند که می توانند با خوشحالی بر مشکلات فائق آیند.

وی گفت: برخی از افراد علت مشکلاتی را که به سراغشان می‌آیند را به رویدادها و رویدادها نسبت می‌دهند، خود را در ارتباط با این اتفاقات عادی می‌دانند و در نتیجه هیچ اقدامی برای بهبود نمی‌کنند؛ این گونه افراد منتظر تغییر دنیا هستند و این یعنی که حتی اگر شرایط تغییر کند، چیز دیگری وضعیت آنها را تغییر می دهد و در نتیجه هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت خود انجام نمی دهند.» یعنی شما را ناامید نمی کند، شما را خسته، افسرده و مضطرب نمی کند.

مشاور و روانشناس خانواده افزود: افراد خوش شانس بر خلاف چنین افرادی نسبت به آینده خوش بین هستند و همچنین به شکست های گذشته خود خوشبین هستند، به خوبی یاد گرفته اند که در هر شرایطی یک اشاره مثبت پیدا کنند و شکست ها آنها را به سمت احساسات منفی سوق می دهد.

پدرام اضافه کرد: در واقع چنین افرادی حتی در بدترین شرایط همیشه چیزی برای شکرگزاری پیدا می کنند و وقتی چیزی را از دست می دهند از آنچه برایشان باقی مانده دلگرم می شوند و به طور کلی از طرز تفکر دلگرم می شوند. مردم بسیار خوش شانس موقعیت ها مهم هستند

وی با بیان اینکه عده ای آینده خوبی را در اتفاقات بد می بینند و معتقدند اوضاع در حال بهتر شدن است، ناامید نمی شوند و بیشتر تلاش می کنند، تصریح کرد: این افراد در آینده ای نزدیک به آینده نزدیک می شوند. نمی توان انکار کرد که وجود فرصت ها و شرایط رفاهی بخشی از شادی است، اما رسیدن به حس خوب در زندگی بیشتر یک پدیده فکری است و از نحوه برخورد انسان با خود و زندگی ناشی می شود.