دلایل خشکی پوست چیست؟

دلایل خشکی پوست چیست؟

انتخابتو، خشکی پوست ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و با تغییر در سبک زندگی، احتمال بروز این حالت کاهش یابد. به عنوان مثال برخی از صابون ها، مواد شوینده و شامپوها سطح رطوبت پوست را کاهش داده و چربی طبیعی آن را از بین می برند، بنابراین لازم است شوینده های مناسب صورت و بدن را انتخاب کنید تا احتمال خشکی پوست کاهش یابد. :

شستن مکرر دست

برخی افراد به طور مکرر دست های خود را می شویند که باعث خشک شدن و ترک خوردن پوست می شود که برای افرادی که در محیط هایی کار می کنند که نیاز به شستن مکرر دست دارند مشکل بزرگی است، بنابراین با استفاده از آب انجام می شود. گرم پس از استفاده از ضدعفونی کننده دست های خود را بشویید.

هوای خشک

گاهی اوقات هوای خشک نیز می تواند باعث مشکلات پوستی شود و سطح رطوبت پوست را کاهش دهد و پوست را مستعد خشکی و خارش کند.

سن در حال افزایش است

خطر خشکی پوست با افزایش سن افزایش می یابد، این مشکل تقریباً نیمی از افراد در گروه سنی بالای 40 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. با افزایش سن، پوست چربی کمتری تولید می کند و احتمال خشکی پوست افزایش می یابد.

شرایط پزشکی خاص

در حالی که برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌توانند باعث خشکی پوست شوند، این بیماری‌های پوستی نیز می‌توانند منجر به دیابت، تیروئید، خارش شدید پوست و لک‌ها شوند.

حمام طولانی

از آنجایی که استحمام طولانی مدت با آب داغ می تواند باعث مشکلات پوستی و خشکی پوست شود، توصیه می شود با آب گرم دوش نگیرید و زمان دوش گرفتن خود را کوتاه کنید.