رئیس سازمان سینمایی: برنامه های جشنواره فیلم صبح طبق روال/توسعه زیرساختی پیش می رود

رئیس سازمان سینمایی برنامه های جشنواره فیلم صبح طبق روالتوسعه

به گزارش انتخابتو، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که تغییر دولت چه تاثیری بر روند اجرایی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر داشته است؟ ، گفت: کار جشنواره فیلم فجر طبق روال گذشته ادامه دارد و ما نیز اعلام کرده ایم که فراخوان را می پذیریم. حالا منتظر معرفی وزیر ارشاد دولت جدید هستیم، ببینیم چه می شود.

وی مهمترین موفقیتی که در دوران ریاست سازمان سینمایی به دست آورده را اینگونه بیان کرد: به نظر من یکی از مهمترین دستاوردهای ما در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های سینمایی است که قابل مقایسه با چهل سال گذشته نیست. سال ها. اکثر هنرمندان، سینماگران و اهالی شهر اذعان دارند که دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت ها اهمیت جدی قائل است. ما در 2 هفته گذشته با افتتاحیه های آینده تقریبا 70 درصد رشد را ثبت کرده ایم. روز اولی که وارد سازمان سینمایی شدم، قول دادم هزار سالن سینمایی را تحویل دهم، حالا که در سال 1403 از سازمان سینمایی خارج می شویم، زیرساخت های این هزار سالن سینمایی آماده شده است.

خزایی افزود: به دلایل مختلف توسعه زیرساخت ها در چهار دهه گذشته اتفاق نیفتاده است. 13. یکی از دلایلی که باعث شد این موضوع از سوی دولت زنده شود، اصرار سازمان سینمایی بر این موضوع و همکاری با بخش خصوصی، شهرداری، ادارات کل ارشاد و … است. ما جلسات زیادی داشتیم. نگه داشتیم

رئیس سازمان سینمایی گفت: اکنون سیستم هارد در موسسه سینماشهر حذف شده و فیلم از منبع توزیع می شود. این کار بزرگی است و هزینه سینماگران را کاهش داده است. بحث کیفیت اکران فیلم در سالن های سینما مطرح شده و در برخی سینماها اجرا شده و در برخی سینماها نیز اجرا خواهد شد. مجوز استودیوهای دیجیتال را از شورای عالی سینما دریافت کردیم و در آخرین نامه ای که به شهید رئیسی فرستادیم، وی موافقت کرد که بودجه این استودیو از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود و گامی در این زمینه برداریم. این رابطه به سوی صنعتی شدن سینما.

خزایی در پایان تصریح کرد: پیش بینی برای سال 1404 بود و ما نتوانستیم اکثر برنامه ها را دنبال کنیم. امیدواریم این مسیر که مسیر سینماست و نه شخصی، ادامه پیدا کند و همه کسانی که پایبند به پیشرفت سینما هستند این مسیر را ادامه دهند و قطعا این امر محقق شود.

2455220

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین