رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی کیست؟

رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی کیست؟

پریسا ساسانیان: رائد فریدزاده در سال 1357 در شهر مشهد به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در اتریش و دبیرستان را در آلمان گذراند. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران به پایان رساند. ماه که فوق لیسانس ادبیات تطبیقی ​​را نیز از دانشگاه وین و دکترای فلسفه و ادبیات آلمانی را از دانشگاه فری برلین گرفته بود، مدیر کتابخانه مرکزی، مرکز انتشارات و اسناد این دانشگاه شد.

فریدزاده از سال 1396 به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته و در کارگروه تخصصی فرهنگستان هنر عضویت داشته است. سینما. همکاری با شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، ریاست بین المللی جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین المللی کودک و نوجوان، سازمان سینمایی از دیگر سوابق اجرایی رئیس جمهور جدید است.

زمانی که وارد دنیای سینما شد در جشنواره های بین المللی مانند زردآلو طلایی ارمنستان، صفر پلاس، پرسکوف روسیه، سینما حکیکات به عنوان عضو هیئت داوران حضور داشت و مقالاتی در زمینه فلسفه به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی نوشت. ، ادبیات، هنر و سینما.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 30 مهرماه یکی از مهمترین انتصابات خود را اعلام کرد تا هم اهالی سینما و هم مخاطبان بتوانند در فضایی دور با تغییر رویکرد مدیریت بزرگ سینما وفق دهند. تبیین دقیق رکود و انحطاطی که سینمای ایران در آن به سر می‌برد تا بتواند در آرامش و تنش کامل به برنامه خود بپردازد. ترک

از جمله مهم ترین موارد می توان به تسهیل نظم اکران سینمای ایران، تولید فیلم های اجتماعی، رفع ممنوعیت کار و رفع ممنوعیت خروج سینماگران از کشور و تعامل سازنده با اهالی رسانه به دور از نگاه خودی و غیرخودی اشاره کرد. اینها مناسب ترین و مؤثرترین در ایجاد صلح هستند.

یکی از نکات مهم در این تصمیم و حضور رائد فریدزاده در راس سازمان سینمایی بحث ارتباطات بین المللی و بازآفرینی سینمای ایران در سطح بین المللی است، اتفاقی که برای سینمای ایران در دولت دوازدهم افتاد اما در دوران در دوران حکومت محمد خزاعی، تمام دستاوردهای آن دوره در کارنامه این کارگردان محو شد. اهمیت این موضوع زمانی پر رنگتر می شود که ارتباط روشنی با انجمن های بین المللی فیلم برقرار شود.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین