راه های پیشگیری از سنگ کلیه / علائم این بیماری چیست؟

راه های پیشگیری از سنگ کلیه علائم این بیماری

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی تجمع یافته در ادرار متبلور شده و سپس به هم بچسبند، گفت: با افزایش بیش از حد مواد معدنی در ادرار، کریستال ها تشکیل می شود. به دنبال این فرآیند شاهد اتصال سنگ ها به یکدیگر و تشکیل سنگ در کلیه یا مثانه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مردم سنگ های ادراری را به عنوان سنگ کلیه می شناسند، افزود: سنگ های ادراری می تواند در کلیه باشد. میزنایبیش از 50 درصد سنگ‌های تشکیل‌شده در سیستم ادراری انسان در مثانه و مجرای ادرار، جایی که به دلیل سبک زندگی است، ایجاد می‌شوند.

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد: تعادل مواد معدنی به ویژه کلسیم و اسید در ادرار وجود ندارد. اوریک می تواند منجر به تشکیل سنگ در سیستم ادراری شود، وی بیان کرد: افراد مبتلا به سنگ کلیه معمولا در مراحل اولیه بیماری هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.

صالحی ادامه داد: زمانی که سنگ در کلیه شروع به حرکت می کند، افراد مبتلا علائمی مانند درد در هنگام ادرار، ادرار قرمز یا قهوه ای رنگ، تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به ادرار، تب و لرز، درد شدید، درد در محیط و مفصل را تجربه می کنند. . آنها دنده عقب را تجربه می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، با تغییر سبک زندگی، افراد می توانند از بیش از 50 درصد بیماری ها پیشگیری کنند، وی ادامه داد: سبک زندگی عامل بسیار مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد است و عادات غذایی، نژاد و میراث مردم نیز می تواند در تولید تاثیرگذار باشد. از سنگ های ادراری

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: نوشیدن آب کمتر، اضافه وزن یا چاقی، مصرف مواد غذایی حاوی نمک یا قند زیاد و عدم انجام تحرک و ورزش از جمله عاداتی است که در تشکیل سنگ های ادراری موثر خواهد بود.

صالحی با بیان اینکه به طور کلی افراد می توانند با توجه به شرایط خاصی از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند، اظهار کرد: برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشند، مرکبات مصرف کنند و مصرف قند را به حداقل برسانند. مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی نمک و شکر مصنوعی را محدود کنید. اگزالات افراد در چای، شکلات، نوشابه ها، آجیل و اسفناج نیز باید فسفات ها را در نظر بگیرند.

افراد نباید بدن خود را هیدراته نگه دارند و از عواملی که منجر به کم آبی بدن می شوند مانند مصرف الکل، مصرف بیش از حد مکمل کلسیم، عدم تعادل در مصرف پروتئین، استفاده از غذاهای از پیش پخته شده یا کنسرو شده اجتناب کنند. غذاها، مصرف خودسرانه مکمل ها و ناتوانی در مدیریت استرس از دیگر عواملی هستند که بر تشکیل سنگ کلیه تاثیر می گذارند.