روانشناسی شخصیت | با این چند ترفند ساده یک آدم باهوش جلوه کن

روانشناسی شخصیت با این چند ترفند ساده یک آدم


سایت تفریحی روز:

نکات نمایشگر هوشمند:

1. “این سوال بسیار خوبی است.”

نکات نمایش هوشمند: وقتی کسی از شما چیزی می پرسد، شروع پاسخ خود با “سوال خوبی است” نشان می دهد که به کنجکاوی او احترام می گذارید و قبل از پاسخ دادن به سوال طرف مقابل فکر کرده اید.

2. “نمی دانم، اما می توانم بفهمم.”

نکاتی برای باهوش به نظر رسیدن: اینکه طوری رفتار کنید که انگار همه چیز را می‌دانید و برای هر سؤالی پاسخ دارید، باعث نمی‌شود باهوش‌تر به نظر برسید و اغلب می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما را نادرست یا ناآگاه نشان دهد. در عوض، اگر با سؤال یا موضوعی مواجه شدید که مطمئن نیستید، اشکالی ندارد که بگویید: «نمی‌دانم، اما می‌توانم آن را بفهمم».

3. “اجازه دهید مطمئن شوم که شما را به درستی درک کرده ام.”

این جمله یک جواهر است، به خصوص زمانی که در مکالمه ای هستید که حاوی اطلاعات دقیق یا پیچیده است. با گفتن «اجازه دهید مطمئن شوم که چه می‌گویید را می‌فهمم» قبل از تکرار آنچه شنیده‌اید، چند چیز را نشان می‌دهید: اول، نشان می‌دهید که واقعاً گوش می‌دهید و می‌خواهید بحث به جلو برود. در مسیر درست ثانیاً، این فرصت را به شما می دهد تا قبل از ادامه گفتگو از سوء تفاهم جلوگیری کنید. سومی متفکرتر و باهوش تر از تصور به نظر می رسید.

4. “می فهمم چرا اینطور فکر می کنی.”

نکات نمایش هوشمند: همه ما صحبت هایی داشته ایم که در آن کاملاً با طرف مقابل موافق نبوده ایم. به جای تشدید بحث، یک راه عالی برای تایید دیدگاه طرف مقابل این است که بگویید: “من درک می کنم که چرا چنین احساسی دارید.” این جمله نشان می دهد که شما به اندازه کافی ذهن باز دارید که می توانید دیدگاه های دیگر را در نظر بگیرید، حتی اگر با آنها مخالف باشید.

5. “من ممکن است اشتباه کنم، اما…”

شروع یک جمله با “من ممکن است اشتباه کنم، اما…” در واقع اعتبار شما را افزایش می دهد نه اینکه آن را کاهش دهد یا شما را بی هوش جلوه دهد. در حالی که به نظر می رسد هدف خود را تضعیف می کنید، کاری که در واقع انجام می دهید نشان دادن فروتنی و گشاده رویی نسبت به دیدگاه های دیگر است.

6. “چند دقیقه ای به من فرصت دهید تا فکر کنم.”

ترفندهای هوشمندانه برای خودنمایی: در دنیای پر سرعت امروز، فشار زیادی برای پاسخگویی سریع وجود دارد. گویی سریع پاسخ دادن نشانه هوش بود. اما در واقع وقت گذاشتن برای فکر کردن نشانه تفکر شما و عمق تفکر شماست.

7. “می توانید در این مورد توضیح دهید؟”

درخواست از کسی برای توضیح بیشتر روشی واقعا موثر برای نشان دادن آنچه که طرف مقابل در مورد آن صحبت می کند و اینکه شما علاقه مند هستید است. همچنین اگر بار اول معنی آنها را کاملاً متوجه نشدید، از سردرگمی جلوگیری خواهید کرد.

8. “من عاشق چالش هستم.”

نکات نمایش هوشمند: این جمله می تواند کمی تعجب آور باشد، به خصوص زمانی که شخصی با شما مخالف است یا ایده های شما را زیر سوال می برد. به جای اینکه حالت تدافعی بگیرید یا بحث را کنار بگذارید، گفتن «من یک چالش را دوست دارم» می تواند بازی را تغییر دهد. استفاده از این عبارت می تواند موقعیت های پرتنش را خنثی کند و راه را برای گفتگوی سازنده تر هموار کند.

9. “این یک دیدگاه جالب است.”

نکات نمایش هوشمند: گاهی اوقات با دیدگاه هایی کاملاً متفاوت از دیدگاه خود مواجه می شوید و نادیده گرفتن آنها می تواند وسوسه انگیز باشد. در عوض، سعی کنید بگویید: “این یک دیدگاه جالب است.” به دیدگاه طرف مقابل احترام بگذارید، حتی اگر مخالف هستید. این راهی برای در نظر گرفتن ایده های مختلف با احترام است و در را برای بحث بیشتر باز می گذارد.

10. بیایید با مخالفت موافقت کنیم.

نکات نمایش هوشمند: در نگاه اول، ممکن است این یک مکالمه به نظر برسد، اما در واقع یک روش هوشمندانه برای مدیریت بن بست هایی است که در آن هیچ یک از طرفین احتمالاً دیدگاه خود را به خطر نمی اندازند. به معنای “بیایید موافقت کنیم تا مخالفت کنیم”. این بدان معناست که شما آنقدر به نظر طرف مقابل احترام می گذارید که به او اجازه دهید مانند شما فکر کند، حتی اگر شما مخالف باشید.

به جای تحمیل یک بحث بیهوده، فضایی ایجاد می کنید که افراد با دیدگاه های متفاوت بتوانند در کنار هم زندگی کنند. این راهی است برای گفتن، “من برای روابطمان بیشتر از برنده شدن در این بحث ارزش قائل هستم” و اغلب هوشمندانه ترین حرکتی است که می توانید انجام دهید.

11. “از اینکه این مطلب را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم.”

نکات نمایش هوشمند: این عبارت ساده قدرتمندتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. “از اینکه این را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم.” این نشان می دهد که شما پذیرای ایده ها یا بینش های جدید هستید و حتی از گفتگوهای بیشتر در آینده استقبال می کنید. این عبارت می تواند به ویژه در مکالمات شخصی یا احساسی معنادار باشد. این یک راه عالی برای پایان دادن به بحث در سطح بالا است و تضمین می کند که هر دو طرف احساس احترام می کنند و به آنها گوش می دهند.