روند افزایشی آمار مرگ مغزی اهدایی عضو در ایران در سال 1403

روند افزایشی آمار مرگ مغزی اهدایی عضو در ایران در

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمراسم تولد دوباره زندگی به مناسبت گرامیداشت اهدای عضو، هفته اهدای زندگی، به همت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها با همکاری سازمان بهشت ​​زهرا(س) به منظور تجلیل از خانواده های خیرین زندگی.س) و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران ساماندهی شدند.

با حضور ایشان در این مراسم ساناز دهقانی رئیس بخش پیوند برای اطمینان از اعضای وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از 400 نفر از اعضای خانواده های خیرین در این نشست حضور داشتند.

دهقانی در این مراسم از خانواده های بیمارانی که با اهدای اعضای بدن عزیزان مرگ مغزی بیماران را امیدوار به زندگی جدید کردند، تجلیل کرد. شما با کمال میل و از خودگذشتگی پذیرفته اید که اعضای بدن عزیزانتان را اهدا کنید، به این فکر که این عمل الهی بالاترین ثواب را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه ایران در جهان و ادامه روند صعودی آمار اهدا و پیوند از موارد مرگ مغزی در ایران با بیشترین آمار در سال 1403، افزود: آحاد جامعه باید باور کنند که مرگ مغزی می تواند نقش پر رنگی در احیای بیماران نیازمند پیوند اعضا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم.

فریبا قربانی نایب رئیس واحد برای اطمینان از اعضای وابسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وی همچنین با تسلیت به خانواده های اهدایی، برای آن ها صبر و شکیبایی آرزو کرد و برای درگذشتگان رحمت الهی را خواستار شد و گفت: اهدای اعضا و نجات مردم یک عمل الهی است که به عده ای فرصت نفس کشیدن و زندگی دوباره می دهد.

وی افزود: شکی نیست که این کار برای همیشه ماندگار خواهد بود و تمرین زیبایی در بخشش است.

یزدان شفیع خانینایب رئیس واحد برای اطمینان از اعضای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم حوزه پهلوی به حوزه اهدای عضو نیز گسترش یافت و به اهدای زندگی هر یک از خانواده های حاضر در مراسم اشاره شد و با دست زدن به چنین مواقعی عنوان شد: خانواده هایی که تصمیم می گیرند در بدترین شرایط زندگی زندگی کنند، پهلوی منتشر می کنند. شخصیت و رویکرد به عنوان یک سبک زندگی خوب در کشور.