سرطان کلیه چیست و چه علائمی دارد؟

سرطان کلیه چیست و چه علائمی دارد؟

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به سرطان کلیه و علائم آن اشاره کرد و گفت: زمانی که سلول های کلیه بدخیم یا سرطانی می شوند و به شکل غیرقابل کنترلی رشد می کنند، شاهد تشکیل تومور در کلیه و سرعت رشد بالای تومورها خواهیم بود. این بیماری باید به سرعت مداخله شود.

وی با بیان اینکه سرطان کلیه اغلب علائم اولیه ندارد اما با رشد تومورها علائم مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: علائم سرطان کلیه شامل کم خونی، تورم مچ پا یا پا، کاهش وزن بدون دلیل، خستگی مفرط است. و مشاهده خون در ادرار جلب توجه کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران بیان کرد: تورم در ناحیه کمر، کمردردی که خوب نمی شود و …. آتش از دیگر علائم سرطان کلیه است که مدت زیادی طول می کشد اما در اثر سرماخوردگی یا عفونت ایجاد نمی شود و اگر سرطان به سایر قسمت های بدن سرایت کند، شاهد درد در استخوان ها هستیم. ، سرفه و تنگی نفس به دلیل افزایش جریان خون وجود داشت.

عادلی با اشاره به اینکه هنوز علت دقیق ابتلا به سرطان کلیه مشخص نیست، ادامه داد: با توجه به این موضوع نمی توان توصیه های خاصی برای پیشگیری از سرطان کلیه ارائه کرد، اما به طور کلی باید به مواردی مانند حفظ مناسب توجه شود. وزن و کنترل فشار خون پرهیز از قرار گرفتن در معرض خون، مواد شیمیایی و ترک سیگار یا عدم مصرف الکل می تواند به سلامت بدن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه سرطان کلیه به چهار سطح تقسیم می شود، گفت: وضعیت سرطان در بدن بیمار با توجه به سلامت عمومی، سطح و مرحله سرطان متفاوت خواهد بود و هر چه این بیماری بالاتر باشد، سرطان پیشرفته تر می شود. است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران افزود: در سطح 1 سرطان کلیه، توموری به طول هفت سانتی متر یا کمتر تنها در داخل کلیه ایجاد می شود. در سطح 2، در سطح 3 سرطان کلیه توموری بزرگتر از هفت سانتی متر در کلیه خواهد بود. تومور در کلیه و حداقل یکی لنف نزدیک به این به نظر می رسد و در سطح 4 این نوع سرطان، بیماری به لایه های چربی بافت های اطراف کلیه گسترش یافته و احتمال سرایت به غدد لنفاوی مجاور وجود دارد.