سفری فراموش نشدنی با شیکارا در کشمیر

سفری فراموش نشدنی با شیکارا در کشمیر

انتخابتو به نقل از الی گشت، تصور کنید سوار بر یک قایق سنتی در میان دسته ای از گل های نیلوفر آبی هستید و در زیباترین مکان روی زمین گردش می کنید، در حالی که قله های پوشیده از برف در دوردست خودنمایی می کنند. این فقط یک رویا نیست، می تواند به واقعیت تبدیل شود.

سواری شیکارا در کشمیر یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی است که شما را به دنیایی دیگر می برد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این تفریح ​​جذاب و قایق های سنتی کشمیر بیشتر آشنا شوید.

شیکارا، یک قایق قدیمی و اصلی

شیکاراها قایق های چوبی منحنی هستند که در دریاچه دال در سرینگار، پایتخت تابستانی کشمیر به گردشگران خدمات می دهند. این قایق ها که به عنوان نمادهای فرهنگ و تاریخ کاشمر شناخته می شوند، قدمتی طولانی دارند و نسل به نسل به هنرمندان و صنعتگران منطقه منتقل شده اند.

تفاوت بین شیکارا و قایق های خانگی

آنها را نباید با قایق های خانگی که روی دریاچه شناور هستند اشتباه گرفت، اگرچه شیکاراها سقفی نیز دارند تا از مسافران در برابر آفتاب و باران محافظت کنند. قایق های خانه در واقع محل سکونت دائمی برخی از ساکنان دریاچه هستند و همه امکانات رفاهی را دارند. از طرفی شیکاراها فقط برای جابجایی مسافران و گردشگران و همچنین فروش میوه، سبزیجات و سایر مایحتاج روزانه مورد استفاده قرار می گیرند.

لذت سواری شیکارا

سواری شیکارا در کشمیر بسیار بیشتر از یک سفر دریایی ساده در دریاچه است. در این سفر می توانید از مناظر دست نخورده و نفس گیر دریاچه دال از جمله قله های پوشیده از برف، باغ های سرسبز و گل های رنگارنگ نیلوفر آبی لذت ببرید.

بازارهای شناور، یک جاذبه بی نظیر

یکی از جذاب ترین قسمت های سفر شیکارا گذر از بازارهای شناور در دریاچه دال است. در این بازارها می‌توانید انواع میوه‌ها، سبزیجات، صنایع دستی و سوغاتی‌های کشمیری را از فروشندگانی که در شیکاره‌هایشان مستقر هستند، خریداری کنید.

پرنده نگری یک تجربه عالی است

دریاچه دال زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و شکار است. در طول سفر شیکارا می توانید این پرندگان زیبا را با دوربین دوچشمی خود تماشا کنید و از آهنگ های شیرین آنها لذت ببرید.

مسیر سواری شیکارا

مسیر سفر شیکارا در کشمیر شامل عبور از 8 نقطه مهم و گردشگری شهر شامل پارک نهرو، جزیره چر چنار، هتل تاج، باغ شالیمار، نشاط باغ، بازار شناور و مسجد حضرت بل می باشد. می توانید در هر یک از این مکان ها توقف کنید و از جاذبه های آن دیدن کنید.

بهترین زمان برای سواری شیکارا

بهترین زمان برای سفر شیکارا در کشمیر غروب آفتاب است. در این ساعات می توانید از تماشای غروب خورشید بر فراز تپه های پوشیده از برف و انعکاس نور در آب دریاچه لذت ببرید.

نکاتی برای سواری شیکارا

  • قبل از سوار شدن به شیکارا در مورد کرایه و مسیر با راننده توافق کنید.
  • برای محافظت از خود در برابر آفتاب از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.
  • آب آشامیدنی و تنقلات همراه داشته باشید.
  • مراقب باشید زباله های خود را داخل دریاچه نریزید.

سفری فراموش نشدنی با شیکارا در کشمیر

به گزارش سلامنو