سوغاتی های خاص و بی نظیری که فقط در ترکیه می توانید پیدا کنید!

سوغاتی های خاص و بی نظیری که فقط در ترکیه

انتخابتو، همانطور که کجارو می نویسد، بازارهای ترکیه مملو از رنگ ها، طعم ها و عطرهای مختلف است. ضمنا سوغاتی های بی نظیری نیز وجود دارد که فقط در ترکیه به خصوص استانبول می توانید آن ها را پیدا کنید.

1. کاشی و سرامیک نقاشی شده با دست:

اگر به دنبال کاشی و سرامیک با طرح های اصیل و سنتی هستید، حتما به فروشگاه «Iznik Art» در بازار بزرگ استانبول سر بزنید. این فروشگاه بهترین مکان برای یافتن کاشی های دست ساز ایزنیک از امپراتوری عثمانی است.

2. باقلوا:

سفر به ترکیه بدون خوردن باقلوا کامل نیست! اما اگر به دنبال بهترین باقلوا هستید باید به فروشگاه Bilgo Gulu در سمت آسیایی استانبول بروید. باقلوای این مغازه با بادام زمینی و کره مرغوب غازیانتاب پخته می شود و طعم بی نظیری دارد.

3. نساجی:

برای خرید محصولات نساجی رنگارنگ و باکیفیت به فروشگاه «تولو» در بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید انواع روتختی، کیمونو، پیژامه و سایر محصولات نساجی را در طرح ها و رنگ های متنوع پیدا کنید.

4. قهوه ترک:

طعم واقعی قهوه ترک را فقط می توانید در کافه “Nuri Toplar” نزدیک بازار بزرگ استانبول تجربه کنید. این کافه که از سال 1890 شروع به کار کرده است، با برشته کردن قهوه هایش روی آتش هیزم با روش های سنتی طعمی اصیل و فراموش نشدنی را به شما ارائه می دهد.

5. لوازم حمام:

برای خرید لوازم حمام سنتی و با کیفیت به فروشگاه «عبدالله» در بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید صابون‌های دست‌ساز طبیعی، دست‌بافت ابریشم، حوله‌های کتان و نخی و سایر لوازم حمام را پیدا کنید.

6. حوله های ارگانیک:

اگر به دنبال حوله های پنبه ای نرم و ارگانیک هستید، به فروشگاه «حمام جنیفر» در بازار آریستا سری بزنید. این فروشگاه توسط یک کانادایی به نام “جنیفر گادت” تاسیس شده و با بهترین بافندگان سنتی ترکیه همکاری می کند.

7. فرش کلاسیک ترک:

خرید فرش نفیس و مرغوب ترکیقومیت“و”باراندازبه بازار بزرگ استانبول بروید، این دو مغازه که توسط یک فرد اداره می شود، بهترین نمونه از فرش های کلاسیک و مدرن ترکیه را به شما ارائه می دهند.

8. راحت الحلکم ترکیه:

برای چشیدن طعم واقعی غذاهای سنتی ترکیه، به فروشگاه “Hacı Bekir” در منطقه سلطان احمد بروید. این فروشگاه که از سال 1777 فعالیت خود را آغاز کرده است، سابقه ای ریشه دار دارد و انواع طعم های مختلف از جمله راحت الحلگوم، پسته، بادام و … را به شما عرضه می کند.

سوغاتی های خاص و بی نظیری که فقط در ترکیه می توانید پیدا کنید!

به گزارش سلامنو