سینمای نوستالژیک: آیا این یک میلیارد تجارت یا هنری است؟

سینمای نوستالژیک آیا این یک میلیارد تجارت یا هنری است؟

Reyhaneh Eskandari: در کلام ، نوستالژی به معنای احساس دلتنگی برای اوقات است. برای افراد ، صرف نظر از بوی گذشته ، همیشه احساس شیرین می کند و احساس می شود. با این حال ، مفهوم دلتنگی در هنر و سینما بازسازی احساسات مخاطب و بازسازی آن و استفاده از آثار و عناصر آثار گذشته است.

با گذشت سالها ، ما در ژانرهای مختلف هنر و ادبیات نوستالژی دیده ایم ، اما این روزها سینما از همیشه فنی تر است. سوال این است که نوستالژی موفقیت آمیز چقدر است؟

به طور کلی ، نوستالژی برای توده عاطفی خانه ، امنیت ، بوی خوب و خاطرات فراموش نشدنی است و فیلمسازان دلایل زیادی برای استفاده از آن در کار خود دارند. یکی از دلایل ایجاد حس آشنایی این است که راهی ساده تر برای جذب مخاطب خط داستان پیدا می کند ، زیرا مخاطب قبلاً کاملاً با آن آشنا است. ایجاد شرایط برای فرار از واقعیت دلیل دیگری است ، سینمای نوستالژیک شرایطی را ایجاد می کند که مخاطب می تواند برای چند دقیقه فرار کند و از آن عبور کند. درصد بالایی از جرم گذشته یک راه حل اجتناب ناپذیر برای کاهش استرس در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین دلایل فیلمسازان ، بازاریابی خوب و فروش بیشتر است که این نتیجه مورد قبلی است. استودیوهای فیلم کاملاً از اینکه مخاطب از نوستالژی چه میزان تحت تأثیر قرار می گیرد آگاه هستند و معمولاً از این تکنیک برای فروش بیشتر استفاده می کنند. در سالهای اخیر ، فیلمسازان در تلاش بوده اند تا از پیوند عاطفی بین مخاطب و آثار باستانی استفاده کنند.

در سالهای اخیر ، ما شاهد احیای آثار باستانی هم در هالیوود و هم در تلویزیون بوده ایم.

اخبار مرتبط:

تارانتینو: هالیوود مرده است

Multipre: وقتی دنیایی برای سینما کافی نیست/ نگاهی به جریان جدید سینمایی بیندازید

نولان به جزیره پایگاه می رود

راز جدیدی که توسط ویل اسمیت شرح داده شده است

“شر شاه” از “تاپ ها” ؛ آیا چیزی برای گفتن وجود دارد؟

فیلم “بالا”یکی از آنها نسخه اول این فیلم 5 سال بعد در سال 2 و سال 2 ساخته شد ، نسخه دیگری “مائوریک تاپ ها” انجام شده جالب است بدانید که این فیلم یکی از موفق ترین دنباله های تاریخ است. نسخه اول این فیلم 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلار بود. مخاطبان و منتقدین نیز امتیازات بسیار بالایی به فیلم دادند و علاقه قابل توجهی به فیلم داشتند. ادامه این فیلم همچنین در گیشه در برابر 1.5 میلیارد دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری عملکرد خوبی داشت و نظرات بسیار خوبی از منتقدین و مخاطبان دریافت کرد. این فیلم همچنین در همان دوره نامزد دریافت جایزه بهترین آکادمی فیلم شد.

تصویر تام کروز “مائوریک تاپ ها”

نسخه اصلی فیلم “دونده تیغه » همچنین در سال 2 ساخته شده است. فروش این فیلم 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری در آن سال بود که به هیچ وجه عملکرد خوبی نیست. منتقدان در آن زمان اظهار نظرهای بحث برانگیز در مورد این فیلم داشتند ، اما اکنون یکی از شاهکارهای علمی -Fi است. پنج سال بعد “Blade Lander 2” انجام شده عملکرد دوم فیلم با فروش 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری ارزیابی شد ، اما این فیلم نظرات بسیار مثبتی را از منتقدین دریافت کرد و برای بهترین تیراندازی جایزه اسکار را کسب کرد. تماشاگران از تماشای فیلم خوشحال شدند و نکات خوبی را ارائه دادند. این فیلم همچنین در گروه دنباله های موفق قرار دارد.

فیلم “شکارچیان روح” در سال دوم ، این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلار ساخته شده بود ، توانست 5 میلیون دلار در گیشه بفروشد و عملکرد بسیار خوبی را به ثبت رساند. این فیلم همچنین یکی از محبوب ترین بینندگان و منتقدین بود. اولین بازسازی این فیلم با همین نام با همین نام ساخته شد که به یکی از ناموفق ترین دنباله های در برابر 2 میلیون دلار در برابر بودجه 2 میلیون دلاری تبدیل شد. در حالی که منتقدین به طور متوسط ​​فیلم را می دادند ، مخاطبان به شدت به فیلم حمله کردند و در حال حاضر دیدگاه های منفی را به شکست واقعی تبدیل کردند. با این حال ، شرکت های سازنده تسلیم نشدند و ادامه فیلم دیگر ، بنابراین “شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ” آنها انجام دادند بر خلاف دنباله قبلی ، منتقدان فیلم و مخاطبان توانستند 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلار شلیک کنند. با این حال ، این دنباله دوم به موفقیت فیلم اول نرسید.

سینمای نوستالژیک: آیا این یک میلیارد تجارت یا هنری است؟

تصویری از فیلم “شکارچیان روح”

بدون شک “جنگ ستارگان: امید جدید” این یکی از مهمترین آثار تاریخ سینما است. این فیلم در سال ششم برگزار شد و در گیشه فروش بزرگی ساخت. اگرچه بودجه 5 میلیون دلار بود ، اما این فیلم توانست 5 میلیون دلار بفروشد تا یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ باشد. منتقدان این فیلم در تاریخ سینما انقلابی بودند و مخاطبان به عنوان شاهکار خوانده می شدند. در سال دوم این فیلم “جنگ ستارگان: رپ های قدرت” این کار برای تکرار انقلاب تجاری قبلی با یک فیلم فروش 1.5 میلیارد دلار ساخته شده است. این فیلم اغلب برای منتقدین مثبت بود ، اما برخی آن را به عنوان یک نسخه از فیلم اول می دیدند. مخاطب نیز مورد استقبال این فیلم قرار گرفت ، اما این فیلم هنوز بحث برانگیز است.

شیر در سال دوم ساخته شده است. این انیمیشن با فروش 5 میلیون دلاری به موفقیت بزرگی رسید. منتقدین نظرات بسیار مثبتی در مورد این فیلم دادند و امتیازات داده شده بسیار زیاد بود و مخاطب به شدت مورد استقبال قرار گرفت ، بنابراین امروز ، این انیمیشن یکی از بهترین های تاریخ است. نسخه زنده انیمیشن در سال 2 با همین نام ساخته شده و 1.5 میلیون دلار فروخته شده است. این عمل منتقدان متوسط ​​را دریافت کرد و مخاطب فکر می کند که با وجود فروش زیاد آنها ، این نسخه خلاقانه است. با این حال ، لازم به ذکر است که منتقدین از نظر بصری این عمل را تحسین می کنند. فیلم دیگر شر شاه در سال 2 “mawfas: aslan شاه »: علیرغم فروش خوب آنها ، این فیلم مورد انتقاد مخاطبان از یک خط داستانی ضعیف قرار گرفت و منتقدان مختلفی را از منتقدین دریافت کرد.

همین مورد و استفاده از دلتنگی در سینمای ابرقهرمانان. نسخه اول فیلم “بتمن” در سال 2 با بازی مایکل کیتون ، کریستوفر نولان سه گانه در سال 2 ساخته شد “شوالیه سیاه” کریستین بیل را انجام داد ، که یک مسئله جدی انقلابی در گسترش این شخصیت بود. از نظر فروش و مسائل فنی و داستانی ، هر سه فیلم بسیار موفق بودند. یک بتمن دیگر توسط رابرت پتینسون در سال چهارم بازی شد ، یک فیلم فروش 5 میلیون دلاری وجود داشت و منتقدان خوبی دریافت کرد.

سینمای نوستالژیک: آیا این یک میلیارد تجارت یا هنری است؟

تصویر کریستین بیل “شوالیه سیاه”

Spider -Man یکسان است ، فیلم اول نامیده می شود “Spider -Man” این بازی توسط توبی مگیر بازی شد که می تواند در فیلم های ابرقهرمانی با 5 میلیون دلار انقلابی عالی ایجاد کند. سریال فیلم های مرد ساخته شده توسط توبی مگیر بوی نوستالژیک ابرقهرمانان است. در سال 2 ، سه دنباله دیگر از این ابرقهرمانان “Spider -Man Amazing”: اگرچه نسخه اول با رضایت کمتری با 5 میلیون دلار روبرو شد ، اما توسط اندرو گارفیلد بازی شد که از طرف مخاطبان به دلیل نوآوری در شخصیت پردازی مورد استقبال قرار گرفت. سه سه گانه آخر عنکبوت تام هلند ، اما توانست اجلاس فروش را برای فیلم های شخصیت با شخصیت ثبت کند. فیلم سوم تام هلند -مرد سه گانه “Spider -Man: جاده خانگی نیست” ، این یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما با فروش بزرگ 1.5 میلیارد دلار بود. منتقدین و بینندگان نیز امتیازات بالایی به دست آوردند.

فرمول دلتنگی برای سینما برای سریال ها

تفریح ​​آثار باستانی یا استفاده از خلق و خوی گذشته محدود به سینما نیست بلکه در سری های مختلف نیز وجود دارد.

شری “پیکس دوقلوی” ، این توسط دیوید لینچ در سال 2 ساخته شده است. این سریال High -end یکی از سریال های موفق است. در سال چهارم ، با ادامه داستان با همین نام ساخته شد.

شری “کبرا کای” این انتشارات در سال 2 آغاز شد ، سری با همین نام ساخته شده در سال 2 ادامه این سریال است.

شری “دکتر هو” علاوه بر این ، برای اولین بار بین سالهای اول و 2 ساخته شد و پس از ادامه 5 ساله مدرن این سریال ، کار خود را در سال 2 آغاز کرد.

در پایان نوستالژی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا ناوشکن سینما ناوشکن است؟

نمونه های ذکر شده برای نشان دادن انواع دلتنگی سعی شده است. به عنوان مثال ، در برخی از مطالعات ، گاهی اوقات از روحیه قدیمی یک دهه خاص استفاده می شود تا احساس بیشتری به مخاطب ببخشد. گاهی اوقات نوآوری در زمینه داستان رخ می دهد ، اما شخصیت و زمینه با فرصت های بیشتر بدون نوآوری یک مطالعه خاص تغییر نمی کند. با این حال ، استفاده از نوستالژی همیشه موفقیت آمیز نیست ، همانطور که در مثالها تحقیق کرده ایم ، بیشتر دنباله ها به شکست های مهم اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده اند. به طور کلی ، انجام این کار بسیار خطرناک و چالش برانگیز است. این سه خطر مهم تولید کنندگان در استفاده از نوستالژی را تهدید می کند.

در ابتدا ، خطر مقایسه با اثر اصلی باید مشخص شود. بعضی اوقات تولید کننده نمی تواند این حس شکست قبلی را ایجاد و بازیابی کند ، و این برابر با عدم موفقیت کار است ، زیرا مخاطب به دنبال همان روحیه است. به عنوان مثال ، در نسخه اکشن زنده انیمیشن شیر این منجر به موفقیت نسخه اصلی شد و رضایت مخاطب جذب نشد.

سینمای نوستالژیک: آیا این یک میلیارد تجارت یا هنری است؟

خطر بعدی نسل جدید است. بعضی اوقات نسل جدید با آثار نسل های قبلی ارتباط برقرار نمی کند و ممکن است با کمبود خاطرات خاص از موضوع و عدم ارتباط و رضایت معنوی در هنگام بروز آنها روبرو نشود.

سوم خطر و خطر تکراری است. بعضی اوقات در برخی مطالعات ، نسخه قبلی فقط بازسازی می شود و نوآوری خاصی وجود ندارد. تجربه ثابت کرده است که این باعث می شود مخاطب به خوبی پاسخ ندهد. به عنوان مثال ، نسخه بازسازی شده بازسازی می شود “جنگ ستارگان” او اشاره کرد.

همه این خطرات نشان می دهد که دستیابی به دسترسی مخاطب یا نارضایتی از این سبک چقدر دشوار است. از آنجا که خط داستان ، فضاپیما و حتی جلوه های بصری برای نوآوری و خلق و خوی قدیمی به نکته مناسب نیاز دارند.

بسیاری از کارشناسان و انتقادات ، حتی بینندگان متنوعی ، دنباله های جدیدی را مشاهده می کنند که ارزش هنری و فرهنگی را از دست نمی دهند و در بسیاری موارد فیلمسازان فقط به مشکلات بصری توجه می کنند و به داستان و داستان پردازی توجه می کنند. اگرچه این سینما رشد فناوری و جلوه های ویژه مهم را دارد ، اما افراد سینما معتقدند که دنباله های جدید کاملاً چشمگیر هستند زیرا به عدم پرداخت و ظاهر و گیشه خوب توجه می کنند.

در آینده ، با پیشرفت فناوری نوستالژی ، یکی از بهترین راه های جذب بینندگان برای استودیوها خواهد بود ، اما اگر تعامل و تعادل لازم بین نوآوری و ایده های جدید برقرار نشود. با رشد هوش مصنوعی و استفاده از واقعیت مجازی تر ، ایجاد تجربیات جدید اما آشنا برای مخاطب امکان پذیر خواهد بود. چه ایده های جدیدی برای دیدن فیلمسازان و شرکت های مختلف برای ایجاد دنباله های جدید؟

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین