سینما در آتش / عکاسی

سینما در آتش عکاسی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دیوار سفید و سقف سیمانی سینمای تابستانی «خرم» در خیابان رودکی (سلسبیل) یکی از نوستالژی های تهران قدیم در میان بلندمرتبه های امروزی است. سینما خرم متعلق به مرحوم خلیل جلیل زاده یکی از پرطرفدارترین سینماهای تابستانی تهران قدیم بود. شخصی که بیش از 10 سالن سینما در تهران دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ویژگی سینمایی که به آن اشاره کردیم این بود که در زمان نمایش فیلم، اهالی محل و علاقه مندان می توانستند فیلم را از خیابان تماشا کنند. این سینما در سال 1392 با سالن تابستانی روباز افتتاح شد و روزانه 2 فیلم نمایش داده می شود. یکی دیگر از برنامه های تابستانی سینما خرم شامل اجرا و شعبده بازی زنده بود که در فصل های دیگر این برنامه در فضای داخلی سالن پر از مخاطب برگزار می شد. همچنین بسیاری از ساکنان مسن به یاد دارند که صدای اکثر فیلم ها در شب های گرم تابستان به گوش می رسید و می توانستید در خیابان بایستید و فیلم را تماشا کنید.

این سینما عمدتاً فیلم های ایرانی را نمایش می دهد، اما برخی از فیلم های خارجی مانند «هرکول»، «شاله» و «سنگام» نیز جزو پرفروش ترین فیلم های این سینما بودند.

سینمای مدرن دو پرده

سینما کارون در خیابان سلسبیل، نرسیده به کلینیک دامپزشکی، یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران است که در سال ۱۳۳۸ با نمایش یک فیلم هندی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سینما پس از انقلاب چندین سال تعطیل ماند تا اینکه پس از بازسازی در سال ۱۳۷۵ در دو سالن با ظرفیت پانصد و سی نفر، سیصد در سال اول و دویست سالن آغاز به کار کرد. شماره دو. فیلم های «خاله قرمزی» و «پوسر خاله» و «اخراجی ها» از پرفروش ترین فیلم های این سینما بودند.

فیلمی که آتش می گیرد

در سال ۱۳۳۷ سینما المپیا با ظرفیت ۷۴۸ نفر در خیابان آذربایجان، نبش خیابان سلسبیل افتتاح شد. این سینمای نوستالژیک از بدو تاسیس یکی از پرطرفدارترین سینماها بوده و مردم خاطرات زیادی از تماشای جدیدترین فیلم های روز در این سینما دارند. این سینما در 5 فروردین 1348 دچار آتش سوزی شد و پس از بازسازی تا سال 1389 به بهره برداری رسید، اما چند سالی چراغ آن به طور کامل خاموش شد.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین