سیگار چه تاثیری بر مادران باردار و جنین دارد؟

نتایج اولیه طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن مراکز عرضه سیگار

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسید، قرقره دادگر بیان کرد: آمارها نشان می دهد که عوارض سیگار کشیدن مادر باردار بر جنین می تواند منجر به اختلالات و ناهنجاری هایی در جنین شود که از جمله آنها می توان به بیماری های قلبی، شکاف کام و لب و اختلالات گوارشی مانند یبوست اشاره کرد. صندلی راحتی گاهی اوقات باز شدن دیواره شکم.

وی افزود: در مادرانی که از دخانیات استفاده می کنند، احتمال خارج شدن جفت وجود دارد، یعنی به جای اینکه در قسمت فوقانی و دیواره های رحم قرار گیرد، در دهانه رحم، دهانه رحم، با خطر افزایش خونریزی

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مشهد خطرناک ترین عارضه سیگار کشیدن مادر در دوران جنینی را جدا شدن جفت قبل از تولد عنوان کرد و گفت: در این صورت خطر کاهش ضربان قلب وجود دارد و از دست دادن جنین در ناحیه شکم نیز می تواند برای سلامتی مادر خطرناک باشد بر اساس تحقیقات، افزایش فشار خون و مسمومیت در زنانی که در دوران بارداری مصرف می کنند، مشاهده شده است.

دادگر با بیان اینکه مادران مصرف کننده دخانیات در آینده بیشتر با خطر مرگ و میر ناگهانی نوزاد و عفونت مواجه خواهند شد، گفت: در مادران مصرف کننده دخانیات، زایمان زودرس و انقباضات رحمی و همچنین پارگی رحم ممکن است قبل از هفته سی و هفتم بارداری رخ دهد. . برای حل کردن کیسه

وی ادامه داد: در این صورت عفونت ها وارد رحم می شود و عوارض جدی بر سلامت نوزاد ایجاد می کند، ممکن است نوزاد نیاز به NICU داشته باشد، حتی وزن این نوزادان کمتر از حد طبیعی خواهد بود و زایمان زودرس در مادران دیابتی اتفاق می افتد. ، افزایش مایعات در اطراف جنین، پارگی کیسه آب و زایمان زودرس و همچنین تولد یک نوزاد بزرگ رخ خواهد داد.

برادری پریناتولوژی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اختلالات رشدی، رفتاری و خلقی از جمله اختلالات یادگیری و شناختی، ADHD ممکن است یکی از عوارض مصرف سیگار در مادران باشد که ممکن است در آینده خانواده ها را با مشکل مواجه کند.

دادگر بیان کرد: برخی از عوارض سیگار از جمله زایمان زودرس و مسمومیت بارداری با پایان بارداری بهبود می یابد و در صورت تجویز به موقع درمان و تجویز داروهای مناسب عوارض و همچنین برخی اختلالات غیرطبیعی ایجاد نمی کند. شکاف کام و لب، بسته شدن صندلی راحتی با جراحی قابل درمان است، اما برخی از اختلالات قلبی عروقی و اختلالات شریان ریوی قابل درمان نیستند.

وی افزود: مادرانی که سیگار می کشند باید قبل از بارداری سیگار را ترک کنند. زیرا برای داشتن فرزندی سالم زمان لازم است تا بدن از شر سیگار خلاص شود، روی رژیم غذایی سالم و زندگی بهتر تمرکز کند.

برادری پریناتولوژی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سیگار کشیدن در زنان نه تنها باروری را کاهش می دهد بلکه خطر مرگ و یا سقط جنین را از سه ماه اول بارداری افزایش می دهد.