شرایطی که مسواک زدن ممنوع است

شرایطی که مسواک زدن ممنوع است

مسواک زدن دو بار در روز برای سلامت دندان مهم است. حتی باید به کودک خود یادآوری کنید که هر روز دندان هایش را مسواک بزند. دندانپزشک ممکن است به شما بگوید که دندان های خود را بیشتر مسواک بزنید. اما با کمال تعجب، این بدان معنا نیست که مسواک زدن همیشه انتخاب درستی است.

به گزارش همشهری آنلاین، از مسواک زدن در زمان ها و موقعیت های خاص خودداری کنید یا آن را به تعویق بیندازید. به گزارش دندانپزشکی پورت اطفال، در این مقاله به مواردی که نباید مسواک زده شوند، پرداختیم.

شرایطی که مسواک زدن ممنوع است

1. بلافاصله بعد از غذا خوردن: شاید در کودکی به شما گفته می شد که حداقل 30 دقیقه بعد از غذا شنا نکنید. ظاهرا این قانون افسانه ای بیش نیست. اما یک قانون 30 دقیقه ای دیگر وجود دارد که واقعا باید از آن پیروی کنید. بین غذا خوردن و مسواک زدن 30 دقیقه صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از یک میان وعده یا غذا فقط باعث می شود اسید موجود در غذا روی دندان شما نفوذ کند و مینای دندان ضعیف شود. در حالی که 30 دقیقه صبر می کنید، یک لیوان آب بنوشید تا سطح pH در دهان شما خنثی شود و قند از روی دندان هایتان پاک شود.

2. بلافاصله پس از نوشیدن قهوه: قهوه دهان را اسیدی می کند و اگر بلافاصله مسواک بزنید، ممکن است مینای دندان شما آسیب ببیند. بنابراین، نیم ساعت بعد از نوشیدن قهوه صبر کنید.

3. بعد از صبحانه: برای جلوگیری از آسیب رساندن به مینای دندان، بلافاصله بعد از صبحانه مسواک نزنید. بهترین زمان برای مسواک زدن برای پاکسازی دهان از باکتری ها صبح قبل از صبحانه است.

4. پس از استفراغ: پس از استفراغ، ممکن است بخواهید دندان های خود را مسواک بزنید تا از شر آن طعم بد دهان خلاص شوید. با این حال، حداقل 30 دقیقه بعد از غذا نباید دندان های خود را مسواک بزنید. استفراغ حاوی اسید معده است و اگر بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید، با اسید مسواک می زنید که برای مینای دندان بسیار مضر است. پس از استفراغ، دندان های خود را با آب معمولی مسواک بزنید، نعنای بدون قند بمکید یا چیزی سبک بخورید تا مزه دهانتان کاهش یابد.

5. در توالت: حقیقت ترسناک این است که دهان و توالت شما بسیار شبیه به هم هستند زیرا حاوی میلیاردها میکروب هستند. عجیب به نظر می رسد اما واقعیت دارد. لطفاً هنگام رفتن به توالت یا نشستن روی توالت از مسواک زدن خودداری کنید. باکتری های موجود در توالت می توانند در هوا منتقل شوند و وارد دهان شوند که می تواند منجر به بیماری جدی شود.

6. استفاده از مسواک مشترک: هنگام مسواک زدن مطمئناً می توانید کنار کسی بایستید. با این حال، از مسواک مشترک استفاده نکنید. چند دلیل برای ممنوعیت این کار وجود دارد:

• اگر هنگام مسواک زدن لثه های شما خونریزی کرد، ممکن است یک بیماری منتقله از راه خون را گسترش دهید.

• در حالی که می توانید باکتری های بدی مانند MRSA، Lactobacillus و Pseudomonas (میکروب هایی که باعث ذات الریه می شوند) را با استفاده از مسواک مشترک به فرد دیگری منتقل کنید، این باکتری ها نیز می توانند از مسواک فرد دیگری به شما منتقل شوند.
• دندان های شما با هر چیزی که آن شخص شب قبل خورده تماس پیدا می کند، به خصوص اگر آن فرد مسواک خود را به درستی تمیز نکرده یا آبکشی نکرده باشد.