شرح مسیر قطع برای داروهای تک نسخه ای

عرضه 70 نوع فرآورده استنشاقی دارویی در کشور

انتخابتو به نقل از سازمان غذا و دارو، نازیلا یوسفی گفت: در راستای گذار به دولت الکترونیک و ساده‌سازی فرآیندها، درخواست‌های تک‌نسخه‌ای دارو توسط متقاضی باید در منزل و در الکترونیک ثبت شود. سیستم میز خدمات سازمان غذا و دارو به آدرس https://khedmat.fda.gov.ir برگزار می شود.

وی افزود: از بهمن ماه سال 1402 بررسی اولیه این درخواست ها و تکمیل مدارک به معاونت غذا و داروی تهران، مراکز استانی و شهری محل استقرار دانشگاه های علوم پزشکی پس از آنها محول شد. ثبت. علاوه بر این داروها، متقاضیان می توانند با ورود نام کاربری خود به سامانه، مراحل تایید درخواست خود را پیگیری و در صورت نیاز از دفاتر غذا و داروی محل سکونت خود کمک گرفته و ثبت نام کنند. درخواست ها را دنبال کنید

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران گفت: فرم درخواست داروی موردی و راهنمای ثبت درخواست در سایت سازمان غذا و دارو به آدرس https://fda.gov.ir موجود است. از طریق: صفحه اصلی –> میز خدمت –> ثبت درخواست در سامانه خدمات –> راهنمای ثبت درخواست تک نسخه ای دارو قابل مشاهده و دانلود می باشد.

وی با بیان اینکه پس از مرحله تایید، نیازی به تماس و مراجعه حضوری به موسسه نیست و تمامی موارد از طریق واحدهای غذا و دارو با سامانه میز خدمت الکترونیک قابل پیگیری است.

یوسفی ادامه داد: پس از تایید درخواست، برای راهنمایی با متقاضی نیز ملاقات داشتیم. مربوط معاون برنامه ریزی اداره کل دارو با روش تهیه تماس خواهد گرفت. در غیر این صورت این چهره متقاضی می تواند برای راهنمایی در مورد نحوه مصرف دارو با جانشین نامبرده تماس بگیرد.