شهاب حسینی دوباره به ترکیه می رود

شهاب حسینی دوباره به ترکیه می رود

فتحی در این نشست توضیح داد: نخواستیم از مولانا بیوگرافی بسازیم، هدف این بود که دیدار عجیب شمس و مولانا را با فیلمی کم حجم به نمایش بگذاریم. اتفاقی که در این جلسه افتاد از منظر روانشناسی بسیار مهم است. یکی از مشکلات مردم امروز مقایسه است. ما مثل ماشینی هستیم که مدام نگاه می کنیم چه کسی جلوی ماست و چه کسی پشت سرمان. این عامل اصلی بسیاری از جنگ ها و قتل ها در جهان امروز است. در تقابل شمس و مولانا می بینیم که چگونه شمس بینشی را به مولانا توصیه می کند که بشر امروزی می تواند از آن استفاده کند. به مولانا می گوید دست از مسابقه بردارید و خوشحال نباشید که 500 نفر روی سکو هستند و وضعیت شما چگونه است. امروزه اکثر ما برده پول و موقعیت اجتماعی شده ایم.

به گزارش ایسنا، فتحی افزود: استاد کزازی، استاد موحد، دکتر. بسیاری از متفکرانی مانند رضوانی در یک اکران ویژه فیلم را تماشا کردند و نظرات ارزشمندشان باعث دلگرمی ما شد، اما مخاطب متوسط ​​جامعه برای ما بسیار مهم بود. . ما قصد نداشتیم فیلم را ببینیم و بگوییم مولوی و شمس را می‌شناسند، امید ما این بود که مخاطبان بروند و در کتاب‌ها و مقاله‌ها به دنبال آن‌ها بگردند. خوشبختانه تا حد زیادی به این هدف رسیدیم و بیشتر مخاطبان ما را نسل جوان تشکیل می دادند. به دلایل بی شماری، شکاف فرهنگی بین نسل جوان و میراث فرهنگی ما وجود دارد. ایجاد این پیوند بسیار مهم است.

توحیدی در خصوص استفاده از منابع مشهوری مانند «ملت عشق» به جای منابع اصلی تر مانند «پله پله برای ملاقات با خدا»، گفت: «ملت عشق» منبع اولیه ما نیست و بر اساس منابع دست اول است. موضوع زندگی مولانا. ما در زمان نگارش فیلمنامه سه منبع اصلی داشتیم و ملاک ما این بود که نزدیک ترین منابع مربوط به دوره مولانا باشد. «رساله سپهسالار»، «مناقب العارفین» و «مثنوی ولدنامه» سه منبعی بودند که فیلمنامه را از روی آنها نوشتیم.

البته دکتر از کتاب های دیگری هم استفاده کردیم از جمله کتاب زرین کوب و کتاب «زندگی مولانا» استاد بدیع الزمان فروزانفر. توحیدی با بیان اینکه در ساخت فیلمی از شخصیت های تاریخی دو گزینه داشتیم، گفت: یک گزینه این است که زندگی شخصیت را از ابتدا تا انتها نشان دهیم، راه دوم نمایش برشی از زندگی است و ما این را برای مست انتخاب کردیم. عشق مهم ترین دوران زندگی مولانا را ساختیم و نشان دادیم. فیلم لایه های مختلف، سه خط زمانی و سه داستان دارد و ما سه نفر از سه لوکیشن متفاوت داریم. سعی کردیم این دوره از زندگی را به تصویر بکشیم و مخاطبانمان را در سطوح مختلف راضی کنیم و آنها را تشویق کنیم که بیشتر به شمس و مولانا فکر کنند.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین