طرز تهیه سالاد اصیل شیرازی و نکات مهم برای تزیین آن

طرز تهیه سالاد اصیل شیرازی و نکات مهم برای تزیین

پاستا، رب لوبیا، بابونه، کلم پیچ، کرفس و غیره. هیچ سالادی بهتر از سالاد شیرازی نیست! ترکیب خیار، گوجه فرنگی و پیاز با آبلیمو طعمی جادویی و متناسب با ذائقه ما ایرانی ها ایجاد می کند. البته برای اینکه سالاد آنطور که باید در بیاید، بهتر است تکه های خیار و گوجه را به یک اندازه برش دهید. اینکه چقدر خیار و گوجه استفاده می کنیم یا چه سسی برای آن در نظر می گیریم نیز در طعم نهایی آن نقش زیادی دارد. درست است که تهیه این سالاد زمان زیادی می برد، اما باور کنید ارزشش را دارد. در این مطلب می خواهیم در مورد طرز تهیه سالاد اصیل شیرازی صحبت کنیم و توضیح دهیم که برای خوشمزه تر شدن به چه نکاتی باید توجه کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه سس سالاد سالم و خوشمزه درست کنیم؟ (طرز تهیه 3 نوع سس برای انواع سالاد)

طرز تهیه سالاد رستوران شیرازی

حال بهتر است دست به کار شویم و با سالاد خوشمزه شیرازی از اعضای خانواده یا مهمان پذیرایی کنیم. برای انجام این کار به اجزای زیر نیاز داریم:

فهرست میزان
سالاد خیار 2 عدد
گوجه فرنگیها 3 عدد
پیاز سفید یا قرمز 1 عدد متوسط
هندوانه 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

چگونه تهیه می شود: مواد فوق اصلی ترین موادی است که همه سالادهای شیرازی باید داشته باشند. پس اگر سالاد خوشمزه ای می خواهید، بهتر است از هیچ یک از مواد لازم صرف نظر نکنید. طرز تهیه سالاد شیرازی ساده باید طبق مراحل زیر انجام شود:

مرحله اول: خیار را بشویید؛ برای تهیه سالاد اصلی شیرازی معمولاً خیار را پوست نمی گیرند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد؛ خیار برای جوانسازی پوست مفید است و حاوی ویتامین های زیادی است. بنابراین، اگر طعم آن را دوست دارید، می توانید خیارها را با پوست آنها خرد کنید. برای این کار بهتر است یک چاقوی تیز بردارید، بالا و پایین خیارها را بردارید، چندین برش عمودی ایجاد کنید، اگر به طور مساوی برش دهید بهتر است، اما اگر نه، سعی کنید این برش ها را خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نکنید. با این حال، مهم است که همه آنها به یک اندازه خرد شوند.

صحنه دوم: گوجه فرنگی ها را بشویید، سر آنها را با چاقو بردارید و به اندازه خیار خرد کنید. گوجه فرنگی سالادی شیرازی سفت باشد بهتر است; در این صورت له نمی شوند و در هنگام له شدن آبیاری نمی شوند. حالا گوجه فرنگی های خرد شده را به خیارهای داخل کاسه اضافه کنید.

سطح سوم: پیاز را پوست بگیرید و بشویید. حالا با استفاده از تخته آشپزخانه و چاقوی تیز پیاز را نگینی خرد کنید.

مرحله آخر: همه مواد سالاد را با هم مخلوط کرده نمک، فلفل و آب را اضافه کرده و سالاد را خوب هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند. در این مرحله می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به سالاد خود اضافه کنید. در نهایت، سالاد را در یک کاسه بزرگ یا چند کاسه کوچکتر سرو کنید.

پرواز: طرز تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو به همین صورت است; فقط همین مقدار آب لیمو را به جای آب به سالاد خود اضافه کنید.

کاهو رسمی تازه تعداد 1 عدد

40000

38000

به مرد

کاهوی تازه 1 عدد

50000

45500

به مرد

طرز تهیه سالاد میوه + آموزش انواع مدل های سس مخصوص

طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست

سالاد شیرازی با ماست ترکیبی خوشمزه و متفاوت با طعمی خاص است. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
خیار 3 عدد متوسط
گوجه فرنگیها 2 عدد متوسط
پیاز سفید یا قرمز 1 عدد متوسط
ماست صاف شده 1 لیوان
آب لیموی تازه کافی
نمک و فلفل کافی
نعناع خشک نصف قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود: ابتدا خیار و گوجه و پیاز را دقیقا طبق دستور بالا آماده و خرد می کنیم. سپس همه را در ظرفی مخلوط می کنیم. حالا ماست تغلیظ شده، آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و نعنا را در ظرف دیگری مخلوط کرده و در آخر به سالاد اضافه کنید. سپس همه مواد را به آرامی با هم مخلوط می کنیم تا له نشوند و سس ماست به هر قسمت سالاد برسد. این مخلوط باید حداقل 15 دقیقه در یخچال نگهداری شود تا خنک شود و طعم ها مخلوط شوند.

پرواز: مقدار آب لیمو بستگی به این دارد که می خواهید سالادتان چقدر ترش باشد. بنابراین کاملا لذت بخش است.

آب لیمو ادیب - 1800 میلی لیتر

چگونه سالاد فصل برای مهمانی ها را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم

طرز تهیه سالاد مجلسی شیرازی؟

تا اینجا طرز تهیه سالاد شیرازی اصل را با نکات لازم یاد گرفتیم. حالا می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم این سالاد با کلم را کمی متفاوت تر و جشن تر درست کنیم. برای انجام این کار به اجزای زیر نیاز داریم:

فهرست میزان
خیار 2 عدد متوسط
گوجه فرنگیها 2 عدد متوسط
پیاز سفید یا قرمز 1 عدد کوچک
کلم سفید ¼ کلم متوسط
آب لیمو ترش کافی
نمک و فلفل کافی
نعنا خشک یا تازه کافی
روغن زیتون کافی

چگونه تهیه می شود: ابتدا باید تمام مواد را طبق مراحل قبل ریز و یکنواخت خرد کنید. کلم را بشویید و به نوارهای نازک برش دهید. حالا همه مواد را در یک کاسه خوب مخلوط کنید. در آخر آبلیموی تازه، نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و نعناع خشک را اضافه کرده و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید. به این ترتیب آنها له نمی شوند و سالاد ظاهر خود را حفظ می کند. سپس کاسه را حداقل 15 دقیقه در یخچال بگذارید تا طعم ها به خوبی مخلوط شوند.

پرواز: اگر می خواهید سالاد مجلسی شیرازی درست کنید از همین روش استفاده کنید. همچنین می توانید بسته به ذائقه خود هر کدام از مواد را حذف کنید یا به دلخواه مقدار بیشتری اضافه کنید.

شاهی بی نمک کمبیس - 475 گرم

طرز تهیه سالاد کلم پیچ به 6 روش آسان و جذاب؟

سوالات متداول

در این بخش ما تعدادی از سوالات متداول را انتخاب کرده ایم و می خواهیم به طور کامل به آنها پاسخ دهیم:

  • طرز تهیه سالاد شیرازی با سس؟

اگر مایل به تهیه این سالاد خوشمزه با سس هستید، سالاد را با مخلوط کردن 1/2 فنجان سس مایونز، 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، مقداری نمک، فلفل سیاه و نعناع خشک در ظرفی مطابق با مقادیر جدول بالا تهیه کنید. ، و سپس مخلوط کنید. با سس

مایونز طلایی دلوز - 470 گرم
5%

52000

49,400 به مرد

چگونه سس مایونز خانگی را سریع و آسان تهیه کنیم؟

  • طرز تهیه سالاد ترشی شیرازی؟

این ترشی که یکی از پرطرفدارترین ترشی ها در فصل زمستان است به ترشی گوجه فرنگی نیز معروف است. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
هویج نیم کیلو
گل كلم 1 کیلوگرم
سیر 250 گرم
خیار نیم کیلو
گوجه فرنگیها 3 کیلوگرم
سیاه دانه 2 قاشق غذاخوری
نمک کافی
فلفل سبز 100 گرم
فلفل قرمز 100 گرم
ساقه کرفس 250 گرم
کلم نیم کیلو

چگونه تهیه می شود: همه مواد به جز گوجه فرنگی را بشویید و به مدت 24 ساعت در آبکش یا پارچه خشک کنید. حالا آنها را به قطعات کوچک برش دهید. بنابراین اندازه آنها یکسان است. حالا به سراغ گوجه فرنگی ها رفته و آنها را تمیز کنید. سپس با استفاده از مخلوط کن یا گوشت کوب برقی، پوست گوجه فرنگی ها را جدا کنید، همه گوجه ها را خرد کنید. بنابراین، یک مخلوط کاملاً همگن به دست می آید. حالا مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید تا آب آن جدا شود. مقداری سرکه به اندازه آب گوجه فرنگی اضافه کنید و در قابلمه بریزید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و آب گوجه فرنگی و سرکه را بجوشانید. مقداری نمک و زردچوبه اضافه کنید و از روی اجاق گاز بردارید. بلافاصله مواد ماریناد را داخل مخلوط آب در حال جوش و سرکه بریزید و بگذارید چند ساعت بماند تا خنک شود. در آخر ترشی را در ظرف شیشه ای درب دار گذاشته و در یخچال قرار دهید. اجازه دهید ترشی شما حداقل 3 روز در یخچال بماند تا طعم همه مواد به خوبی مخلوط شود.

  • طرز تهیه سالاد تزیین شیرازی

طرز تهیه سالاد تزیین شیرازی

برای تزیین سالاد شیرازی می توانید پیاز، خیار و گوجه فرنگی را به صورت گل های مختلف برش دهید و روی سالاد بگذارید. می توانید پیاز را به شکل زیگزاگ برش دهید و لایه های مختلف آن را کنار هم قرار دهید. روش دیگر تزیین سالاد شیرازی این است که همه مواد را در ظرفی جداگانه بریزید و روی آن را با فلفل دلمه ای خلال شده و مقداری هویج رنده شده تزئین کنید. روش دیگر تزیین سالاد شیرازی این است که همه مواد را در قالب ریخته و دوباره قالب را در ظرفی بریزید. البته برای طعم دادن به سالاد در این روش نباید از هیچ سس یا آبلیمو استفاده کنید. چون سالاد شما سست می شود. می توانید سس سالاد را در یک کاسه کوچک کنار آن قرار دهید. البته سالاد شیرازی با رنگ های زیبای خود کافی است تا در یک غذای خوشمزه خودنمایی کند. بنابراین بدون نیاز به تزیین خاصی می توانید آن را تهیه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزیایی; ساده و مناسب برای مهمانی

خلاصه نمرات

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب طرز تهیه سالاد خوشمزه شیرازی را به چند روش مختلف توضیح دادیم. در حین تهیه این سالاد می توانید از هویج استفاده کنید یا به جای پیاز پیازچه اضافه کنید. علاوه بر این، سیب زمینی نیز طعم متفاوتی ایجاد می کند. پاپریکا می تواند سالاد شما را تند کند. بنابراین اگر طعم تند را دوست دارید می توانید فلفل قرمز اضافه کنید. همچنین می توانید فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و به مواد دیگر اضافه کنید. شما می توانید طعم های مختلف را به این سالاد اضافه کنید. سپس سالاد را طبق روش هایی که گفتیم تهیه کنید تا خانواده و مهمانانتان در کنار غذا از آن لذت ببرند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا