طرز تهیه سالاد اندونزیایی; ساده و مناسب برای مهمانی

سس مایونز بیژن - 960 گرم

سالاد اندونزیایی یکی از انواع سالاد محبوب در ایران است که به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی استفاده می شود. اصل کلمه (سالاد) در زبان فرانسوی بر اساس کلمه لاتین (Salata) به معنای شور و پوشیده از نمک است. بیش از دو هزار سال پیش ایرانیان با ریختن روغن و سرکه روی آن سبزی هایی مانند کاهو می خوردند و به برکت جنگ های ایران و روم، این سنت به اروپا نیز رسید و در آنجا نیز دچار دگرگونی و دگرگونی شد. با صنعتی شدن کشورها و افزایش مصرف غذاهای آماده در اوایل قرن بیستم، سالادها وارد سبد غذایی مردم جهان شدند. اگرچه این مطالعه ابتدا در آمریکا آغاز شد، اما امروزه سالاد به صورت تجاری در سوپرمارکت های سراسر جهان فروخته می شود. با محبوب شدن سالاد در بین مردم، حتی برخی از رستوران ها و هتل ها اکنون مکانی به نام سالاد بار دارند که در آن انواع سالاد برای مشتریان سرو می شود.

مواد لازم برای سالاد اندونزیایی

فهرست میزان
کلم قرمز یک لیوان
کلم سفید دو فنجان
هویج دو عدد وسط
نخود 1/4 فنجان
خيار شور 4 عدد متوسط
ژامبون نصف فنجان
ذرت شیرین 1/4 فنجان
سس مایونز نصف فنجان
نمک به مقدار لازم
آب لیمو به مقدار لازم
پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
سرکه به مقدار لازم
فلفل سیاه درشت سالمیان - 200 گرم
۱۵ %

۲۵۰۰۰۰

۲۱۲۰۰۰ به مرد

دستور تهیه سالاد اندونزیایی

  1. برای تهیه سالاد اندونزیایی، ابتدا هویج ها را بجوشانید یا بخارپز کنید – به اندازه ای که در هنگام جویدن نسبت به خام سفت نشوند و خمیر نشوند – و به ورقه های بسیار نازک برش دهید و کنار بگذارید.
  2. سپس کلم قرمز و کلم سفید را به صورت نوارهای نازک و مساوی خرد کنید.
  3. سپس خیارشورها را به ورقه های نازک برش دهید و آب اضافی آن را بگیرید تا سالاد شما خراب نشود.
  4. ژامبون را به صورت نوارهای نازک برش دهید و با سایر مواد در یک کاسه بزرگ قرار دهید.
  5. در این مرحله آب اضافی کنسرو نخود و ذرت را جدا کرده و به سایر مواد داخل کاسه اضافه کنید.
  6. در این مرحله همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
  7. چند قاشق غذاخوری سس مایونز، مقداری نمک، فلفل و آب لیمو را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس سس مایونز را با کمی سرکه رقیق کنید، روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید تا به تمام قسمت های سالاد برسد.

پرواز: اگر قصد دارید یک سالاد رژیمی تهیه کنید، از مرحله افزودن سس صرفنظر کنید یا از سس های رژیمی کم چرب استفاده کنید.

چگونه 3 سس سالم و خوشمزه تهیه کنیم؟

کنسرو نخود فرنگی مانیلو - 400 گرم
کنسرو ذرت شیرین بیژن - 380 گرم
% 10

۵۶۹۰۰

51,300 به مرد

حالا سالاد شما تقریباً آماده است، آن را در بشقاب مورد نظرتان قرار دهید و روی آن را با سلفون آشپزخانه بپوشانید. در نهایت ظرف سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملاً جذب مواد سالاد شود.

سالاد اندونزیایی شما آماده است، لذت ببرید!

محتوای کالری و ارزش غذایی سالاد اندونزیایی

ارزش غذایی 200 گرم از این سالاد خوشمزه که حاوی 50 گرم کربوهیدرات، ویتامین A، C و فیبر بسیار بالا است، تقریباً 300 کالری است.

سالاد اندونزیایی رژیمی

اگر رژیم لاغری دارید و مدام به دنبال راه هایی برای کاهش کالری غذاها و در عین حال مانند سالاد اندونزیایی هستید; توصیه انتخابتو به شما این است که به جای ژامبون از سس های رژیمی و کم کالری، سس ماست و سینه مرغ رنده شده استفاده کنید.

سرویس سالاد اندونزیایی

برای سرو سالاد اندونزیایی می توانید از سبزیجات خشک یا تازه استفاده کنید. شوید یکی از سبزیجات پرطرفدار و با طرفداران فراوان است که می توان از آن در ارائه انواع سالاد اعم از تازه و خشک استفاده کرد. از شوید تازه در سالاد و از شوید خشک برای تزیین استفاده کنید.

جعفری و ریحان تازه دو گزینه دیگر برای پذیرایی از مهمانی شما به شکلی خاص و زیبا هستند. ساقه های کرفس تازه خرد شده نیز انتخاب خوبی برای تزیین سالاد شماست.

اگر می خواهید سالاد اندونزیایی را به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید، به شما توصیه می کنیم با اضافه کردن یک تخم مرغ آب پز از یک سالاد خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

سبک سالاد اندونزیایی

همانطور که می دانید مواد اولیه سالاد اندونزیایی معمولا طعم سردی دارد. در صورت تمایل می توانید از پودر سیر، پودر ساقه سیر یا کشمش پیلویی برای خوش طعم شدن این سالاد خوشمزه استفاده کنید.

غذای ساده برای جمع های دوستانه

سلفون کوالا مدل 003 رول 50 متری
34%

۷۹,۹۰۰

۶۳۹۰۰ به مرد

آخرین کلمه

سالاد اندونزیایی سالاد معروف و بهترین گزینه برای مهمانی های خاص شماست. تهیه آن آسان است و به راحتی می توانید آن را با در دسترس ترین مواد اولیه درست کنید. در این مطلب قدم به قدم این سالاد پرطرفدار را توضیح دادیم و در نهایت نکاتی را بیان کردیم که به شما در سرو بهتر این سالاد کمک می کند.

منبع: badrfood

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا