طرز تهیه سالاد تن ماهی به 4 روش مختلف; سالم و مغذی

طرز تهیه سالاد تن ماهی به 4 روش مختلف سالم

اگر به دنبال سالادی با طعم جدید هستید، سالاد تن گزینه خوبی است. این سالاد برای کسانی است که طعم تن ماهی را دوست دارند و می خواهند غذاهای مختلفی را با آن امتحان کنند. سالاد تن ماهی را می توان به عنوان یک میان وعده عالی در نظر گرفت. زیرا سرشار از مواد معدنی و پروتئین بوده و ارزش غذایی بالایی دارد. برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید و از ترکیب مواد معطر و طعم های مختلف استفاده کنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب طرز تهیه سالاد تن ماهی را به ۴ روش مختلف توضیح دهیم.

چگونه سس سالاد سالم و خوشمزه درست کنیم؟ (طرز تهیه 3 نوع سس برای انواع سالاد)

چگونه سالاد تن ماهی را با کاهوی رژیمی تهیه کنیم؟

اگر رژیم دارید، همیشه می توانید با کمی خلاقیت، غذاهای رژیمی خوشمزه درست کنید. یکی از این غذاها سالاد تن ماهی با کاهو است. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
دانوب 1 زندگی
کاهو 2 فنجان خرد شده
گوجه فرنگیها 2 عدد متوسط
پیاز قرمز نصف عدد
ذرت پخته یا کنسرو شده نصف فنجان
زیتون سیاه یا سبز چند تا؟
آووکادو 1 عدد (اختیاری)

طرز تهیه سالاد تن ماهی رژیمی: گوجه فرنگی ها را خرد کرده، پیاز قرمز را شسته و به صورت نوارهای نازک برش دهید. حالا کاهو، گوجه فرنگی و پیاز قرمز را در ظرفی مخلوط کنید. سپس ذرت و زیتون را اضافه کنید. ماهی تن را باز کرده و آبکش کنید و به سالاد خود اضافه کنید. حالا بریم سراغ تهیه سس.

کاهو رسمی تازه تعداد 1 عدد
5%

40000

38000 به مرد

برای تهیه سس به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
ماست یونانی کم چرب 3 قاشق غذاخوری
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
سبزیجات معطر خشک شده (جعفری، ریحان) در صورت نیاز (اختیاری)

طرز تهیه سس: در یک کاسه کوچک، ماست یونانی، آب لیمو و روغن زیتون را مخلوط کنید تا بافت کاملا یکدست شود. حالا نمک، فلفل و سبزیجات معطر را برای تهیه سس اضافه کنید. سپس سس را به سالاد اضافه کنید و با دو قاشق به آرامی مخلوط کنید تا مواد با سس آغشته شوند. در نهایت سالاد را در بشقاب مناسب سرو کنید و تکه های آووکادو را روی آن قرار دهید. طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو به همین سادگی است.

ماست یونانی کم چرب پگاه - 900 گرم

پرواز: قبل از مصرف ماهی تن، حتما آن را به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید.

کنسرو تن ماهی مکنزی با شوید در روغن - 180 گرم

کنسرو ماهی تن هیلی - 180 گرم، بسته 4 عددی

350000

262500

به مرد

چگونه سس مایونز خانگی را سریع و آسان تهیه کنیم؟

چگونه سالاد تن ماهی خوشمزه با پاستا تهیه کنیم؟

چگونه سالاد تن ماهی خوشمزه با پاستا تهیه کنیم؟

اگر از طرفداران پر و پا قرص سالاد ماکارونی هستید، می توانید این بار آن را به شکلی متفاوت تهیه کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید. برای تهیه این سالاد به روشی متفاوت به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
ماکارونی شکل 250 گرم
دانوب 1 زندگی
ذرت پخته یا کنسرو شده نصف فنجان
پیازچه 2 عدد
زیتون سیاه یا سبز چندین (اختیاری)
شوید خرد شده در صورت نیاز (اختیاری)
خیارشور ارزشمند است نصف فنجان
نخود نصف فنجان

طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا: در مرحله اول ماهی تن را به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید. پاستا را در ظرف دیگری بریزید و بگذارید کاملا بپزد و نرم شود. زیتون ها را خرد کرده، نخودها را بجوشانید و به زیتون ها اضافه کنید. پیاز را خرد کرده و به مواد دیگر اضافه کنید. حالا ذرت و نخود را در ظرفی پر از خیارشور بریزید. در آخر پاستا و ماهی تن پخته شده را به سالاد خود اضافه کنید و شروع به تهیه سس سالاد کنید. برای تهیه سس به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
ماست یونانی یا سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
خردل 1 قاشق چایخوری (اختیاری)
سبزیجات معطر (اگانو، ریحان و جعفری) هرجور عشقته

طرز تهیه سس: پس از مخلوط کردن ماست یا سس در یک کاسه کوچک، آبلیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، خردل و سبزیجات تازه را اضافه کنید. در آخر سس را روی سالاد بریزید و با دو قاشق همه مواد را به آرامی مخلوط کنید. می توانید این سالاد را با جعفری تازه خرد شده تزئین کنید. طرز تهیه سالاد تن ماهی با خیارشور و پاستا به همین سادگی است. این سالاد را درست کنید و از ترکیب طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

پاستا فرمی پروانه کوچک مانا - 500 گرم
خیار شور - 1.5 کیلوگرم
33%

112900

66000 به مرد

طرز تهیه سالاد اصیل شیرازی و نکات مهم برای تزیین آن

طرز تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی؟

فهرست میزان
کنسرو تن 1 زندگی
سیب زمینیها 2 عدد متوسط
خيار شور 4 عدد متوسط
نخود کنسرو شده 4 قاشق غذاخوری
سس مایونز راه اندازی مورد نیاز
شوید 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

چگونه تهیه می شود: ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و کاملا بشویید. حالا سیب زمینی ها را به قطعات کوچک خرد کنید و در قابلمه ای پر از آب خوب بجوشانید. می توانید سیب زمینی ها را با پوست در قابلمه آب جوش بجوشانید و پوست آن ها را بگیرید و بعد از پخت کامل به قطعات کوچک برش دهید. حالا ماهی تن را در آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، درب آن را باز کنید، آب و روغن اضافی ماهی تن را بردارید و تکه های آن را بتراشید. حالا شوید را بشویید و با کمک چاقوی تیز و تخته آن را ریز خرد کنید. در نهایت تمام مواد را با نمک و فلفل در ظرف مناسبی با هم ترکیب کنید. سپس خیارشور و نخود را داخل آن بریزید و سس مایونز را اضافه کنید. سالاد را با دو قاشق مخلوط کنید تا طعم همه مواد با هم ترکیب شود. در نهایت سالاد را در ظرف مناسبی بریزید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. طرز تهیه سالاد تن ماهی با شوید و سیب زمینی به همین سادگی است. می توانید با این سالاد خوشمزه از مهمانان خود پذیرایی کنید.

سیب زمینی لوکوما - 2 کیلوگرم
نخود سبز کنسرو شده اصلی - 380 گرم
10%

49500

44550 به مرد

چگونه سالاد فصل برای مهمانی ها را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی؟

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی؟

سالاد تن ماهی و لوبیا چشم بلبلی یک سالاد خوشمزه و ساده است که با کمی اصلاح می توان آن را به یک وعده غذایی رژیمی مقوی تبدیل کرد. برای تهیه این سالاد می توانید از حبوبات دیگر استفاده کنید اما طعم لوباچیتی متفاوت است. این سالاد خود یک غذای کامل محسوب می شود که مواد مغذی مختلفی را به بدن می رساند. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
دانوب 1 زندگی
خيار شور 7 عدد کوچک
زیتون بدون هسته نصف فنجان
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پیازچه 4 تنه
سس مایونز کافی
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
لوبیاقرمز 1 فنجان
نمک و فلفل کافی

چگونه تهیه می شود: بهتر است لوبیا چشم بلبلی را حداقل 12 ساعت در آب خیس کنید تا بهتر پف کند و بپزد. البته در این مدت باید چندین بار آب را عوض کنید. حالا با مقداری آب روی آتش بگذارید تا کاملا بپزد. ماهی تن را در همان قوطی در آب بجوشانید و سپس آب و روغن اضافی آن را بردارید. خیار شور را خرد کنید، زیتون ها را حلقه حلقه کنید، جعفری تازه و پیازچه را روی تخته خرد کنید و حالا همه این مواد را در ظرفی مخلوط کنید. در آخر آب لیمو، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط سس اضافه کنید و مواد را به آرامی مخلوط کنید تا همه قسمت های سالاد با سس آغشته شود. طرز تهیه سالاد تن ماهی با پیازچه و لوبیا به همین سادگی است. از تجربه طعم بی نظیر لذت ببرید.

کنسرو لوبیا قرمز در سس گوجه فرنگی - 420 گرم
کنسرو ذرت شیرین مکنزی - 380 گرم

نکات مهم:

  • اگر می خواهید این سالاد را رژیمی تهیه کنید، به جای سس از ماست یونانی کم چرب استفاده کنید.
  • تهیه سالاد تن لوبیا قرمز نیز به همین ترتیب است.
  • بهتر است حبوبات را در زودپز بپزید تا زودتر بپزد.
  • می توانید مقداری ساقه کرفس نیز به این سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد میوه + آموزش انواع مدل های سس مخصوص

سوالات متداول

  • چگونه سالاد تن ماهی را با کلم تهیه کنیم؟

برای تهیه این سالاد به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
دانوب شماره 1
کلم سفید یا قرمز 2 فنجان ریز خرد شده
هویج 1 قرار ملاقات
پیازچه 2 عدد خرد شده
ذرت کنسرو شده یا پخته شده نصف فنجان
زیتون سیاه یا سبز چندین (اختیاری)
جعفری تازه خرد شده برخی (اختیاری)

چگونه تهیه می شود: همه سبزیجات را با هم مخلوط کنید، ماهی تن را در آب بجوشانید و به سالاد خود اضافه کنید. برای سس می توانید از ماست صاف شده یا مخلوط سس، آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.

سس مایونز کم چرب کلم، 900 گرم

سس مایونز کم چرب بیژن - 1 کیلوگرم

  • طرز تهیه سالاد تن ماهی با قارچ؟

اگر می خواهید در سالادتان قارچ داشته باشید، می توانید 2 فنجان کاهو خرد شده، 200 گرم قارچ خرد شده، ذرت، زیتون و مقداری جعفری تازه را با هم ترکیب کنید و نصف پیاز قرمز را اضافه کنید. برای سس، ترکیب روغن زیتون و ماست صاف شده و همچنین آبلیمو و سس خردل گزینه مناسبی است. طبق یکی از جدول های بالا می توانید سالاد را درست کنید و در آخر 200 گرم قارچ خلال شده به آن اضافه کنید.

قارچ دکمه ای ملارد - 200 گرم
10%

32,160

28950 به مرد

7 غذای ساده و سریع که می توانید با ماهی تن درست کنید

آخرین کلمه

در این مطلب طرز تهیه سالاد تن ماهی را به چند روش مختلف یاد گرفتیم و نکات لازم برای خوشمزه تر شدن آن را بیان کردیم. طرز تهیه این سالاد را می توانید مطابق ذائقه خود تغییر دهید تا نتیجه آن به دلخواه شما باشد. بهتر است این سالاد را به عنوان یک وعده غذایی کامل تهیه کرده و به جای غذا مصرف کنید. برای تنوع، می توانید گردو یا بادام را اضافه کنید تا مغذی تر شود. این سالاد را می توان به عنوان رویه ساندویچ درست کرد و با نان باگت میل کرد. بنابراین با توجه به خلاقیت و سلیقه خود این سالاد را برای خود و خانواده تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا