طرز تهیه سس سیر خوشمزه و پرطرفدار؟

سیر سیاه فرآوری شده OAB - 200 گرم

استیک، قارچ سرخ شده، سیب زمینی تنوری و غیره اگر قصد خوردن آن را دارید توصیه می کنیم تهیه سس سیر را فراموش نکنید. سس سیر مورد علاقه بسیاری از افراد است. تهیه این سس کاری نسبتاً آسان است. در این مطلب از مجموعه مقالات انتخابتو طرز تهیه سس سیر را با روش ها و مواد اولیه متنوع به شما گفتیم. با ما بمان.

مواد لازم برای تهیه سس سیر

هنگام خرید سیر تازه، سفت و تازه بودن سیر را بررسی کنید. برای تهیه این سس می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن کنجد، روغن آووکادو استفاده کنید. آب لیمو یا آب پرتقال به ترکیب بهتر روغن و سیر کمک می کند. می توانید مقدار آن را به سلیقه خود تغییر دهید. مقدار نمک و فلفل بستگی به ذائقه شما دارد.

طعم تلخ روغن زیتون می تواند بر طعم سایر مواد قالب گیری غلبه کند، بنابراین می توانید به جای آن از روغن های دیگر استفاده کنید.

عنوان میزان
گیاه سیر 2 عدد
آب سرد 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون (یا روغن های دیگر) یک و نیم فنجان
نمک هرجور عشقته
آب لیمو چهار قاشق غذاخوری

وزن سیر تازه 500 گرم

چگونه سس سیر ساده درست کنیم؟

سیر را پوست بگیرید. سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید یا در هاون له کنید تا کاملا له شوند. بافت سیر له شده باید یکنواخت باشد. نمک و آب را به مواد اضافه کنید. در صورت لزوم، می توانید مخلوط کن را چند بار روشن کنید تا همه چیز ترکیب شود. سپس روغن و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید و دوباره مواد را مخلوط کنید. بعد از چند بار هم زدن، بافت سس سیر حالت خمیری پیدا می کند. برای اینکه سس سیر بهتری داشته باشید، روی مواد را با یک حوله تمیز بپوشانید و به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. بافت سس شما شبیه سس مایونز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خواص بی نظیر سیر برای سلامت بدن، پوست و مو

طرز تهیه سس سیر تازه؟

طرز تهیه سس سیر رستورانی

اگر دوست دارید از سس مایونز استفاده کنید یا می خواهید از این سس برای افزایش وزن استفاده کنید، این بهترین روش برای تهیه سس سیر است. مواد لازم برای تهیه این سس با سس های قبلی کمی متفاوت است، می توانید بنا به ذائقه خود آن را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر رستورانی

عنوان میزان
سس مایونز دو لیوان
گیاه معطر خشک یک قاشق غذا خوری
پودر سیر یا سیر تازه له شده یک قاشق غذا خوری
آب لیمو ربع لیوان
فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه آسیاب شده زمان - 80 گرم

۷۵۰۰۰

۷۲۰۰۰

به مرد

فلفل قرمز سیاه هاتی - 200 گرم

مراحل تهیه سس سیر رستورانی

ابتدا سبزیجات خشک، فلفل، پودر سیر یا سیر تازه را خوب مخلوط کنید. سپس سس مایونز را به موادتان اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال حدود یک ربع هم بزنید. آب لیمو را کم کم به مواد اضافه کنید. اگر سس شما خیلی غلیظ است، می توانید با استفاده از کمی آب تازه آن را رقیق کنید.

سس سیر را در خانه تهیه کنید

طرز تهیه سس سیر رژیمی؟

بسیاری از افراد به دلیل رژیم های کاهش وزن از مصرف غذاهای چرب و روغنی اجتناب می کنند. اگر جزو این دسته هستید می توانید سس رژیمی تهیه کنید. برای تهیه این سس کافی است ماست رژیمی یا هر نوع ماست که دوست دارید را با سیر له شده، آبلیمو و مقداری سبزی معطر و فلفل ترکیب کرده و بنوشید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر رژیمی

عنوان میزان
سیر نیم قابلمه
ماست (اختیاری) نصف فنجان
آب لیمو یک قاشق غذا خوری
سبزیجات و فلفل معطر اختیاری

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس های ساده و خوشمزه

ماست انتزاعی مهشم - 500 گرم

ماست موسیر ماهشم - 500 گرم

چند نکته در مورد طرز تهیه سس سیر

  • می توانید از سفیده تخم مرغ برای بهبود بافت سس خود استفاده کنید.
  • می توانید سیرها را در فر قرار دهید تا آب در آنها جمع شود و بهتر با مواد مخلوط شود.
  • برای غلیظ شدن سس سیر می توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید.

آخرین کلمه

خوردن بسیاری از غذاها مانند قارچ سرخ شده و استیک با ادویه های خوشمزه لذت دیگری دارد. یکی از خوشمزه ترین ادویه های این غذاها سس سیر است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم سس سیر و پاستا را با هم سرو کنید. برای تهیه این سس فقط به مقداری سیر، آبلیمو، روغن و فلفل سیاه نیاز دارید. بسته به شرایط و ذائقه خود می توانید از دستورهای مختلفی برای تهیه سس سیر استفاده کنید.

منبع

feelgoodfoodie.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا